Alla inlägg under juli 2010

Av csa - 31 juli 2010 18:21

Hur fanken kan man berätta om idag då????


Den började med avresa 5 imorse. Spöregn!!! Men vi var optimister och skippade att ta med allt va regnkläder heter. Tufft satsat!   

Någonstans mellan Karlskoga och Karlstad utbrast sambon:

-Fan..det är ju inte så långt till Ransäter som det var den gången vi var där med Puck!   

Hm...va svara man på det?

Inte så konstig känsla kanske...när man SOVIT halva resan kanske?!   


Vi kom iaf fram jättetidigt. Faktiskt FÖRST av alla! En helt öde ring högst upp i ett hörn av platsen. Perfekt! Tältet slogs upp och så fylldes det på med folk undan för undan. I början mest norrmän faktiskt.


En valp innan och så vart Bosse själv idag (igen) i sin klass. Brorsan kunde inte komma idag. Synd...hade varit skoj att se honom!! Men, men...det finns ju faktiskt annat å göra än att prioritera ställa hund!   

En sjukt snygg kritik fick han idag. Måste bara lägga ut den här...

Typ och Helhetsintryck: Utmärkt

Mkt välutvecklad fint uttryck bra detaljer i sitt huvud härlig benstomme utm volym för åldern bra päls vältecknad mkt bra rörelser inte minst med tanke på åldern härligt temperament

 

Va säger man om det utlåtandet liksom??   


Sen kom det noll unghundar och sen några öppenkillar, några champinjoner och en veteran.  Sen var de dags för hanklassen. Pirrigt!!


Vi kuta runt där ett par varv och så blev det syning i sömmarna och en stunds funderande Gunilla Skallman (domaren).  Sen hade hon bestämt sig.

  

Först pekade hon Napoleon till reserv....

Sen kom en norsk champion in som fyra...

*matte svalde snus-torrt*

Sen hittade hon in champion-veteranen som trea - med husse i snöret???    (Hur fanken hamna han där???) Nåja....han knappt fundera på det mera innan...

Hon peka på oss in som tvåa!!

Och innan jag hann fatta så hade den nybakade championen från förra helgen vunnit. 1+ 1 gick upp för matte...

VI FICK CERTET!!!   


Alltså shit va....ja...omgungande!!!!


Med en stor blå och gul rosett fick vi springa ut med stora leenden båda två, tror jag.


Tikarna for fram hit och dit...ja minns inte så mycket om jag ska vara helt ärlig...satt nog och funderade ff på Vad hände??...

Men jätteskoj resultat blev det där med tycker jag.

Jag och Åsa skoja om att vi hade beställt varsina cert tills idag... Någon hörde den beställningen!!??

Bästa tik och BIR blev Berntiers "Bella". Grattis Inger!!!! Tvåa kom Gunilla med Dantes dotter Elli!! Och så trea kom Ebba och Åsa - med CERT!!   Fyra våran Madde och Heidi!!! Och res. Kristin och Zelma. Bara "kändisar" i hela tikklassen!    Grattis alla!!!  


Fast...jag kliade mig nog ff lite i skallen där...så jag vet inte riktigt om jag såg...


Väntar nu nervkliande på Ias bilder från idag...  


Just nu dööötrött. Kom hem och lämna trötta hundarna här och så åkte vi på kalas och hämtade hem döttrarna. Hoppas på att orka ta en firar-drink senare, men skulle inte bli förvånad om jag sover innan jag kommit dit... MEN man kan väl fira en söndag också va?? Iaf när man har....semester ff!!   


Av csa - 30 juli 2010 13:30

Har varit på samhället och shoppat present till min kära mor nyss. Hon fyller år imorgon, men pga utställningen imorgon så kan vi ju tyvärr inte närvara...   Men tjejerna ska åka dit redan ikväll. Så de får ta med både sig själva, representera oss och lämna över presenten. Inte lätt att shoppa åt en 64-åring som verkligen har ALLT! Men..ja tror hon kommer gilla denna. (Kan tyvärr inte skriva vad det är...för risken finns att hon hittar hit   . Ibland funkar hon och datorn lite väl bra ihop...oftast inte...men ibland så tar hon sig längre än till Passagens framsida!  )


Ja tänk så man är. Åka på utställning. Igen.   Va är det som är fel på oss? Eller snarare skyller jag på sambon. Det är han som anmäler. Jo, faktiskt så är det! Iofs så har man ju knappast något emot att träffa alla likasinnade tokisar, men att imorgon få kliva upp 4 för att åka senaste timmen senare... Lite idiotvarning på den ni!   

Tjejerna skulle med egentligen...men efter Köping så sa Ida:

-Du mamma! INTE en utställning till i regn. Jag vägrar!!

Och risken för regn kan man väl nästan betrakta som stor.


Vovvarna får följa med allihopa iaf. Dock ska vi gömma den där vitmålade i tältet.    En champion inte helt värd sina titlar just nu kan man väl säga... Men Bosse ska få springa och jag ska även få stora förmånen att få ställa en hund till. Tossiga matte som tror jag ska klara sånt...   Men det ska vara fart i damen, så vi ska väl ta oss runt kan jag tro. Sambon är dock lite sugen han med. Så vill det sig illa så blir det slagsmål där vid ringside om tiken.    För Bosse-ställande är han inte sååå pigg på. Han uttalar ju ff ofta om dagarna vilken matte-gris vi har fått. Me like dock!   


Ja just ja. Den där hemsidan jag har. Den är igår och idag faktiskt uppdaterad!!!!   JO! SANT! Gör ännu ett försök att vara aktuell med fina bilder...brukar ju balla ur på sånt efter en stund. Men igår va hemsida såå snäll så det gick att lägga ut bilder i flera omgångar. I´m chocked!!!

En av bilderna som jag la ut igår är jag jätteglad i. Ia, Bernerligans Kennel, har tagit den! Visst är det lite läcker??


Sådär ska fint ska vi försöka sköta oss imorgon också!! Hoppas på rött och gärna rosa rosett... Men inget ska man någonsin ta förgivet!!!! Inte gör jag det iaf.


Näe...hejhopp. Dags att fortsätta packa bilen så den är klar i god tid. Tänkte för en gångs skull slippa ha andan i halsen ikväll. Vore rätt mysigt att kunna sitta i soffan och dega tills det är dags att gå och sova. Jag är ju alltid annars ute i absolut sista minuten med mina packningar...  Men nu är hundarnas tassar fixade redan! Bosse ska i badet (jo, lyckats skita ner sig på en ynka vecka...) och så fixa lite medhav till bilresan.

   

Av csa - 29 juli 2010 12:44

Bland det sista vi gjorde igår var att flytta en regntunna. Den, och de andra tömdes då.

Eller?!?   

Va nyss ute med hundarna och fick se att alla tunnorna svämmar över! Kan ju börja fundera på om man drömde om den där tömningen igår eller ej...?!


Va vaken inatt vid 2:30 tiden. Det blåste halv storm men trots att fönstret var helt öppet så kom det inte minsta lilla pust in. En Falcon snark-flåsandes i fotänden. Sen kom det. Blixtar dansade över himlen och muller på avstånd. Myspysigt!!

Måste somnat strax därpå...för nåt regn hörde jag knappt... men bevisligen har det ju på nåt vis kommit en hel del sen dess.

Och vad jag kan se så regnar det nu med.


Idag blir det ommöbleringar och lite fix. Innepysslor. Helt okej för mej!  

Av csa - 28 juli 2010 20:11

Min sambo. Han är duktig han!    Inte nog med att han faktiskt är en jättebra pappa, en för tålmodig husse och allmänt hjärtgo så kan han saker också. (Måste skryta lite om honom för en gångs skull...han får ta så många "hjärtliga smällar" från mig i tid och otid, så han kan få lite creds också...idag iaf...  )

Det turliga i det hela är att jag tar minst lika många smällar...även om det inte märks eller hörs. Vi tar och ger. Det är sånna vi är liksom.   


Källaren har snart utvecklats från en riktigt äckelpäckelställe till en fullt funktionsduglig tvättstuga, kombinerad hund-dusch-rum. Golvet i duschen ska silikonas lite sen är den klappad och klar för hundbadning i alla väder!  (Något slags bord ska till också. Så slipper man bryta ryggen av sig) 

Naturstenen på golvet där är faktiskt VIT-aktig den här gången. Mörkblå blev det som tur är aldrig!    (För de som läst på FB om den historien...)

Golvet i stora rummet är så gott som färdig-fogat. Den lilla "hallen" är just nu under klinkers-läggning. Väggarna i båda de rummen är målade och klara. Toaletten är ingenting gjort i ännu. Man kan inte hinna allt på en dag. Men den kommer bli minst lika nice den kan jag förutspå. Fasen så härligt att få en till toalett!!   


Det där Facebook. Det är på gott och ont det finns. Man blir onödigt sugen på saker där. Är det inte valpar så är det nåt matigt.    Svamp hittar folk överallt. Här finns inga. Eller ja menar...jag hittar inga.   Det finns säkert. Sambon blev tydligen frestad av FB han med. Så nyss försvann han och Falcon ut i snåren där han hittade massor förra året. Lycka till säger jag!   

Men Falcon verkar iaf ha inställningen på ATT det kommer hittas något...

                

                       

      -Häri ska vi ha nåt Husse! Då blir matte både paff, glad och stolt över oss!


De andra två grabbarna fota jag igår kväll. "Bläckis" lever ff kan jag då passa på att berätta. Men igår knaka det lite i sömmarna...

        
Lite dragkamp, lite "skaka bläckis" och så lite naggande är mysigt!!

                   
Här vet jag ärligt inte vad Dante gör. Men   skoj blev bilden. Första tanken när jag fick se den var det där spelet "kasta Gris". Sidfläsk ni vet!   

Nej nu va matte elak igen...att jag inte ens kan hålla mig "snäll" en hel blogg?? Avvänjningsklinik sökes!!


Sugen på saker skrev jag.

Japp.

Den är Svekhults-ia är orsaken till att sambon och hunden inte fick komma hem totalt tomhänta. Jag skicka med en beställning. På...

Ska bli mumma!!! Semester är väl till för att njutas va?   

Somliga, läs Jag, njuter MYCKET!!!   

Ciao!!

  

Av csa - 28 juli 2010 15:37

Phu! Varmt idag och jag (och sambon) våra nötter skjutsade barnen till fastern deras så de kunde åka till Skantzöbadet för lite svalka. Det var iofs inte nån dum idé. Men vi...


Ja vi åkte till stan ist. Va smart nog att skicka in sambon till affären där mina "fel-storlekade" tröjor hade inhandlats. Han fick pengarna tillbaka. Fast den ena var på rea.   Sånna brukar man ju inte få byta. Men skickar man in en karln med bedjande blick i en riktig tjej-affär...ja då kan sånt funka!! Hett tips!!


Ist fick jag med mig en annan tröja hem. Den passar! Iofs lite för stor..men jag gilla den så jag har väl nåt att växa i nu.   


Sen fick ögondoktorn kika på mina ögon och konstaterade att de nog mår bra av linsprovandet. Så nu fick jag beställa. Tack!!


Vidare till Hööks. Två flughuvor till Vendie och Aladin. De kommer bli nöjda!


Vovsarna fick såklart en ny skörd med ben och en ny säck av den smaskiga maten.


Sen lite bil-kikande. Många finns det ju såklart. Provsatt en 250 000-kronors XC70. Undra vem som kommer köpa den. Den bokstavligen STANK dynga!    Hur kan man förstöra en så ny fin bil??? Och bilhandlare som brukar rynka på näsan när man haft hund. Tänk om gubar!!
Jag hitta en som jag gilla. Ska fundera lite på den...

                                         

Den var framför allt av mycket-sitta-skönt-modell. Det behöver jag. Jag mår inte så bra av att åka långt i den vi har. Bara att inse ett trist-faktum, för övrigt är ju bilen underbar av alla avseenden. Relativt billig att köra trots storleken faktiskt!! 
Men jag är ju tyvärr "knäpp" i kroppen. Och de lär ju inte gå att vända i ett handslag. Får anpassa mig av den kropp jag har helt enkelt.   


Nåja...tar en kopp java här på altanen nu. Och inväntar de små bad-brudarnas hemkomst...


Av csa - 27 juli 2010 14:00

           

Snacka om att måla ett hundporträtt va???  


Hm...min fina champion!!!   

Och så undrar folk varför han inte ställs ut va? Gissa två gånger!! Förra veckan målarfärg på sidan, igår fogmassa och idag en total helmålning. Suck... 

Tur att det hann tvättas bort innan det torkat!

Så hussar ställer till va...?...


Tillbaka till solen... Ciao så länge!

Av csa - 26 juli 2010 16:47

Oooonej!! Inge ångest här inte för att en ny vecka har startat. Det är ju ff SEMESTER på schemat!!  Jaha?? Hade jag nämnt det förut?? Hm...måste jag glömt...eller nåt...  


Har precis ramlat in hemma igen efter en sväng till...... IKEA!!!!!!!!!  

Det var ju en halv istid sen jag var där sist. Men idag så!! Perfekt regnväder - för shopping.

Hem kom den efterlängtade byrån till vårat sovrum och lite annat "smått och gott" som ju alltid ska bifogas. Till Ikea åker man inte för en sak...fråga sambon min.   

                   
             (Fast vårat inköp är svartbrun... Perfekt kommer den bli!  )

  

Kvällen lär vi kunna skruva och montera och placera lite, om vi vill. Annars ska man inte  hasta inte. Tid för sånt finns. Men jag har dessutom tjejernas kryp in till klädförvaring att sortera och omplacera. Lite skoj, men mkt jobb!!!


En liten detalj från dagen men ACK så stor iaf. Sen läääääänge tillbaka så har jag sökt med ficklampa efter ett Sennenblad där jag skrivit en "artikel" i. Långt tillbaka så försökte jag med de övriga i redaktionen komma underfund med vilket nummer det var. Men utan någon framgång alls. Men!! Underbara Facebook säger jag bara. La ut en stänkare där i morse...och vips. A-C min räddande ängel!!!!!!!!!   Sa väl bara vips så hade hon luskat rätt på rätt nummer och nu hoppas jag sååå att någon delger mig skriften. De få raderna är ett av få i prent som jag är sååå nöjd med. Har länge velat ha det som en "kul grej" på min hemsida. En enkel förklaring på det krångliga begreppet - hundutställning!

Vet att det har både roat och oroat folk...därav är det defintivt MINA ord!!   

Åh...va glad jag är!!! Det behövs inte mkt för att glädja en gammal kaktus inte!!


Det behövs inte heller mkt för att göra mig sur. Stubin som en fjärt lång har någon uttryckt. Kan stämma. Ibland...

Det hände idag iaf. Ett telefonsamtal och jag blev irr direkt.    Alltså folk! Att få hjälp är inget man kan begära och inte kräva. Hjälp får man pga någons välvilja. Och frågar man om hjälp...får svaret i stil med "inte just nu...men jag hör av mig...". Ja då jävlar väntar man! MEN! Det finns folk som på nåt vis "frågar" och då fick ovanstående svar...och sen har mage att ringa och skynda på en!!!!!!!!    Sånt där jag mig piss-sur! Man beter sig fan inte så!!

Hade det varit min hjälp hade svaret blivit tvärnej där och då! Men...Mr Snäll Försnällsson ställer upp... *morr, morr*...


Tar en kopp kaffe nu och planerar nästa steg i en nästintill underbar dag! Semesterdag glömde jag väl inte säga va??   

Av csa - 25 juli 2010 22:53

Vet att det är typ totalt olagligt...vid den här tiden på dygnet allra helst...  

Men ibland måste man bara ha kladdkaka och grädde!


Gott var det!


Kolla in mina sötnosar. Tog bilden alldeles nyss.


Dante sover såå gott och Falcon vakna av blixten tror jag... 


Matte ska nog sluta äta gosaker vid den här tiden på dygnet och gå och sova ist! Verkar bättre...för volangerna allra helst!   

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards