Alla inlägg under september 2010

Av csa - 30 september 2010 17:47

Hemma nu. Varit iväg på det ovanstående nämnda.


Och så vill jag inte prata mer om idag...inte idag...säkert inte imorgon heller...kanske någongång framöver. Kanske inte.

Orkar inte prata heller om sanningen ska fram. Halsen blöder. Bokstavligen. Kanske hade en oturlig läkare...kanske inte...I don´t care anymore.


Jag brukar inte ge upp. Men man kan inte orka med hur mkt som helst...hur länge som helst...


Livet är ett jävla helvete på riktig svenska!!!  


Av csa - 29 september 2010 18:29

Det är snart imorgon. Uuuuu...vill inte tänka på det men har redan bitit ner två naglar sen jag kom hem.   


Nåväl...imorgon är en annan dag... 

Har en hund som är liiite till rea här.   Två fjärrkontroller mindre i huset. Behöver jag säga mer?? Okej då...en barnplånbok och massor av kort fick också hälsas hejdå i samma veva.   

Vid intresse...ring!! Men köp först in massor av fjärrkontroller innan...så han inte kommer till ett nytt hem där han inte har sysselsättningar han förväntar sig va?!   


Mitt kom-ihåg-och-jag  ... Idag fick jag äntligen med mig en dvd till jobbet som jag lovat att låna ut i...tja...säkert ett par veckor tillbaka. Men...som Kelly i Al Bundy "Våra värsta år" - När det kommer in en sak i skallen så rasar tydligen nåt annat ut. Matlådan????

Blev därav Donken-date idag med Elin  . She makes me happy!! Sen lite Candy Inn på de. That makes me happy too!   

Måste ju passa på att äta idag. Imorgon är det bantning BIG time!!!


Sitter nu och funderar på om lá familia kommer hem snart?? Eller ska man ringa Efterlyst???    

Sen ska här justeras lite hair-situation. Eller ganska många grå - igen!!!  

Å så kommer man till affären och undrar... Vilken färg???  

  



Den här va skiiitläcker tycke jag!!  
Men...jaaaa..inte på Mej då kanske...  


Blir det så här...då har det gått fel på mer än En punkt!!  


   Nej ni...nu ska jag dansa lite med snabeldraken i väntans tider... Ciao!!

  

Av csa - 28 september 2010 23:06

...fick just en förlamande känsla över att det snart är torsdag...  ...


...så jag går och sover! Blir mardrömmar inatt!!  


Av csa - 27 september 2010 22:03

Insåg att det blitt ett glapp i hurt-bloggandet igen. Anledning okänd. Jag misstänker dock att det kan varit livet som gick före.   


Tiden står inte still iaf. Både sekunder, minuter och dagar går. Igår...ja då va jag både hurtig och hurtigare. Finns t o m en avslöjande bild. Men orkar inte ladda upp nåt nu... Mitt i löpspåret så hittade Bosse en lekpolare. Tilda, goldenhund. Jättesöt och 18 månader gammal skitgla prick. Å full fräs va det i damen. Attans på ad:n!! Och skitskoj hade hundarna!!

Och så behöver man tydligen vara övertydlig...har jag hört... så Bosse va inte i baken på henne en endaste gång nej...så kan "man" sluta fundera på det också! Och han är nog inte utan könsdrift heller tror jag. Alltså ingen anledning att fundera på det heller. Tänk va lätt det är att reda ut funderingar...  

Ibland kan man fråga också, innan man tänkt själv. Det verkar inte gå så bra alla gånger. Folk har otur när de tänker. Synd om dem.  

Och tänkt...de som frågat LEVER FF!!!   

Finns så mkt folk funderar på så...ojojojo...ibland kommer alla funderingar i klunga...kan det vara höstdeppen som slagit sina klor i nån och annan eller? Tråkigt att oberörda ska bli tvungna att få höra så mkt grodor. Vi andra gillar ju att vara på g och glada!   


Borde egentligen ta ton här ordentligt. Man har väl rätt att försvara sig? Även utan...ja...status.

Men vem f-n orkar vid den här tiden?? Näe, får bli vid ett tidigare tillfälle. Och så länge kan folk fortsätta prata ett tag till...Tacka mig för det!


Det blev lite lättare på jobbet idag. "Blev av med" lite. Kanske kan få lite mer sammanhang nu. Och hoppas ff på mer av den varan "på andra sidan". Vi få ´la se!!!


Under dagens promenad så blev jag nästan sugen på en till berner. Och det av anledningen till att två pudlar lät gomseglen lämna sina platser bara jag och Bosse kom gåendes. Min hund då? Han sa ingenting...bara går och ser glad, nyfiken, TYST och snäll ut. Det är då man blir sugen på en till...berner. Själva hunden då!! Inte något annat.


Näe..för...f*n...nu är det natt för mig. Någon som skulle vilja bli väckt vid mina tider på mornarna...hör bara av er. Vore skönt å veta om att det fanns fler som gick upp innan fan själv gått och lagt sig ens...   



Av csa - 26 september 2010 12:57

Taket omgång 2 händer nu.


Nån som tänkt på att hur man än vänder a-let så är det alltid bak...och nån kan sparka dig där...hårt! Somliga förtjänar det mer än andra...


Dags för en joggingtur! Ciao!

Av csa - 25 september 2010 21:23

Blev ingen andra målning av taket på övervåningen idag. Men attans va ljust det är bara av grundvändan.    Vill inte ens veta hur karln bar sig åt i trappen...på 4 meters höjd?! Han är ju inte så storväxt på längden...  


Så blev det en shoppingdag av denna då. Erikslund först. Där rasa vi in på en lampaffär. Mååånga fina fanns det, som de tog rikligt med betalt för. Men inte från våra plånböcker.    Nån måtta får det väl vara...


Råkade se ett par trevliga skor på en annons på Team Sportias vägg. Så där ramlade vi in också. Där vänta ett par ännu trevligare på mig. Hutlöst dyra tyckte jag!!! (Men gud va sköna!!!) -Tack, dem tar vi, tyckte sambon. Han är ju som han är... Och nu är det nog min skyldighet att använda dem flitigt kan jag tro. Phu!!  Löpträning är ju inte min grej, men det kanske blir??? Det borde bli iaf. Och med nån hund som draghjälp så kan jag nog fuska till mig några meter iaf.  


Vidare blev det såklart det enda stället man inte kommer tomhänt hem från.... 

  

Och mkt riktigt...6 st lampor, både till fönster, byråar och tak, hängde med hem. Nu jädrar kan det få bli mörkare om det vill. Det här hemmet kommer lyyyysa!!


Ja...sen blev jag nog mentalt shopping-utmattad eller nåt... Skulle bara vila lite på Hannahs säng. 1½ timme senare hade ögonen mer än blundat lite.   Denna förbannade förkylning tar orken ur mig totalt. Och kanske har den lite hjälp av alla tidigare mornar i veckorna också...troligen...


Men efter lite kaffe så piggna man ju till. Hade en underhållande promenad i skogen med tjejerna, Dante och Falcon. Det var mycket tugg om mörkrädsla...och troll som finns, eller?!, och om mamma egentligen visste vart vi var?? Öh!! Klart jag vet!!   Har ju alltid benkoll på vart!! Sort of iaf.  


Nu är det iaf dags att knäppa igång en rulle av två. Får se om man är vaken in the end eller...  ...kanske ögonen måste vilas lite till...?! Det ryktas om att det finns fler som har lite soffläge natten igenom...  


Av csa - 25 september 2010 10:24

...till jobb den här veckan. Långvecka alltså. Va ju min tur att ha långfredag. Måste säga (men säger det tyst) Gud va skönt de va när alla andra försvann vid 14 och det blev tyst och lugnt!!... Iofs så var hela dagen riktigt TYST och LUGN. I wonder why...  Det är helt sjukt va somliga människor kan märkas positivt...när de inte är närvarande.


Hem kom man. Och grillmiddagen satte fart. 4+ (glömde tzazikin). Tur man har altanen så man än inte behöver ställa undan nån grill. Faktum är att den nog inte behöver ställas helt undan alls, om man skulle vilja det.   Har för mig att vi grillade på förra nyårsafton faktiskt...


Då va det lördag igen då. Riktig höstdag!! Grå, lite blåsig och 10 grader ute. Ja...det regnar ju inte iaf. Inte än iaf.   Ska nog se om det ligger fler sånna där gula och skräpar i skogen senare idag...


Och doggisarna lever allihopa. Dante vet jag inte om han verkar mindre flåsig faktiskt?!    Men han äter med god aptit och vill mer än han borde. Statusen alltså typ lika. Falcon är...ja...som vanligt han med. Blev dock igår totalt översprungen av den yngsta förmågan. Så jag var helt säker på att han skulle knäcka både höftpartiet och bröstkorgen, där han låg kvar helt i split både bak och fram.  Men upp tog han sig, smått förbannad, för att Bosse inte "kan se sig för". Kunde se den där pensionärs-pratbubblan över skallen på honom. -"Jävla ungdomar!! Kriminella busar allihopa!!"

Ja...den sistnämnda är alltså också som vanligt. High oftare än low.   Men det är ju härligt att någon är piggelin med överskott av livslust iaf.


Sitter i detta nuet och inspekterar min lönespec. Tröttsamt!! Nu vet jag va jag har att göra typ hela måndagen... Fått grundlönen och inget mer. Hallå??? Har inte jag minst 10 dagar med semesterersättning att få?? *stöööön*. Och de kära "lönarna" ska inte tro att det går att komma med dessa tillägg nästa månad. Klarar oss visserligen utan, men bara för att de gör mer fel än rätt så ofta nu för tiden, så ska jag vara den jag som sämst kan vara.  


Förstår inte att jag hela tiden måste ha nåt "otalt" med någon... Va är det för fel på folk?? Jag är ju felfri!   


Ja datorn är jag inte heller sams med. Den har stått hela natten och logga ut?! Det är inte lätt att gilla situationen nu...


Och bara som kryddan på moset. Välkommen...min NYA förkylning!!  

Vart kom den ifrån?? Har jag typ inte bara hunnit ta 5 andetag från den förra??? Ont i halsen och  72 ggr i timmen...nu igen!  


Men...det kunde ju vara värre! Näe...nu tror jag att jag drar till Ikea. Kanske finns lite folk man kan avreagera sig på där? Men det är ju bara lönehelg...så jag kanske blir alldeles ensam i affären...  

Av csa - 23 september 2010 20:45

Hihih...   ..är just nu busigt sugen på att INTE avslöja här (heller)va jag varit iväg på dag...liksom suga på den här karamellen ett tag till...

Jo! Så får de bli!!

Hemlisar för andra kan väl jag också få ha?? Det är så många som har det för mig...och OM mig...så... !!! 

Men det var intressant. Till och med mer än intressant i vissa avseenden. Vi gör som Idol-juryn här - vi överlägger!!

Där kom "Nja:et" in...


Stort JAAAA!! får avstickarn till köpcentret stå för idag. Hittade en jättesöt softshell-jacka till Hannah. DEN behövde lilla skruttan. Jag kom hem med två tröjor och ett par nya "mysisar". Är man så hurtig som jag är så måste man ju ha nya träningskläder/mysbrallor. Eller?!


Dock blev det idag ingen träning för min del. Hann inte ens med en promenad pga att ett par uppskruvade, mkt pratglada päron ramla in här under buller och bång och de hade med sig skördade vindruvor, rosor och ja...va var det som hände?? 
Jag tror de går på nåt!!??.  


Tillika så tjöta de så länge att apotektet hann stänga också. Skiiit!!   


Imorgon har turen kommit till mig att jobba lång-fredag. Helt okej då det endast infaller va 6:e vecka ungefär. Men visst...det kommer kännas   när alla andra piper iväg vid före 14 förstås.. Men, men.

Jag tror iaf att min julledighet kan funka!!    



Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards