Alla inlägg under mars 2014

Av csa - 31 mars 2014 11:35

Brister skall botas. Ok. Köper det! En av dem var 35 när det skall ligga runt 100 i nått värde mätt...

Vila och sova mera. Gör ju det!!! Just nu iaf?

Äta bra. Gör jag väl!!?

Inte stressa. Gör jag det? Kanske...lite...ibland...? Eller kan bara andra kanske sluta belasta mig och använda sina egna insidor, de hyllar högt offentligt, kanske vore bättre råd!!!!!!? Eller så kan de betala mina sjukskrivningar framöver. Tack! Problem solved!! 


Ingen canser. Eeeh...?!?? När kom det på tapeten? 


Men "hurra...!....då...?..." Och så ger jag det väl en chans. Mot apoteket och hämta ut "depåer". 

Hon säger dock ff det där ordet X är troligaste orsaken till allt. Det vet jag inte vad det är. Och jag tänker inte lära mig det heller. Och alla har 300 råd att ge. Tack! för att de bryr sig. Men... Jag vet inte ut och in nu. Och jag kan inte lösa sjukvårdens nötter i det här landet. 


Men man får glädjas åt att...solen skiner och fåglarna sjunger. Eller den sken nyss iaf. Och fåglarna sjöng för en stund sedan. 


Nåt är fel. Men nu skall det väl bli bra när alla värden får blir som de ska? Det måste man tro på. 


En vecka till. 


Av csa - 30 mars 2014 13:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 29 mars 2014 20:58

Men just nu känns den som tillräckligt fartfylld för orken.
Jättetrött!

Morgonen började rosa, efter 10 timmars sömn, som sagts. 

Tänk att allt blir liiite trevligare bara det finns en gnutta rosa med i handlingen!? ;-) Jättekonstigt!!! Inte alls.

Sen behövdes det ju (för 3 månader sedan) verkligen göras nåt åt de två grå/brun/prick/dammiga bilarna.
Så de fick hälsa på Statoil.

Och de blev rätt ok avsköljda där.
En blev ljusgrå. En blev blå. Märkligt... Var det då de såg ut???

Sen blev de gnuggade med nåt av sambon.
Jag tror det var hundarnas shampo som gick åt. För gud va gott hela parkeringen luktade sen!! :-))

Själv hittade jag en stol. Där sov man gott.
Hur trött kan man bli av att åka 10 min bil?
Tur kaffe finns. Annars sov jag väl ännu!?

Barnen stod för eftermiddagsunderhållningen.

Hoffa var väldigt glad över att få vara med och leka. Eller fick å fick...han tog sig in i leken! Haha!! Alla gröna och gula bollarna blev snabbt preparerade med ett "lätt" lager dräggel och spriddes ut över hela tomten.
Hehe... Barn som barn. ;-)

Åkte med sambon på innebandymatch. Knappt en handfull publik, vilket passar virrpannan utmärkt! Annars hade jag nog fått spunk och fått åka hem...
Men istället fick jag en fin pratstund med Lola och Hildis. Grabbarna tog Hannah hand om. Hehe...#pusspuss #vemvet ;-)

Så här mycket har det inte hänt mig på en hel vecka!!!! Oerhört slut i skallen nu. Och jag har bara SETAT STILL hela dagen!!! Skrämmande. Riktigt skrämmande tycker jag :'( Vill inte ha det såhär mera.
Med andra ord sover jag förhoppningsvis gott om en kvart.

Av csa - 29 mars 2014 08:50

Har nog sovit 10 timmar i natt.
Resultat. Trött. :/

Tog en promenad igår eftermiddag. Hela gänget. Tjejerna cyklade och vi gick.
Jättefint väder även om jag frös. Men det är ju ingen bra måttstock. Fryser ju alltid.
Efter 3 km vägde benen bly.
Strax därpå började jag skaka igen...
Blir så irriterad över detta.
Vart är energin??
Har ju vilat sen i tisdags!
Borde man inte vara pigg nu?
Suck...

Vovvarna klurar på vart tjejerna försvann?

Kom hem och masade mig i duschen. Orka knappt hålla armarna uppe för hårtvätt.
IRRITERANDE!!!

Tacos. Lite Lets Dance. Gonatt.

Måtte dagens sol ge lite mer ork.
Så mycket jag vill göra.
Så lite energi... :(
Börjar med frukost.

Av csa - 28 mars 2014 22:20

http://fredrik.cafe.se/det-som-hander-i-vegas/

Varför kan inte denna människa vara min granne!?
Jag skulle lätt skratta dygnet runt då!

Av csa - 27 mars 2014 22:32

Vi behöver väl inte gå in på hur Inte-träningen gick idag va?!

Kan väl dock konstatera att eftermiddagsluren gick utmärkt. Den va lång och tung. Tack för det!

Kan också va glad över att hela hundflocken fått årets första cykeldag med hussen. Debut för Lillemann. Det hade tydligen gått skitbra!! En naturbegåvning var ordet. Så fint!!! De andra har ju blivit bra på det med tiden. Olika lång vanetid förstås. Alla gillar ju inte kaffe vid första sippen liksom. Men denne herre verkar ju tycka det mesta är heeelt okej bara det händer nåt skoj så.
Duktig liten pöjk!

Vi kan väl också se framåt? Och just nu står där en TV och en DVDspelare som ska visa The Conjuring för mig.
En perfekt godnattsaga tror jag. Har bara hört att den ska vara bra.
Sambon har kudde berädd.
Why?
Det är väl ingen skräckis?


Av csa - 27 mars 2014 13:58

Ni vet grusiga golv. Solen hjälper inte till där.
Solen har jag inget emot. Men det blåser tok ute så att sitta ute o njuta av fågelkvitter gick väl sådär.

Kämpar emot att springa och hämta dammsugaren och golvmoppen.
Att slå på tvättmaskinen sa hon förvisso inget om...;-)
Nejdå. Skoja bara.

Jag får väl helt enkelt lära mig låta bli saker.
Låta bli måsten. Ta av mig klockan. Ta på mig solbrillorna eller blunda. Inte tänka jobb!

Att ta det lugnt.
En jävla tuff Inte-Träning det!!! Det ska Gudarna veta!

Av csa - 27 mars 2014 00:25

Filmen va konstig.
Namnet?
Har glömt. Och är på "g" in i suddets värld. Om man har tur. Jag orkar inte kliva upp och kolla heller. Det är bra.
Men de va han Timberlake o han den där mörkhårige med. Haha!! Halva jordens befolkning passar in på den beskrivningen va?

Prata med mamma idag.
Förhoppningsvis kom hon sig hem idag. Men spytt som vanligt. Då får man inte permiss.
Hon spyr o jag skäller (tydligen) som en bannhunn. Vilken familj.

Dags att stänga ögonen o mobilen. Gärna i omvänd ordning.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards