Alla inlägg under maj 2012

Av csa - 29 maj 2012 22:05

Mina nöjda hyllor är uppsatta men icke "färdigklädda".


Jag är nöjd med dem.


En lång dag till enda. Slutade strax efter lönesamtalet med tyngdpunkt på Skämt. För det måste det väl vara???

Meeen...tack, då vet jag vad jag ska uppnå...




Av csa - 28 maj 2012 17:58

  Nu hemma i Min Fristad. Jordens trevligaste ställe. Stället jag aldrig vill lämna.  


Regnet har dragit förbi men jag hade inte klagat om det kommit mera. Massor av mera. Gärna med åska och blixtrar så det donar i backen.

Ett jävla väder vore nåt!!!


Bosse var hos veterinären idag. I väntrummet hittade han Plura Bullterrier. Jösses...vilket UNDERBART namn!!   Bosse tyckte Plura var av lekas material. Plura tyckte inte att leka låg på hans schema. Totalt ointresserad är ett annat ord. Bosse besviken och städade golvet i väntrummet. 56 kg och spjälstaketet behöver fortsatt minst 5 till. Hur gör man så hunden inte gör av med allt han stoppas i??

Och nu är han nyvaccinerad dårå.  


Vill återigen påminna att vi inte har någon hemtelefon...och min mobil är inte tillgänglig under dagen. Bara som en inflik. Jag kan inte/tänker inte ringa upp alla missade samtal. Det går bra att maila vid intresse.

Catharina dig ska jag ringa upp asp.


Ska ut och fota mina fina hyllor nu. De är perfekt råa!! Störtsnygga på svenska.   


Hinner man färga håret idag?


Trött på offentlighet just nu, så nu ska jag se om dagen kan ge nåt av godo. Förutom regnet då!


Missar inte Alcatraz ikväll.


   

*stänger av mobilerna och njuter av BÄSTA familjen*


Av csa - 28 maj 2012 17:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 27 maj 2012 23:00

Underbaret är slut.

Det svider värre än solbrännan jag INTE har. "Det är bara brunt i nyans. Åt det rödare hållet, käre sambo.  Vänta bara ska du se att mitt röda har blivit brunt snabbare än ditt rödrandiga ordnat upp sig! HAHA! Jag har ju sagt att solkräm inte är nåt att ha. Sololja ska de vara!!"   

Jag liksom vinner...i allt...


Fixats en hel del på vårt "hemliga". Blir så bra så jag kan nästan göra slut på vokalerna. Inget avslöjande ännu. Man behöver ju inte skryta.


Solen tog som sagt lite när jag läste ut Vårlik. Bra in the end. Påbörjade raskt den nya. Snart fortsätta.


Ett par hyllor ska bli. Hittade ett par, säkert 50 år gamla breda brädor, som målades idag och ska förenas med ett par konsoller. När jag och Ikea samarbetar så kan det ju inte bli annat än ett toppen resultat, tror ni inte?? Ska bli spännande att se slutet sen. Nu är det för mörkt ute för fotografering av underverken.


Fått hem prinsessorna.  Saknat de små liven jag inte sett sedan i onsdags.

Den ena mår dock inte toppen för tillfället...stackarn... Får se hur hon mår imorgonbitti. Hoppas hon somnat nu iaf.


Löst mysteriet med den söndertrasade nosen på ena hunden. Den jäveln är ju som Puck. *suck* Inte en till...


En ny arbetsvecka snart. I det stora hela så har jag nog redan facit.


Gräsmattorna kortklippta inför det förhoppningsvis kommande regnet, och ger mig påminnelse om att jag MÅSTE till frissan. Boring när man inte vet hur man vill ha det. Blir till att färga eländet till veckan iaf. Allt för att ligga steget före det ofrånkomliga gråa stråna som envisas med att bli flera. Sött som fan.


Såg en bra film i helgen. En verklighetsbaserad. Machine Gun Preacher. Dock är det förbannad-varning på den.


Har lite mera hyss för mig, om jag ska vara ärlig...

...en nu verkar hyllorna vara på plats (konstigt att sambon bara går ut och så vips är saker ihop..) så jag ska gå ut och kika... 


Read ya!


ps. Gör så Ingrid!!! ds.


Av csa - 27 maj 2012 01:03

Jag sa ju det redan första gången de spelades... Den vinner!


Grattis Sverige och Loreen!

Rätt låt vann. 

Men jag gillade även FYR Hercegovina (eller hur sjutton det nu stavas)


Tittar till på min nya fina klocka jag införskaffade från Rocklunda Marknaden idag och konstaterar att den är läggning för länge sen...men...

Hittade mig även två nya fina skyltar till min samling.

Fint sörrni!!


Nattinatti på er normala, här ska det blir lite Revenge innan kuddbesöket, då jag missade det pga Herrfallet.


    Sleep tight. Don´t let the bedbugs bite.

Av csa - 25 maj 2012 19:48

"Utarbetad" bloggägare ger sig här till känna...att jag lever! Sliten efter för lite sömn. Men levande.

Varför är man uppe och springer ca 30 ggr på en natt för???


Två dagar med sol, värme, mera sol, lekar, föreläsning/info., tankenötter, lunch, middag, frulle, eldsvåda...och lite partande. Glada miner blandat med annat. Skratt blandat med annat. Musik blandat med...annat  

Blandat i glasen också för den delen.

Vi är ett rätt blandat gäng. Lite som en väl blandad kortlek typ. Väldigt få Ess med i leken...hehe...

Jag hade dock en gosig "sovkamrat" som varken snarkade eller härjade, eller rörde på sig    på hela natten (tror jag). Jösses. Jag är imponerad över att nån kan sova så fridfullt!!! (Kollade faktiskt om hon andades ett par gånger...) Trodde de var en skröna att man kunde va så avslappnad. Bra L!!   Jag kan tänka mig att lära av dig.


Supermamman Me missade igår Hannahs familjedag på dagis vilket grämer mig än. Nästa är SKA jag vara närvarande.


Idag försvann döttrarna iväg på weekendsemester i samma sväng som jag kom hem igen. De hade tagit premiärdoppen redan idag (16 hugaligen iskalla grader, enligt mig) och hittat kompisar att leka med på campingen. Hoppas de får det rysligt roligt!! Men jag saknar dem lite iaf...  


Detta satte oss päron i en liten konstig sits måste erkännas.

Hur lever man utan barn i huset?? 


En Ipren next up. Förstår inte att jag alltid får nån konstig trötthet/skallepaj efter Herrfallet varje år? Skyller på luften...eller nåt...

  


Av csa - 21 maj 2012 22:30

Veckan igång. Skyyyynda ta slut!!  


Idag tror jag bestämt att sommar kom (förbi en sväng). När jag kom hem efter jobbet så blåste det iofs liiite kallare, men ändock fick jag bege mig ut och vattna jordgubbsplantorna som såg ut som ökenboenden...   


Prinsessorna gick på upptäcktsfärd i våran bod också. Boden som Gud definitivt glömt, ca 99% skit som bara väntar på att få komma ihop sig i en hög och eldas upp, är innehållet tyvärr... Nån dag kommer vi till den rensningen också.  

Omvänt så var det mycket spännande grejjer där inne, om man är sex och åtta år alltså. 

Första fynden. Inte mindre än 3 hästpiskor av modell hopp- , dressyr-  och longering är coola grejjer. Man kommer väl ihåg själv... 

 Hääästar!!! Om så bara en tofs från en man...   Haha. Gode tid.

En agilitytunnel hittade de också. gick dock deras mamma in i tankar istället! Tokigt.

Men det som absolut var tvunget att komma fram, som tillika är en av det värsta saker jag vet (troligen pga att så många inte kan hantera det), var ett urgammalt Flexikoppel.

Saken var biff! Dags att GÅ PÅ PROMENAD!! DE skulle gå på promenad alltså.  


Och så gick vi då. Jo, vi följde såklart med. Hundarna väger 55+ gånger 2. Döttrarna väger tillsammans inte ens som EN av dem så...


Med bestämda steg växlade de koppel och hundar mellan varann under promenaden. 

(Är det DET som är POWERWALK???  )


För att göra en funderings-avstickare...i ämnet promenad. Varför kan inte folk bara säga att de varit ute och gått? Det ska antingen anges i TID, KILOMETER/MIL eller i POWERtakt. Haha... Är det för sig själv eller för andra man anger detta?? Hehe...min lilla fundering...i mängden av dem...

Vi gick iaf 1 km högst, i längd. Men det gick lite fram och tillbaka dessutom. Så antagligen var det ju lääängre...3 km kanske???   Eller inte.


Hur som.

Mina små handlers tränade på hemvägen.

Bra å skaffa sig sånna så slipper en annan.

Inte lätt när hundarna är i midjemått. Men de kämpa och gjorde de bra med ostyriga hundar, som skulle hålla koll på husse bakom eller matte framför, istället för lyssna på koppelförarna.


 

Ida fick snabbt kläm på detta. Iofs så har hon ju en bandvagn i snöret också... 

De går som på räls när han ska någonstans.


Liten Hannah då? Dagens Kämpare!!


   

Nee..inte äta gräs...bortåt SKA vi. Kooom nu vovven!!!


...ställa upp lite snabbt? ...vända skutan?... Japp. Vi vänder nu.

Domaren får väl kolla snabbt som den ska se nåt snyggt?   


...*phu*...svettigt att ställa ut hund...


NU kör vi -  FRAAAAMÅT!!


    

Fiiina duktiga!! Och Bosse travade ju nääästan där på slutet   

(Lunkade, och jäspandes, är nog rätt benämning...men det är fortare än GÅ iaf!!)

   

Efter promisen så var det nattning av mina handlers. Gick som i trav det med!


Nåt skoj att avsluta dagen med. Fick ett meddelande från en besökare/utställare på WDS.

Texten var kort men charmerande skoj.

"Jag måste bara berätta att jag inte såg någon hane på WDS som tilltalade mig mer än vad Bosse gör."   


Tack så mycket säger Vi.   Gonatt säger vi också.

   

    


Av csa - 20 maj 2012 22:45

Kväll här.

För en stund sen...


Japp. Jag gillar "Mitt".  


En dag med smått och gott. Fixats och trixats. Lekts. Vilats. Solats...ofrivilligt. *phu* Mera polkafärg. Gammalt blev nytt. Många funderingar om hur, när, vart...

Vi klurar vidare.


Nöjd med mitt lilla dagsverk är jag iaf! Den var INTE vacker innan. Höll knappt ihop. Men nu så så bänken leva kvar hos oss en stund till. Det är en barnmöbel (stövlarna är i strl 20), om proportionerna verkar skumma för nån.   


 


I brist på pladder. Lite blandade bilder kommer här.

Ingen inbördes o- ordning eller så. Helt enkelt bara lite bilder, á la Mitt.


               

(Elin- style  )


   


Har nu en vecka framför mig som kommer innehålla inte allt för vanliga veckodetaljer. Det vet jag redan nu.    

I tanken är jag dock redan inne på nästa helg. Den kan bli riktigt trevlig. Annorlunda, men jag är på pappret nöjd redan.


Gonatt vecka 20!


 


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards