Alla inlägg under december 2012

Av csa - 31 december 2012 23:07

Om mindre än en timme så smäller det. Bokstavligen.

Förvisso har det smällt sen kl 14tiden här ute på landet - där det är så "lugnt" och fridfullt från smällare och sånt stök, som alla påstår...  


Sen länge tillbaka så har jag ju lagt av med de tramsiga Krönikorna jag startade upp för...400 år sen. Gjort liksom. Känner inte att den skulle va en kioskvältare i år heller OM jag fick ihop en.

Vad skulle jag summera med?

Jobbet har ju varit...  

Dante gick bort.  

Hälsan har varit...  

...och dagsläget hamnar inte på favoritplats den heller...


Så.


Efter andra flaskan med Bubbel så hoppas jag (för 3:e året på raken???) att nästa ska bli bättre!



Jag har iaf 3 fina planer för nästa år. 

Främjar måendet på ALLA vis, samtliga 3, också!! Det borde mao va mer LÖFTEN än PLANER om jag får bestämma...   


Sköt om Er!

  

Av csa - 29 december 2012 23:28

En pappafri dag idag. Han drog till Valla med kompisar och vi...ja vi blev hemmavid. I snöblötan. Snacka om töväder!!!


Just när lunchens tid var kommen såg jag bara två ungar utanför köksfönstret försvinna in i en lastbil och så blev man ensam huxflux?!    Tur jag har mannen i mitt liv vid min sida/på min sida varje dag. Bosse   Han stannar hos maaaaamma han   

(Jo, såklart jag visste vems lastbil de försvann iväg i. Tänkte bara lugna ev. funderare med det   )


Hann kasta mig i duschen men knappt komma ur den innan en unge med en papperstuss i näsan klev in genom ytterdörren.   Efter en stunds förhörstaktik fick lillasyster erkänna sig skyldig till att ha klappat till storesyster med en spade (!!) över fejset.

Hm...ja just det ja. Tjejer är försiktigare och lugnare än killar  va?! Hehe...ellerhur!! Hannah-modellen krossar den myten   


Efter den något försenade lunchen så lovade jag tjejerna att få åka tillbaka till grannarna och leka mera.

Passa den här mamman bra att få umgås med den finaste vännen J.

Så efter mkt pladder och "catch up-time" så blev det intag av hästar, sparkrejs, snöbollskrig, hästgos m.m. så blev det hemgång då även pappan i huset återkom till Byn.


Det tog ju inte många minuter att natta de små idag inte kan jag lova!! En heldag utomhus var det rosiga kinder och trötta ögon som snabbt slog igen...   Alla deras ytterkläder snurrar nu i tumlaren då tövädret nu är ett faktum till max. Ishalka redan idag...va ska det bli imorgon kan man ju undra... Jag som tänkte mig till stan jag.   


   

Samma fina, snälla, gamla Vendie (23 år)...med två lyckliga småtjejer!!

Den yngsta prinsessan hade bara en mening att delge efter mysstunden i stallet:

"Jag vill ha en häst nu!"

Näähä..kunde jag aaaaldrig tippat...  


Och som grädde på moset så säger ägaren till hästarna:

"Klart du ska ha en häst, Hannah.

Aladdin står där borta i stallet och har ingen som pysslar med honom.

Du kan ta honom som din egen."

God be with me!! Nu vill ungen åka och mocka imorgonbitti pga de orden!!!   Själva mockningen har jag absolut inget emot...men kl 7!???! Näe. Då får hon ta sig ner till Byn själv. Hehe...


Fast onekligen kan jag ju erkänna att...tänk OM vi skulle skaffa en häst...tänk om...   


Av csa - 29 december 2012 13:30

Kan jag få ångra mig?? Jag har tänkt över det där med julafton...

Vi gör om - Gör rätt!

Vi köper dessa grejjer till Stina den här gången, okej?!??!


   


..och om nån så vill...


 


Kan vi göra så då??? Jag lägger mig under granen så länge och väntar...



Av csa - 29 december 2012 01:35

Bra


Ledigheten min har börjat!!


 

Middagen var superb!


Barnen har lekt ute och städat sina rum och varit och lekt hos kompis.

Det är kallare ute=isen fryser-

Tvättkorgen går mot tomt...

Det är fredag.

Det har gått relativt fort att jobba idag.


 


Mindre bra.


Många fina kollegor slutade på jobbet idag. Sorgligt. Bra för dem!


Subban med Tessan och Madde. Kan aldrig bli fel.


Just nu kommer inget mer fram än att det var "tvunget" att bli en kväll med förbannelser, sammanbitna tänder, besvikelse, ledsamhet...

Man får inte svära på barn. Men jag har svårt att svära på katten som setat instängd i ca 6 timmar och på den tiden passat på att pissa ner en säng.

Jag behövde inte den utgiften nu!!!!


Jag behöver sömn. Gonatt.


 

Av csa - 27 december 2012 22:33

Mmmm...hmmmm.....   


  


Och nu är jag trött!

Har jobbat många timmar idag. Har lika många kvar imorgon.


Men med nåt skoj att se fram emot så går det nog det också. 

  

Av csa - 26 december 2012 10:41

Tjaba! Utvilade? Lediga?


Jag med!!!   Iaf idag.


Sitter här och funderar på om Biggis har det jag inte köpte igår på Maxi. Just precis en sån här goding:


 


"Någon" körde sönder våran ena pulka för ett par år sedan. Tjejerna hade en varsin fin rosa. Då köpte vi två sånna där tefat vilket är en värdelös snöleksak enligt mig. De åker åt alla håll utom dit den ska... Igår fixade vi 2 nya stjärtlappar för "någon och hans sambo" körde sönder de vi hade förra året.

Jag vet!! Vuxna ska inte åka på barnens leksaker men...det var ju kul ju!!   


Men denna ovan tänkte jag kunde vara kul för dem att åka båda i, eller bara en, samt att med lite linor kan det bli en enklare hundpulka. Den Bosse har är ju lite "rejäl" och inte så smidig om man vill gå på ställen som inte är här hemma. Transporterar gärna INTE den med bilen.


Funderar också på om klädshopping-känslan finns idag. Nu har jag provat en gång tidigare i veckan och då var det bara suck och nej. Jag orkade inte prova kläder och leta runt.

Sen MÅSTE jag ju ta tag i det där eländet på övervåningen någongång!!!! Lugg? Kort? Toppa? Avskyr mitt hår som nu är så långt så jag snart måste ha 3 paket med hårfärg för att ordna till läget. I-landsproblem.


Men först så måste någon ta tag i huset. Och ner i tvättstugan. Och...

Ja den här dagen går nog den också.


Av csa - 25 december 2012 17:13

Vaknade imorse till ännu mera snö... 
Citerar Pias FBstatus: "1 dm till. Undrar var alla snöälskare är? Inte ute i alla fall!"
Har sett två pers ute idag. Owao!! Men man blir ju inte förvånad. Som alltid. Jag vet jag har vänner som gillar snön. Fine with me. Men ut i snön och njut då. Neee...hahah...de fb:ar! Att sitta i en snödriva och kolla in statusar tycker jag verkar vara väldigt mkt njutande av det vita fina.   


Någon hörde min bön och så var det plogat. Fri väg ut till Mellandagsrea mao. Hehe... Erikslund blev det. En DVDspelare rikare. Våran förra dog ju nyss. Må den vila i frid. Tjejernas får man ju inte låna liksom...   


Nu ska jag iaf äta för första gången idag. Mätt sen igår typ.

Ni får kika på lite bilder från igår om ni vill.

Älskar att ta kort på överraskade miner!! De fanns det gott om igår här hemma.   


 

Morgonen...innan "plundringen"...   


           

Tomten kom till mormors place. Visst är han fin!!!
Vovvan är också fin   


     


 


     


   


     


Har jag inte sötaste prinsessorna så säg.    Fast när de idag spöat mig i Monopol "några gånger" va de lite billigare.   


Av csa - 25 december 2012 01:48

Sen kl 7 "idag" morse har jag nu varit vaken. Ska upp om ca 6...
Lite bilder från våran "idag", kommer "imorgon". För trött nu.
Gonatt Bo och alla vänner.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards