Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Energin som kom från???

Av csa - 25 mars 2010 22:30

Sista dagen på kursen blev det  visst idag. Vi var så "snabba" så hela sista dagen pluggades in!  Eller så berodde det på att mer än hälften av alla kursarna inte var närvarande...men man väljer ju vad man vill tro på. ...

Fick sluta tidigare och va gör man då???? Rattar hem glad i sinnet såklart...och...

Barnen hämtades upp och infallet drog med vidare till Ikea.  En hel del galenskaper...eller ja mena vi skulle ha dörrknoppar och några trådbackar till garderoben!! Men...det blev lite mer...


Hitta tyvärr ingen bild på mattan som kom med hem. Den ska bli väldigt spännande att få lägga på plats. I det här hemmet har det nu varit mattlöst så länge så jag kommer knappt ihåg sen när. Den stora mattrensningen börjar oftast med att det kommer hem nån valp...men vad jag vill minnas så hann de knappt på efter Esse...så vart några förstörda (ej hundrelaterat-förstörda)...och så kom det inga nya på snabbt nog...och så kom ju Bosse...osv osv osv.

Men idag kom en ny med hem till tv-rummet. För nu har vi ju inga busar som väljer det rummet som bästaste kissrummet.  Det är konsigt att alla de små som tassat runt här har valt detta rummet som favvo på den punkten. Men nej...inte ens samma ställen, så så lätt var inte uteslutningsmetoden heller. Ja, ja...barnen gillade ju potträningarna här inne så why not the dogs?

Men ingen "ordentlig" shopping utan onödigheter va?


Prov-kör den just nu och jo! Det var inget dumt köp inte! Jäkligt bekväm!! Sitta i soffan och glo teve + surfa är jag ju duktig på sen innan......och nu kan dator dessutom ligga bättre i knät samtidigt!

Vet inte om det berodde på shoppingen...att veckan snart är över...pga för hög koffeinhalt i blodet...Hannahs otroligt suuuuura humör idag...???...men nåt konstigt infall har jag fått i kroppen. Det känns om jag inte kan sitta still nu - inombords.

Blev jättesugen på att åka på husvisning på lördag. Huset helt okej...läget verkar helt okej...vi skulle defintivit behöva!!! Har en del annat inplanerat just den dagen, men sjukdom är i dagsläget ivägen...vi får se vad som händer helt enkelt.

Fick en släng av målar-feeling också. Trappens väggar och lite tak... Nu känns det ju som att det inte är så möjligt just nu, eftersom den är stadigt utslitande just nu (innan alla ränner mer utomhus än inomhus alltså)...men planeringen kan ju få genomföras nu iaf!

Bio! Jösses...får snart klåda om jag inte får det sinnet stillat!!!

Hundklubbsträningar...är störst omöjliga...men gudars va jag längtar efter när det kommer att gå!!!

Storstädning av bilar. Mkt hög Prio på det!

Ja...idéerna sprutar ur öronen. Tur det är dags att natta mig själv nu innan det går helt överstyr.

En stunds jobb kvar på den här veckan, men jag tror inte det blir många timmar. Jag valde bort helledigt... Just nu känns det som om jag valde bort en storstädnings-chans. Men man får ta upp trasan, moppen och dammsugaren efter arbetstid helt enkelt.

Har nu tagit en lång, varm dusch och sängen renbäddad... Bara två ord kvar av den här dagen alltså - Go Natt!



//Stina
 
Komm.:
Lina:
Hmm, tycker kanske du ska vänta lite med den där mattan....
 
Ingrid:
IKEA!!!!!!!! ja jag läste nog Kajs blogg vad han tyckte om det. Du är helt underbar Stina.

Ingrid
 
Anneli:
Hallå !
Haha...nu såg jag oxå missförståndet *asg* Trodde ett tag där att du blivit arbetslös.
Vet du...jag tror att det är vårkänslor som du har fått Man får sån energi och lust att förändra och rensa och städa då....ett underligt beteende
Fina grejer du fått med dig hem från Ikea...den där knäplattan har jag oxå...helt perfekt. Inbillar mig att det inte blir lika mycket damm i datorn oxå
Ha det gott
Kramkram Anneli

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards