Alla inlägg under oktober 2012

.

Av csa - 31 oktober 2012 16:15

Method cures.
To be continued...
However, more hot chocolate could be included. (@trilskarns instapics... #droolin´)
Good causes must be preserved. Good tip.
Soon they´re here... Nothing gives me more ups than hugs from these two...goofies <3 <3
Never underestimate your power to make something very, very right, right?! But, I'm not really sure yet, are they really something I've been involved in? Or. Did the bird get lost when he went to deliver the chimneys? If he didn´t I blame...magic... ;)
Tomorrow, is another day. Assume nothing´s changed...?!
"You must be sufficiently healthy to find the appropriate mood for war..."
Words of wisdome I can assure you. And I don´t need a bike, nothings wrong with the one I have.

Av csa - 30 oktober 2012 20:45

...of "crypt".

Gotcha? Don´t cry...no one does.

Taking my "crypt" into a new level. Doing?

(Hang in there, you with good aims.)

PM. Woke up, whereamI-whereiseveryb-feeling??. "dunk, dunk" Wellknown "dunk". Some water and another round of p. Gone since lunchtime. All of a sudden my chill turned around and back again. Sound as hell.

*dunk...dunk...dunk...* #translationless.

But never mind. It´s just my h-/npain who´s having a blast by chewing my life like a gum. But that´s nothing to complain `bout...right??

Registred ill. #hands in the air and sing "Hallelujah". Finally some brain cells got friends and did something "good" out of it?

So far so good. Cookie for me???


But. #the word that always appears

(...slightly less reach the home... *annoyingwibes*...over and over...and over again...  WTF???)

Is this for real?? Why havn´t I got the same respect from people as I give them? Be able to cure in an stressless place like my home should be, don´t I deserve that right??? Do people, for real, think everyb is faking, or?? Of c, you caught me. ^^ My point is (döööh?!)... Gettin´home for a sauna and couple of beers, laughter and joy with some really good homies...bonfire...songs...

Hellou DA. I´m out of sauna and beer...and I don´t have the Scrooge McDuck-life I should, I´m sry to say.

For real.

Who´s doing that today?? Who´s having the money for it, only asking? Let me have the pleasure to tell - NO ONE!!

TY for cooperating! WAIK?

Do I have to tell anyone that I didn´t, and I have still not, checked out what the annoyingsounding wanted? I´m not interested while "dunk, dunk, dunking". And I´m pretty sure of whoever it was...wasn´t calling to check out if I was tucked into bed with a perfect chilled pillow, or needed anything for better feelings in the worst. And I won´t look at it "before h*ll freezes over" either. For information.  


Since it has happened before, and before before...could´t help myself by asking around. As I guessed. No one, of them, has so many calls, as I have when I´m off. Ok. A GrC has...but hello I´M NOT even near to be one!! #as someone has done h** hardest to work against...as well.

That I´m not into it has nothing to do with it.

Find this not so funny, anyway. Humanity, hello??


So hilarious this is. *nöööu* But in a month or so... ^^

Can barely wait to check out the statistics.


Av csa - 28 oktober 2012 18:25

Hur kändes det imorse?

Själv har jag ingen aning. Gick upp vid 10, bäddade ner mig i soffan och vaknade efter 17, men mår ff lika jävla pissigt.


MEN.

Det är väl inte mer än att jag sjukskriver mig - nångång?? Tror det är en mänsklig rättighet?


Sååå... Lägga sig ner och invänta att det ska gå över av sig självt tror jag...


Hör inget??

Får väl bara ta ut fys eller ledigt? Kanske bara ska bli som alla andra. 3 tim fys/vecka, alla halvdagar lediga, sammanhängande semestrar vid både sommar och jul osv osv. RS!!


Bråka inte med mig. Det kommer igen...


Av csa - 27 oktober 2012 11:32

Jag vet att Du läser här.

"Tack" för att Du på nåt vis fått för dig nåt. Så jävligt tacksam för att du gjort/gör Mig till nån jävla syndabock. "Trevligt" att vakna till att man får ofog kastat på en via chat å FBmessenger, tycker jag INTE nej!!


Japp. Jag skriver detta endast här för att en envägskommunikation är just vad jag utsatts för, så då ger jag väl mig in i monologen. Vi leker tydligen i den sandlådan.


Men...ska man förvånas längre??

Antagligen inte.

Men gör mig en tjänst, det är det minsta plåstret på såret. Fråga mig ALDRIG nåt mer. För jag kommer inte svara ens på hur jag mår eller om solen värmer, om det ska bli såhär. Trodde jag var "snäll" men tydligen så var det bara en baktanke för att placera mig mitt i nåt jävla drama.


Verkligen uppskattat! Nej!!!


Jag ska byta jobb. Folk har ju skarpa problem jag inte är utbildad för att "ta hand om". Men först ska jag ha ut en stor del, för snällhet - retroaktivt!!

Andra gången jag får obefogat skit. I´m couting.


Och vips så har jag allt nedsparat i en fil. Kan vara bra för framtiden...nästan gång någon bestämt sig för att kasta nåt i ryggen på mig.


This bitch just have got enough of it.


Av csa - 26 oktober 2012 20:42

Party! Party! Helgen är hääääär!!!   


Först kallt å jobb...men NU börjar det ordna upp sig.

Kvällen inleddes med Halloweendisco för de två små söta.


 


 

Gulligast i världen...om mamman får säga sitt!   

Eller...jag menar såklart LÄSKIGAST i världen!!!...  


Nyss hemkomna...aningens slitna...

Narnia pågår. Gissar tiden innan de slocknar. Max 20 min??  Den ena sitter här bredvid och håller bokstavligen upp ögonlocken på sig själv såå...


Läskigt kallt ute nu. Det liksom blåser igenom hela specklagret.   Och det är då endast några fjuttiga minus ute. Hur ska fortsättningen gå?


Popcorn. Chips. Kinapuffar...eller kanske timmen nu är slagen för nyaste godingen...?...


 
Läskigt GOD är den iaf!!!



Av csa - 25 oktober 2012 19:02

Ta´t lugnt. Det är inte såå illa att ingen vågar läsa vidare här. Tror jag?   Sanningen kan ju smärta. Så. En liten varning utlyses väl, i förebyggande syfte...  


Sitter och småler här (faktiskt!!). Efter 3 dagar med sprängande huvudvärk, säkert pga förkylningen som biter sig fast,...så gör man sånt när den äntligen ger sig av. Hade den tagit själva förkylningen också med sig...då hade jag korkat upp och haft klackarna i taket för länge sen.

Trodde iaf himlen var nära när jag äntligen kom hem (efter en HEMSK hemfärd!!) och tog mig en kopp kaffe i lugnet och... Som om en liten fe svingat sitt spö...POFF! BORTA!!!   

Nästan så jag blir religiös. Nästan!!


För på hemvägen, i bilen, då var det inte mkt som kunde gå under religiöst beteende runt om mig. Svordomar. Fulfingrar. Singnalhornet utslitet.


HUR KÖR FOLK?????? HALLÅ POLIIISEN, SLÄPP DONUTEN OCH UT Å JOBBE KANSKE?????   

Man ska inte dra alla över en kam (..ööh...fattar egentligen inte ordspråket...för jag har då aldrig sett folk blivit dragna över utlagda kammar någonsin??!! Är det vanligt, vi som vet?...) men nåt är skumt med förare till nya BMWs, nya Audis, nya Volvo-suvvar är det. De KAN ju inte köra bil!!!! Varför inte lägga ner tid och pengar på körlektioner istället för bilar????? Hänsyn i trafiken är väl det minsta man kan begära av "varann"??? Eller har det tillkommit en lag som säger att ju dyrare bil du har, ju snabbare företräde har man? Har missat den isf.

EN gång i morse och TVÅ gånger på hemvägen stod jag på bromsen för att undvika några riktigt farliga situationer. IDIOTER!!! Den ena körde om mig när JAG gjorde en omkörning liksom!!   

Detta och värre händer oftare och oftare på just "min" sträcka. Hade jag ett val om annan väg tog jag såklart den, men...jag har ju inte det!!   

Räcker det inte med att man ska ha koll på hur man själv kör så "bra" som möjligt längre? Man ska tydligen vara call-driver till andra med sämre förstånd också. *suck*

Jag vill inte blogga från nåt lasarettet!!! Och ännu mindre från himlen.


Varför kan man inte göra nåt åt detta?? Kommunen!!!?? E18sträckan mellan lilla hålan och "En annan del..." är verkligen hemsk. Men de där politikerna kör väl inte vägen själv förstås. Förståelse för individer, vilket parti kämpar för sånt? DE ska jag rösta på. Gör sträckan åtminstone tvåfilig hela vägen!!! Hur jävla svårt ska det vara???


Som grädde på moset... (återigen...say what???? äter folk sånt??) så jodå. Den första äckliga snön kom ner även här. Jag har inga vinterdäck på. Gissa magkänslan för imorgonbitti...


Bra avslut. Golfen gick igenom besiktningen UA!!!!???   


Ikväll kommer Revenge. Bästa programmet.



Av csa - 23 oktober 2012 21:27

Vilken dag.  Tisdag, såklart.

Helt slut!!

Blev kvar på jobbet lite för sent också...så precis när jag kom hem så var det dags för innebandyträningen. Jag fick då tyvärr avstå... MEN. Hörde att det hade varit gubb-junta på läktaren, så jag kanske inte behöver gråta så mkt för det?

Bra kommentar kläckt där.

"Man räknar inte i hur många ÅR sedan det var man var bra i innebandy. Man räknar i hur många KILON sen det var man var bra!!"   

Sånna kommentarer är klockrena. Händer aldrig i en grupp av tantalusker liksom.  

Gubb-talk  vs. Tant-talk   
1-0!! 

Bra gubbar!!!  


Själva arbetsdagen har varit jobbig. Psykiskt påfrestande. Tack och lov så slutade dagen lugnare. Hoppas innerligt vi kan få lite arbetsro nu framöver...


När sambon å H försvann iväg så bokstavligen däckade jag i soffan med en Ida som gosekudde.

Jag känner mig olustig i hela kroppen. Förkyld... Nå jäkla varannandagars? Alla verkar vara drabbade nu... Ni behövde ju inte dela med er!!!   

Huvudvärken är värst av allt. Sååå länge sen jag behövde bråka med sånt. Saknade den INTE så den behöver verkligen inte hälsa på!!! Schjas!!!


Sova nu...så jag kan få vakna piggelin imorgon. Please!?


Av csa - 22 oktober 2012 20:47

Det är rätt många som tapetserar världen med fina bilder!! Klara, skarpa liksom. Snygga många gånger också.

Men det måste ju alltid finnas en andra sida också. Ellerhur?!

Den sidan presenterar Jag. Oftare än jag vill dock...  

Men, och?!?!   


Igår fick jag nästan en tår i ögat. Vovven...


BUSIG!! LEKTE! BJÖD IN TILL LEK SJÄLV!! (framförallt!!!)

  

DEN kepsen va skoj!!!     
(..eeeh...*host*...bye, bye Strömsholms BK ... )

Kanske den inte är lika bra idag...men den VAR iaf bäst igår.

  
Hehehe.. Japp. Vi kör "badbyxor" ff här!!   
När vi började packa för Cypern lyssnade nog Bo lite väl mkt på orden om värme, svalkande bad m.m
"Han trodde nog verkligen Han skulle få följa, Lena."
För då började han klä av sig...och han har inte slutat än om man säger så...  


Nåväl. Med eller utan päls... Igår gav han värme i höstrusket trots att han lekte kepsgalen nudist.

Bara en liten detalj som fattas honom ff nu. Kanske funnen...kanske...  


Mkt om igår här. Vad hände med Leva i Nuet?   


Jobbar man...så hinner man inte så mkt skoj om dagarna.

Ja, förutom innebandymatch i köket förstås! (Helt normalt va???)

Hon är rackarns duktig lilla H. OM vi nu bara kunde få ur henne att hon ska "passa nån kompis" hela tiden så gjorde hon nog rysligt många mål imorgon.

Men hur omvandlar man en o-egoist liksom??

Jag är så obekant med ämnet att jag är totalt utan svar.  


Men jag hoppas på mera innebandy i köket iaf. Det blev sååå trångt och såå stökig stämning i huset. Nästan några blåklockor. Tyvärr ingen ruta som gick sönder...


Märks det att jag är väldigt sugen på en utbyggnad?

*suckar trååånande...*


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards