Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Igår och skruvad klocka

Av csa - 27 oktober 2013 09:56

Då var det dags för fina Pärlan att få gå i vintervila.

Vill INTE ha min snygging ståendes ute i vinter och rusk. Nej den är för fin för sånt liv. Pratar jag om mig själv eller husvagnen nu?...   

Såklart DEN.

Den har ju ett val.   


Vi började morgonen med att gno och dona den fin och så åkte den i in i byggnad inte långt härifrån. Tydligen ett mer perfekt ställe än vi vågade hoppas på. Lätt att parkera, rymligt och fräscht och ännu enklare att ta ut den sen när det blir bra-årstid igen.

Lyckades även snappa upp att ved skall hämtas därifrån inom kort. Great!! 


Sen skulle det shoppas.

Men så kom det ett litet sms...


Och så spenderade vi några timmar kikandes på B-lagsmatch med finaste familjen istället. Mycket bättre!!! Mysiga är vad de är!!!   


Kvällen gick åt att skruva IKEAmöbler och upp kom de. Bra där!! Nu är det bara resten kvar...   


Lyckligtvis så somnade jag INTE i soffan igår kväll utan tog mig upp till sängen och avverkat 8½ timmes skönhetssömn rakt av.   

Jädrans va duktig jag har blivit på att sova! Natten till igår blev 10 timmar. Nu 8½. 

Känner mig smått bakis men utvilad.

Att det dessutom var dags att skruva på den där klockan gör mig mer förvirrad än vanligt. Får man en timme eller ger man?

Tycker det är ett fånigt inslag på alla vis det där. Hoffa gillade skarpt att det blev tidigare frukost dock. Matglad är en underdrift av ordval när det gäller honom. Varje gång man kommer åt en matskål ser han ut som:       


Doggarna får återigen röjja lite skog och inte bara asfaltsharva. Har inte hört ett skott på länge här nu så jag antar att antingen är älgarna slut eller så har de skjutit varann vid det här laget?! 

Ska inte skriva vad jag hoppas på är anledningen. Men jag gillar inte älgkött. Vila i frid, Puck, för att du har fått mig anti detta... 

Tyvärr lyckades någon av tassvännerna vara så smart så de öppnade Doris säng igår. Dragkedjan alltså. En miljon frigolitkulor över hela nedervåningen. Några hamnade tydligen i magen på Hoffa som idag producerar excellenta Negerbollar vid behov.   Man får ha bajshumor ibland. Äller jag får ju ha vad jag vill här. Det är ju min plats liksom.   


Nu väntar jag bara på att den där sambon ska avverka lite sin-tid och komma hem så ska jag ta mig vidare ut i vimlet för min-tid. 

Dusch och hej! Nu kom det lite sol också.    +13 grader. Gillar´t. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards