Alla inlägg under februari 2013

Nu

Av csa - 28 februari 2013 17:18

Kaffe å lite lugn och ro. Min mänskliga rättighet.


Har de senaste dagarna varit "blind" på ett öga ihop med en h-vetes huvudvärk!! Så mkt sömn och lite nytta har jag pysslat med sen sist.



Dock har jag gjort nåt som är så mkt o-mig:igt det bara kan vara. Vi får väl se om det leder någonstans. Hoppas gör jag iaf!

Mer om det om det blir mer om det.


Gårdagen gick mestadels bort i möte. Fick lite aha...!!...lite va f*n?!..och okej???... ut av det mötet. Fick också en mun lite på vid gavel när jag fick höra att vi alltså var ett slags bestående bildad grupp i ämnet!!   Vart var alla som är så "ansvarigt superengagerade" så de håller på å spricker, i ämnet, funderade min hjärna fram... hehehe...


Har de senaste dagarna också insett att ANSVARIG är bara ett jättecoolt ord på någons papper. Betydelsen av det...ja det vill man INTE ta på sig.

Ja just. WTF?? är min fundering också.   


Våren har kommit på besök sen sist också.   

Många dagar på raken med flera plusgrader, sol och grusknaster. Själen sjunger!!! Ja, fåglarna också. Första morgonen (idag) som jag inte behövde helljusen på bilen en endaste meter!!   

Och idag är det ju sista dagen på blähä-månaderna. Vintermånaderna gräv ner er i snön vettja!!  


Nu kommer MITT Mars!!   Mitt Mars för att jag fyller år då, barnen fyller år då, fina kompisar fyller år då (somliga blir jättegamla också..hehe)...samt att den bara är bästa månaden liksom. Det är enkelt ibland.


Känns som jag glömt nåt...


Kan det vara avsaknaden av sockerkaka till kaffet?! Måste åtgärdas. Ciao!!!


Av csa - 27 februari 2013 22:53

Ber väldans om ursäkt för kasst bloggeri. Har inte övergett skrivträsket.
Återkommer inom kort.
Gotta sleep.

Av csa - 24 februari 2013 21:58

Fridfull sömn i över 8 timmar!!!

Sovmorgon till 8!!

I felt like a newborn när jag svingade mina ben över sängkanten imorse. Iofs med dubbelsidig sendrag i vaderna...men i allafall!!!   


Tog vovvsen (och katten) med mig på promis och det enda "störande" var en fågel som skvallrade om att det kommer en vår snart. Livet på landet är fridfullt. Jag vill inte flytta!!


Efter mkt oj å jäsp så kom faktiskt övriga familjen upp ur sängarna. Men så långt och aktivt blev det väl inte...   

 

Jajamen hörrni! Här är det livat värre!!

(Skidor är tydligen intressant även för en hund?!)


Innebandy. Päls- tassomvårdnad på hunden. Kreativt skapande. Spel.


Sen gav vi oss ut allihopa på promis. Det vackra vädret behövde ju tas om hand om.   

Men redan efter en kort väg så kom dimman så jättebra bilder gick det inte att ta med mobilen tyvärr.


Men han är vacker även med lysande ögon min nalle   


Andra favoriter fick ett besök.

 

Sonen Velton och mamma Vendie.

Velton klär finfint i mitt gamla hästtäcke tycker jag. Yster är nog nöjd från sin himmel över att hennes kläder brukas av en hingst   


Tjejerna hittade lite kompisar i en snödriva (!!?) så de hoppade och for fram ett tag tills solen gick ner. Då tyckte jag att det var dags att sparka oss hem igen. Tät dimma och mörker är ingen höjdare att gå hem i, utan ficklampa, på våra vägar där det tydligen är fri hastighet som gäller...   


Home Sweet Home och Tack för den här helgen, Helgen. Den har varit fin som f** för både kropp och själ. Mer sånt här så ordnar nog det mesta upp sig.


Gonatt vänner!

 


Av csa - 23 februari 2013 22:10

Det har varit en lugn, trött dag idag.

Många väckningar i natt. INTE alls vad man önskar sig när man sett fram emot både ostörd sömn och sovmorgon. Men har man barn...ja då har man!

Man kan bara önska sig att imorgon är en annan modell av dag och natten dit allra helst.


Lite plock och städning blev det idag. Golvläggning föll oss inte i orken. Miljonärer på hästarna blev vi inte heller. Tur man inte ringde och sa upp sig på nåt kaxigt vis innan alla loppen hade varit!!   


Fick ett samtal i morse från varmare breddgraderna. +27 liksom. "Kan vi byta, pappa????" Men han hade inget sug efter skottning alls.  


Har en idé jag ska sätta i verk nån dag.

 


Mer än så avslöjar jag inte. Inte Nu iaf.   


Barnen sover. Hunden sover. Karln är...vaken!!!???   fortfarande. Själv funderar jag på om jag ska ta och göra slut på en bok tills jag somnar eller om nån film ska få bli.


Eeeh..rättelse: Karln SOVER också nu!!   


 

Av csa - 22 februari 2013 22:47

Fredag och en nystartad helg för oss som har arbeten som kräver det där lilla extra och mer än så.

Skönt!!! Det är vi värda!!


Har en hel del att syssla med i helgen. Känns fint! Dock ska inte myskläderna samla damm på nåt vis. Sovmorgon x2 är också i planen. Går man upp kl 5 x5dgr i veckan så får man sova länge på helgen. #Stinaregel no.3


Några "sista" bilder för just nu, kommer här nedan.

Det är dock inte den riktiga finalen än. Men...nu är det fungerade på alla vis ett kök ska vara.

Har lite webshopping att göra för att det ska bli perfa á la mitt tycke!   


På första bilden ser man även att det närmsta lådraden har fått sin nya plats.

På bilden här under är den "granne" med ugnen. Just for the intressepinne.   


Bilder ljuger ju en del...har jag märkt på bl a foton på hundar...  

Så även i mitt kök.

Det är iof inte 50kvm stort...men det är större än vad bilderna delger.


NÖJDA kan ni tro att vi är nu när galenskapet att bygga om mitt i vintern är förbi.

Men regler för beteenden finns ju inte.

Det har ju varit somliga dagar när man funderat på varför ett hål i väggen skulle göras just när graderna blev närmare -20... Men det var då och allt är förlåtet.


Har insett att det ser lite "fjuttigt" ut med bara en hund på det "stora" golvet, för att nämna en viktig detalj.

Det utrymmet ska då inte så förbli.

Jag har goda magkänslor i ämnet.   


Ha nu en god helg alla fina vänner!   

     

Av csa - 21 februari 2013 22:23

Vi tar väl lite bilder idag också va??

Det blev ju en väldans anstormning med kommentarer på bilderna som jag la ut igår, så...     


Nåväl.

Jag bloggar ju för mitt alter ego, dåliga minne och framtida läslust så. Kul dock att ha nån som kikat in. Tackar jag för! Hoppas det "gav" nåt.


Fortsättning från igår...:


"Köket som StorStädades"

Kapitel 2

A. Ja! Lampan är från Ikea.

B. Nej! inte golvet!  

   

 

Sådär ja.

Dagens bildranson gjort.

Har jag orken med att fixa bilder så kommer kanske sista kapitlet imorgon?

Annars tar jag fredag i slöformat och delger under helgen istället.

Vi får ´la se hörrni!!


Helgen ja. Den är ju snart här vettni!!   

Det ska väl bli lite sol???

De ska definitivt piffas och puffas och fluffas.

Det ska kanske också läggas lite golv. Nej, jag har inte tröttnat på köksgolvet redan. Men det finns ju lite fler rum i det här huset som behöver lite omvårdnad...

The NeverEnding life. Life with House. Speciellt gamla hus...har jag insett.


Nåt jag också ska passa på att göra är att ta en ordentlig koll på den där sambon jag har.

För...visst har jag en sån??     

Det har varit mkt "annat" den här veckan. Annat som vi fått splittra upp oss på.

Inte undra på att vi varit så rörande överrens just denna veckan!!    Skämt åt sido.

Vi är oftast eller alltid överrens.   

Vårat hemliga recept är helt enkelt:


 

  


Nu har jag varit tillräckligt rolig för idag va?!   

Skrivs mer när ni minst anar det.

Nattinatti!!


Av csa - 20 februari 2013 20:16

Ett par som fick för sig att göra om lite hemma.

Det var visst vi det.   Det har ju hänt...några gånger sådär...infallen kommer...går...och somliga blir av!!!  


Jag har lovat vänner lite bilder på The Happening här.

Såå mkt till FÖRE-BILDER blir det tyvärr inte... Men liiite och väldigt mkt UNDER-TIDEN-BILDER.

Är det okej för er?

Jag hoppas det iaf.

För här kommer de.


Historien om...


"Köket som StorStädades"

...typ...   

 

 

 

 

 


...och jag tror faktiskt att detta får bli den sista bilden för idag!!

Elakt va????   

Men jag måste ju lämna en liten Cliffhanger...så ni förhoppningsvis kommer åter och kikar in igen.   


För om detta avskräckte Er...ja då har ni varit väldigt flitiga på att läsa mellan mina rader tidigare.   Eloge till Er isf!!!


Så...detta va vad jag bjuder på idag...

More to come! Välkommen Åter!   (hoppas någon tycker vi fått liiite finare nu iaf...för det tycker vi!!   Fast, ni har ju inte sett alltet ännu...hehe...)


(Måste nu nattkrama barn...fixa matlåda...duscha...kissa vovve...vardagssysslor kallas det visst!!)

        



Av csa - 19 februari 2013 22:30

Men om man inte skriver nåt så kan nån få för sig att det är nåt.   

Man lär sig med tiden.


En tisdag i snålblåst och tvärnit på E18 väckte mig.


Det måste vara påhitt det där om att underhudsfett ska hålla en varm. Fryser ju som en lort!!


BMI på tal idag. Jag drog inte upp det.


Tycker köksgolvet är stort. Det liksom fattas..."nåt" där...


Den stora penga-försöks-förklaringen idag. Den tog. Vet inte om det gick in. Men det kommer säkerligen gå ut. Det är rätt mkt som går ut genom de två kakhålen.


Det blev nu regelrätt Gonatt även i min lilla värld. Avbeställer växtvärkande barn för jag vill SOVA och då gärna på mer än de ca 20 CM jag hade till förfogande natten som var...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards