Alla inlägg under september 2011

Av csa - 30 september 2011 19:00

Veckan har ju gått superfort hörrni.   

Flera sånna veckor är beställda och när jag ändå var på gång så avbeställde jag vintern.

Wouldn´t that be nice!!!!   


Jaha. Då har jag gjort debut inom rotfyllnings-offer-branschen då. Den är ju inte fullgjord, men kanalerna rensade och jag kan med handen på hjärtat tala om att jag har haft vanliga lagningar som gjort mera ont.

Dock så har jag ont nu. Vet inte om det ska vara så?? Det känns som om "stoppningen" är för hög. Vissa säger det går över om nån dag, det onda alltså. Ja vi får väl hoppas det då.

Om tre veckor ska jag tillbaka och förhoppningsvis fullgöra´t.


Men som sagt att bita tag i en köttbit gör jag då helst inte.

Så jag sitter här och klurar på maträtter som kan passa en jag-modell de närmsta dagarna.

Jag kommer bara fram till en. Chokladpudding. Perfa. "Öppna munnen - lägg in ett lass - svälj - Klart!"

Sambon/kocken såg något tvekande ut till en sån meny.

Okej då. Antar att potatisgratäng och fyllda köttfärsbiffar funkar idag då . . .   


Den här helgen blir som en buffé av ingredienser. Både hundigt och nyttigt och en mix av bådeoch.   

Smörgåstårta. Från det ena till det andra. Det är ju en rätt som måste vara en varierande kost om någon. Och mjuktuggad. Det är ju tokmycket "nyttigheter" på en sån också . . .  hm . . . kanske en tänkbar lördagslunch??  


Invänta Idol next up på menyn.


Av csa - 28 september 2011 21:32

Ännu en säng har då hittat hit hem. Tack Elin!! Dotra hoppade jämnfota och jublade när hon insåg att det var HENNES och ingen annans säng som kom hem.


I samma takt som nu "allt" börjar komma hem så börjar jag ju planera hur det ska kunna bli . . .

Osökt så vill man ju göra deras rum lite "unika". Såklart!

Roligt är det ju alltid med väggord och jag har nu hittat flera sidor på nätet som har lite att erbjuda.

Den här är ju rätt gullig . . . bland många andra . . .

 



Ja . . . många finns det. Men vilket/vilka det blir får vi se. Först och främst ska de ju få bestämma själva såklart.


Om jag ska ha en "egen" väggdekor så är det ju självklart denna som gäller:

 


Önskar tiden fanns i helgen för att sätta fart med vårat "sovrum", så resten kan ta fart, men . . . det kommer ju fler helger UTAN åtaganden. Eller?!?!


Just nu inser jag bara att imorgon gäller det! Jag ska få min "dom". Troligen rotfyllning för första gången + en lagning, om han nu inte hittar fler fel i munnen så tanden/tänderna helt enkelt måste ut. Vad det än blir så kan det inte bli värre än det redan är iaf. Fick idag inte tag på FTV på telefon. Synd det. Har en stor nyfikenhet över vad de egentligen skrivit ner.

Det ska bli lite spännande imorgon. Jag har ju faktiskt överlevt lagningar av tänder utan bedövning förut, fött två barn utan smärtlindrande . . . överlever jag en rotfyllning??

Smärttröskeln ska få bekänna färg och imorgonkväll så sitter jag nog här med en ask Alvedon i omlopp kan jag tänka mig.

Men jag ser iaf fram emot morgondagen, för det är inte ens halvskoj som det är nu.


Vad sägs om denna på en sovrumsvägg??

  Gillar´t!!!


Av csa - 27 september 2011 21:45

Är gått och blivit brunhårig igen.
Enligt Pernilla är jag alltså smart nu!   

Kan varmt rekommendera Schwarzkopf´s nya skumvariant av färgmedel. Svider inte, luktar inte (illa), lätt att ha i och täcker gråa hår perfekt!


Jobbat 11½ timme, och varit hemifrån ännu flera timmar, idag så . . . jag tar nu och knoppar in.

Hurra för Elin som imorgon gör oss med (ännu) en säng!!!   
Mycket har jag samlat på i mina dar . . . men sängar är helt nytt beroende.   


Av csa - 26 september 2011 22:23

. . . skulle allmänheten (familjen) slippa höra mig sjunga ajajajaaaaaj-sånger för mig själv.

Istället skulle jag gärna blogga länge och mycket om . . .


Att jag och mina tjejer idag varit ledig pga att skola, fritte och dagis haft stängt pga något "lärar-aktigt". Ett ämne jag har meningar om. Tänker inte alls som andra antar jag.


Vi har varit på jakt i skogen . . .


Skulle också skriva om att jag slet mig svett med två leriga, fällande berners. Den ena blir bara naknare och naknare och den andra märks det ingenting på?!


Kunde ju också glädjande tala om att ännu ett lass kommit hem med lastbilen. Ännu ett lass närmare parkeringsfixet.


Barnen hade ännu en omgång med Knatteskuttet.


Vädret har varit toppen hela dagen men just nu väldigt blött.


Hackspetten kom tillbaka och fick ännu ett ekollon skickat i "häcken".


Hemsidan fick sig en uppdatering. Kors i taket och salt över axeln . . .


Men som sagt . . . jag åt middag och det är lika med tandvärk MAXIMUM har jag märkt.

Säger ju det. Mat är överskattat!


Snälla torsdag kom . . . NUUUUU!!!!


Av csa - 25 september 2011 20:17

Ibland så hittar man de små, små detaljerna för att känna ett uns av . . . okej. Jag ska vara ordagrann. Ren skär skadeglädje.

Hittade en sån idag.

Jo, jag vet. Man ska inte vara elak å sånt där för då kommer man inte upp till himlen osv osv.


Men . . .

För det första så vill jag inte dit upp. Jag är höjdrädd.

För det andra. Jag bara ger igen, tankmässigt, för en hel del ofogad dynga.

Så tekniskt sett så är detta bara lite glädje över att det finns en slags rättvisa av elakhet.   


Skål! Botten upp!!


 


Av csa - 25 september 2011 17:00

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.

Den här helgen hade jag och sambon totalt missuppfattat varann . . . insåg jag framåt torsdagen. Så det jag hade tänkt mig blev inte alls så.


I fredags skulle vi ha tagit oss på bio, barnen bortlämnade för övernattning och allt var fit for fight. Men den förbannade tandvärken gjorde att jag fick pillertrilla och när den väl gav sig så hade timmarna rå-kutat iväg.

Vi tog därför en tur till Erikslund Shoppingcenter istället. Många skojjiga affärer där. Hann inte rusa igenom alla, så ja, som sagt, tiden hade gått åt att "bita ihop".

Men en och annan "kasche" kom med hem iaf. Och så avslutade vi på City Gross. Gillar den affären skarpt.

OBS!! Åkte bara FÖRBI Ikea!! OBS!!!


När vi väl var hemma igen så hade klockan nästan snuddat vid 22 så det vara bara för sambon att packa, medan jag hann med den oerhört krävande sysselsättningen somna i soffan.   Blir ju sååå trög av smärstillande piller, även om de är dessa "vanligt ofarliga".

Lördag morgon blev jag uppjagad för att skjutsa karln till tågstationen. Klockan var 6 och det var 2 grader "varmt" ute! Brrrr . . . Nåt SKK-aktigt skulle han iväg på (trodde det var nästan helg jag . . .?!    ) så jag och brudarna har förlustat oss med sånt här tjejigt, som Hannah säger.

Btw. Bara så ni vet så är Stockholm Sveriges kant och inget annat. Barn har många roliga tankar och i det här fallet så kan det ju ligga nåt i hennes.   


Har hunnit en hel del av vilande, gott-ätande och busande. Skogspromander. lek och cykling i det fina vädret har vi också hunnit med. Plockade t o m svamp och GAV BORT. Den meningen trodde jag aldrig skulle hamna i print . . . Skönt dock att det bara är "lördag" idag. För tvättstugan behöver så sig en avslankare. Trööök. Blir en rätt bra söndagssyssla, imorgon alltså.   


OBS!! När jag hämtade sambon från tåget idag så åkte jag också bara FÖRBI Ikea!!! OBS!!!   Tackar, tackar.

Ville bara dela med mig av den erfarenheten. *kliar och sticks av tanken*  


Nehepp, trädgården next up. Sambon klipper gräset. Det är snart oktober liksom . . . och jag kan nog lova att det inte är sista svängen heller.

Dock blir det tråkigare och tråkigare förarbete när man ska göra det. Eken från h-vetet står ju där och gör sitt bästa för att fylla gräset med ekollon, blad och allt den bara kan tappa. Usch för ett nedrans träd det är!!! Hur tänkte han som planterade det?   Och när de sen backade ner det ett år senare - var de tvungna att planter det igen???? Blä säger jag! Det som är värst är ju att det sägs att ekollon är dödligt giftigt för hundar och deras rastgård har trädet som "tak". Hoppas grabbarna är smarta och låter bli dem. Hittills har jag bara sett att de har burit omkring på dem. Men vem vet vad de gör när de väl är där inne och ligger och slöar. Rätt lätt att hitta ett sånt och ligga och småknapra på kan jag tänka mig . . .

Vågar knappt tänka tanken. 


Ut och göra underverk en stund nu då. Hackspetten kanske vill ha sig en omgång till t ex??   


Adios for now amigos!


Av csa - 22 september 2011 21:46

Nu är jag trött.


En dag som jag lätt kunnat skippa (för mentalitetens skull). . . men innebandyn ordnade upp den. Dock har sjukan tagit massor på mig. Å vilken hosta efteråt!!   Usch . . . ont, ont att andas.

Men roligt var det att dagen kunde ordna upp sig från bajs till mycket bättre. Jag gjorde t o m några mål, bara stolparna flyttade på sig, så var det ju lite enklare. Skoj att det numera finns två målisar också. Galningar i mina ögon dock. Man kan inte frivilligt stå och ta tiror va?! Aotch . . .


Kom hem med en hysterisk tandvärk. Tänk om idag kunnat vara om en vecka . . . Men den fick flytta på sig, för ett tu så gick det undan här . . .


Sambon försvann lika fort som han kom in genom dörren. Innan jag knappt hann ur duschen så rasade han och brorsan in, tillbaka igen, med Ikea-prylar i högsta hugget. Ja. Ni läste rätt.   Jag fick inte följa med!!!!!

Kan man klaga vid nån instans???

Sambo-lagen måste ha nån rad ang. sånt här???

Nedmontering av barnens våningsäng i 700 och ut for de igen och iväg.

Jag tror det tog ca 3 minuter allt som allt. Kändes så iaf.

Att killar kan ju vara effektiva?!?!!?   


Jag tog sen och röjde så gått det går i detta Kaosens Mecka, just nu. Jag kan faktiskt inte annat än skratta åt alltet. Vi har för tillfället inte ett endaste rum som är som det ska vara! Kaos är bara ett förnamn.   Helt sjukt. . . Glad över att våra besökare var här förra veckan kan jag säga. Vad hade de annars trott om svenskars boende-beteenden???   


När sambon kom hem igen så blev det pizzamiddag. Alldeles för sent, och för mäktigt egentligen, men vem hann tänka på matlagning idag???

Sen snabbt kast upp på övervåningen och montera ihop våran nya säng, så barnen fick nåt att sova i.

Nån iordningsställning av tv-rummet blir det inte idag!! Dock finns nu två rätta hyllor. Amen!


Ida har kommit på att hon ska ha lila detaljer i sitt rum. Eller så funkar blått och orange. Jag tror mer på lila isf. Hon ska också ha en vägg med fjärilar. Okej . . . ?!

Hannah har massor av roliga idéer till sitt egna rum också.

De verkligen lyser i ögonen på dem när de förklarar och funderar. Sötnosar!!!


Nepp. Imorgon kommer inte bli lugn den heller. Direkt efter jobbet ska barnen åka till mormor och morfar för övernattning, så vi får kvällen för oss själva.

Kan ju bli spännande . . .  


Av csa - 21 september 2011 21:51

Lite mindre på träden nu. Haft en pallare här idag. Hoppas det blir mos av alltihopa!   



å . . . den här är BRA! Lite mild för min smak, men hyggligt rätt iaf.


"Jag gillar många, men inte alla.
Jag förlåter en hel del, men inte allt.
Jag glömmer fort, men inte alltid.
De jag gillar vet det,
De som jag inte gillar, märker det.
För riktiga vänner kommer jag att gå igenom helvetet och för mina fiender kommer jag att visa vägen dit ;) "

  


Idag hände det grejjer jag inte riktigt kan smälta. Och så röjde ungarna sitt rum. Helt lagligt dessutom. Vår familj är inte som alla andra. Vi har sååå mycket roligare!   


Imorgon händer det ännu mera!

Först överleva innebandyn bara . . .


Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards