Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Rekreationsrymning

Av csa - 24 juni 2012 17:24

Ta vara på dagen. Njut av dagen. Lev för idag...osv, osv...

Jag inte vet jag om det är ord man följer eller ens ska följa, men igår var det iaf dags att åka till det lilla "smultronstället" för kort och gott: Lugn och Ro. På rymmen från städning/tvättning/fix och andra måsten, typ.


Vi hade ju planer på annat, mer barnkul, men pga Hannahs morgonmående så får vi ta det en annan gång.

Så kan det bli...

Lilla familjen fiskade, hundarna strosade och sov, jag knäppte kort och gick promenader med lurvarna och alla slogs vi med miljarders med knott.

Just det sistnämnda gjorde att det fick bli en kortare dag där borta än vi hade tänkt oss.

Mkt som inte blir som man vill just nu, märker jag.   


Tyst...stilla...vackert!!   


                   


    


 


                 


 

   Mattes Nallebjörn    


 


...och så en ICKE välkommen gäst...

 

Syns inte så bra, men jodå, det är en orm.     Turligen höll han sig i vattnet iaf.

DÖK gjorde den också. Det visste jag inte att de kunde?!


Fin dag i minnesbalken. Bortsett från knottangreppen då. Bosse var fullkomligen som ett serveringsbord för dem. Hela pälsen kryllade av de som inte surrade runt honom.   Stackarn!!! Är det inte det ena äckliga djuret som ska äta honom (fästingar) så är det tydligen nåt annat. Enda gången han fick vara lite i fred var när han stod i sjön. Det var den nybadningen det.   

Flyttar snart utomlands. Men vart kan man undra. Vill ha vinter och svalka för hundarna och värme och sol för mig själv. Moment 22.


Idag har inget blivit gjort. *panikvarning* Regn dessutom. Ger mig i vanliga fall ingen huvudvärk, men utejobb blir lite bekvämare i shorts och linne än regnställ. Skulle tagit tag i lite rensning bl a dårå...men orken och viljan tryter...lusten går på sparlåga. Det känns inte heller bra, på nåt vidrigt vis, att inte få nåt gjort fast jag inte orkar nåt?! Förstår inte hur jag ska få ihop den matematiken alls... Skulle kanske inte valt bort ämnet i plugget?!   (Om man får ha roligt på sin egen bekostnad tänkt?)


Dags för lite middag. Tacos gillas av alla barnen (inkl mig själv). Förbannar fotbollen som klöser sönder söndagskvällen. Beställer ett avslut på EM igår!!! Det är ju iaf inge skoj när inte Sverige är med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards