Direktlänk till inlägg 24 september 2013

Förkylning nummer 2

Av csa - 24 september 2013 16:51

Jodå. Bara att inse att den ena knappt gick innan nästa kom.

Hörde ni den djupa, uppgivna sucken??

Den var min.


Igår var det tungt att jobba när det ska snörvlas, nysas, hostas och skallen känns sönder.

Men jag tog mig igenom arbetsdelen av den...kom hem...skickade sambo och valp på kurs (åberopar ff medkursares väl och ve framför min närvaro)...och bestämde mig för att ta mitt ansvar som hundägare och ge mig ut med de andra fyrbenta.

Det var svinkallt! Blåsigt! Uschligt...


Så jag gick som i ett toktempo för att hinna så långt som möjligt på så kort tid som möjligt...så jag fick vända hem igen.

Det var inte så smart. Med facit. Men nu har jag iaf provat spänna bågen. Pilen flög inte. Den gick sönder. 


Kom hem. Yr som en alkis och ännu frussnare. 

Skollade mig i duschen och somnade...


Idag är det ännu mindre kryat på. Bläää!!


Men lite studiebesök och Subban med E och K var iaf ett trevligt avbrott i dagen!!! Tack "b*****es".   


Men nu är jag iaf hemkommen. Idag blir det INTE nån promenad. Inget annat tempohöjande heller.

Nerbäddning på schemat!

Imorgon ska jag vara kryare! Eller iaf hel skalle, tack!! 


ps. Mobilen har fått spunk. Ingen fungerande surf m.m Rätt skönt om jag får säga det... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards