Alla inlägg under augusti 2014

Av csa - 31 augusti 2014 20:15

Tar mig en paus i alla måsten för att blogga lite.

Känns som jag "behöver" skriva av mig lite. Nu när det har lugnat ner sig... Eller har det det?? 


Denna dagen ligger inte på favoritlistan. Tänker inte ens skriva allt jag "lyckats" med...för det är ingen trevlig läsning. 


Det är inte lätt att plita ner "allt". Folk tolkar allt som Fan tolkar Bibeln. Hur mycket vill man dela med sig av? Den ursprungliga Jag skiter i vad folk tycker och tänker. Det ordnar sig. Eller så ser jag till att det ordnar sig. Det dryga just nu är att jag har inte så bra fokus längre... Vad skulle jag göra nu? Varför sitter jag i bilen? Varför står jag med just denna prylen i handen? Vad har jag glömt?? Vad skulle jag säga...?  

Det är vardag för mig.

Visst skiter jag i vad andra tycker fortfarande. Där är jag Jag alla dagar i veckan. Och gör ff precis som det faller mig in. När det gäller val och gillor. Tack gode Gud att jag inte tappat min identitet, helt och hållet. 

Men...det finns ett problem. Eller 3 snarare. Det är minnet, sömnen och koncentrationen. Att jag dessutom börjat skaka som ett asplöv allt som oftast igen gör mig så irriterad på mig själv att jag skulle kunna strypa mig själv. Tror det är omöjligt och tur är kanske det.

Jag gillar inte medömkan. Men jag har stor uppskattning för FÖRSTÅELSE. Och förstår man inte (vilket jag själv inte ens gjorde i början av året när folk pratade om "utbrändhet") så ska man ordagrannt hålla tyst. 

Det är både tufft att inse och väldigt obehagligt. Tänk om Du själv t ex skulle läsa en text i tidningen och läser den 4 ggr och förstår inte ens översta raden. Du känner dig dum i huvudet!!! Den enklaste rad att skriva blir så fel att du funderar på vad det är för idiot som inte skriva rätt ord...rättstavat...?

Och är man som jag...blir man ARG! Envis som en julgris är jag ju sen födseln liksom. Tålamod är inte min starka sida. Allt bara ska gå!!!!! Annars hämtar man hammare eller dynamit. typ. 

Att slåss med sig själv är en kamp som är värre än allt annat jag upplevt!!! Jag vet ju!! Jag har koll! Jag fixar ALLT!! Kan själv!!!!! 

Men ja...jag har ju som sagt papper på en diagnos (som jag varken vill ha...eller är duktig på att hantera...i mitt "jag-fixar-allt-liv"!!)...och proffsen har ju ungefär 30 ggr påtalat att ju längre tid jag tar på mig att vägra inse, ju längre tid kommer det ta för mig att ta mig vidare...

I dagsläget är har jag tyvärr halkat ner för källartrappen igen.

Och det gillar jag ju såklart INTE. "Det gick ju sååå bra!!!!"   

Gissa stressnivån!!   Eller nej...det kan Du nog inte om du inte varit här själv. Men jämnför det med att du skulle stå utanför ditt hus, fasthållen, och se det brinna ner medans dina barn/hundar är på insidan. Det låter drastiskt men jävligt nära i känsla. 

(Not. Medans jag skrivit dessa rader har jag läst om texten ovan 5 ggr för att jag glömmer vad jag skrivit...) 


Jag vet att jag svamlar..och säkert skriver fel...men ni får ha förståelse...eller skita i att läsa vidare0. Påminnelse bara. 


Att den senaste veckan totalt förstörde för mig har jag nu insett.


Det började förra veckan. Dags att skärpa till sig och börja jobba halvtid. (Eller var det två veckor sedan??) Hej å hå. Nu kör vi på. Detta kommer gå bra för det har JAG bestämt. 

Och så missade jag att ta vara på det lilla, lilla jag nästan fått ordning på under semestern. Sömnen. Lugnet. 

För nu har det ju gått så bra!!!    Livet är som vanligt igen!! Jag mår bra!! Solen skiner, sommaren har varit underbar och energin på topp!! Ser allt jag vill göra och ta tag i...som inte orkats med. Nu KÖÖÖÖR VI!!!   


Sen kom helgen.

Tvättmaskinen dog. Ok...den har 11 år på nacken och jävlats en hel del de senaste åren...men fan så irriterande när man får en hel tvätt inlåst och det tar nästan en hel dag innan man lyckas få ut skiten. Att tvättberget dessutom var enormt redan då...*andas, andas 

Det var väl "bara" att ta hjälp av nån och "bara" att köra iväg skiten. I mitt liv just nu finns inget som känns "bara". Det blev ju FEL!!! Inget går FEL när jag bestämmer!!!! 

"Bara" blev på noll sekunder STRESSNIVÅ MAX!!! 


Sen var det dags. Bilen. Måndag morgon. Lyckat. 
Den som en kärring körde på före sommaren. Kan säga att verkstaden som hennes försäkringsbolag utsåg får mig att se RÖTT.

I måndags(!!!) fick vi äntligen lämna in den för lagning och lackning. De har varit där 40 ggr redan (känns det som) för koll och konstaterande redan...och dumma jävla bortförklaringar för att inget kunde göras just där och då. 

Detta passade ju inte in i mitt "ska-ha-koll" kan man säga. Jag hade tänkt göra mig av med båda bilarna redan i början av sommaren... Vilket ju var ganska omöjligt när den ena aldrig fick bli hel. *andas, andas

Inlämningen skulle ta EN dag.

Det tog TRE!!! vilket innebar att vi fick slita varenda hårstrå för att bara få mig till och från jobbet. En enkel sak kan tyckas...för mig blev det KAOS. Sambon fick köra otaliga för många mils omväg för att dumpa mig 4 mil bort och mamma hämtade... *andas, andas

Och utan bil...kan man man inte hämta hem en tvättmaskin. Återvändsgränd.


I tisdags. Då brann det loss på riktigt.

När man känner det som: Nu tar vi det easy...så fort bilen är hemma så åker i och hämtar en alltför dyr, men behövligt, tvättmaskin. Pease of cake!! 

Då händer det som hänt gud vet hur många gånger redan. Kattjäveln pissar sönder ÄNNU en säng.

Detta inser jag 2 minuter innan jag ska iväg på kurs. Att fönsterrutorna klarade sig från mitt utbrott då är ett under. Jag skakade som ett asplöv av ilska. Mamma lärde sig nog en massa nya svordomar hon aldrig hört förr på den avlämningsresan... 

Kursen hamnade jag på. Har inte ett minne av vad som togs upp. 


Att då fortfarande inte ha en bil...ja...gissa!!! 


Och så blev en dotter sjuk i feber mitt i allt...


När bilen kom tillbaka hade luften gått ur mig. Känslan av total tomhet på känslor. All ork hade dött ut. Blev varken glad, lättad eller fortfarande arg. Bara var.


Var hos läkarn på återbesök. Hon skaka på huvudet och sa en massa jag inte ville höra...


Sen kom nu då denna helgen.

Saker och ting ordnar sig. 

Robert har flytta in. Viasat verkar omöjlig att vräka dock...men jag försöker att inte tänka på det och släpper pucken vidare till sambon. (Jättelätt...NOT!) 

Den nya fina tvättmaskinen går nästan dygnet runt.

Ny säng är på plats. 

Allt trasigt skit har åkt till tippen.

Jag har varit sjuk i feber och en vidrig halsåkomma. Samtidigt har Ida blivit feberfri, fått en hemsk hosta och lillasyster börjat snörvla...

Men allt är där det ska. Bara jag som åker karusell fortfarande... 


 

Just nu är detta min alldeles udda vardagsLYCKA!!! REN TVÄTT!!!   


Så. Har jag glömt något nu? Har jag gjort mig förstådd så pass att inget ska feltolkas? Trooooligen absolut inte. 

Blir alldeles yr av att försöka komma ihåg vad jag skrivit och inte. Och raslös av att sitta still samtidigt som jag skulle kunna somna stående. 

Det är inge kul att må så här.

Försök ha förståelse. Eller strunta i det. 
(förvisso...har Du läst enda hit så har nog intresset varit så pass stort så de var nog lärorikt...eller något nytt att skvallra om?? ps. Alla vet redan. Jag har hunnit skvallra först!!   ) 

Innan du vet ordet av är det din tur att slå omkull. Det går fortare än du anar. Tro mej! För sånt här:

"-...det skulle ALDRIG kunna hända mej! Lite trött...? Det är väl bara att gå och sova!!! Hur svårt kan de vara?? Det är nog bara lata människor som påstår att de är utbrända..."

Med handen på hjärtat så har jag sagt sånt här! Jag SKÄMS över det idag. Men...det är ju för att jag vet vilket helvete detta är. 


 

Samlingsbild av Heaven and Hell á la Min helg.


Det enda jätteroliga som hänt senaste tiden är väl att Loppan äntligen har nått rätt tid i löpet. Fina parningar, allt enligt "regelboken" och många skratt och blundrar har vi hunnit med också... 
Men allt om det tar vi en annan gång. Detta har redan gått förbi reglerna om för långa inlägg... Om jag får säga´t själv. 


Men...jag misstänker att han är smart. Bästa Bo   Du är unik. I mina ögon.

Dessutom är han en hund. De gillar sex och mat sen vargatiden. De har inte logiskt tänkande. De är ekonomer. De gör bara saker de tror sig tjänar något på. Dagens gratislektion. Vassego.  


(...läser om ALLT ovanstående för 10 gången...rättar stavfel...tror jag?)

...och inser att det är nästan blev en jävligt bra text.   Rörig. Osammanhängande. Känns helt överdriven, kanske? Precis som skribenten känner sig just nu.

Tyvärr är den säkert även fylld med felformuleringar och stavfel! Sry för det. Men jag kan inte rå för det... Och tyvärr är allt sant. Även om jag hellre hade hittat på allt istället. Då hade man kunnat skratta åt eländet. Inte gråta. 


För att avsluta med något normalt. (Fan har inte kärringen skrivit klart någongång??????) 

Sista augusti idag. Nu är sommarn slut. Även för de som biter sig fast vid att almanackor avgör sånt   . 

När jag var som tröttast på eftermiddagen gick jag ut och klippte gräset. Nöjd som bara den, och behagligt trött tänker jag nu sätta mig ner och se Big Brother!!!!! Tack Robert för kanal 9!!


Tack till Dej som läst ovanstående med hjärtat på rätt ställe. Du har just tillåtits läsa ett uns ur min vardag. 98% får dock förbi privat...

Kan lova att detta krävde mer av mig än jag tänkt...men nu har jag fått spy ur mig. En dag ska jag sitta och läsa detta och inse...fy fan va härligt att jag fixade det!!!


Av csa - 29 augusti 2014 19:24

Glada utrop o känguruhopp med hatten i handen - de e FREDAG!!
Skulle önska ja hade orken för det utspelet iaf...
Ska ta ALLA smaskiga detaljer om ALLT!! Allt från nya familjemedlemmen till nyproduktion... Men inte idag.

Idag har jag fullt upp med att döda ovälkomna gäster. #halsontfromhell #ätittaggtråd? #feber #prettymuchknockedout #fredagsmys #kryarpå

Bourbon&Trocadero.
Skål då...

Av csa - 26 augusti 2014 23:26

När du tror fan gått lös på alla plan...hittar han källarn...

Orkar inte ens svära mer idag.

Bättre dagar kommer. Väl?
Vi letar...

Av csa - 26 augusti 2014 07:55

Vet inte vad man förväntas göra klockan 7 på morgonen. Duscha o rensa blommor hör väl inte till vanligheten...
...men det gör inte eftermiddagsjobb heller så...;-)

Nu ser de iaf gladare ut!!

Är fortfarande väldigt nöjd med att jag hann klippa gräset igår. Själva momentet kliva-in-i-brännässlorna, undantaget.

Ska nog ta och rensa ur Hannahs garderob medans husmorssyndromet infunnit sig. Känner jag mig själv rätt så går diagnosen snabbt över.

De är det inte alla diagnoser som gör inte...
ojoj...

Ge mig en bra utbildning på eftermiddagen nu!! Tnx!

Av csa - 25 augusti 2014 21:56

Nämen???? Surpriiiice!!! - Bilen blev inte klar idag!!
(Vilken chock att det blev sååå. Eller inte.) #grrrr
Blir så trött... Inte ens ringa o avlägga rapport kunde de. Så dåligt!!!!

Men tandis va iaf nöjd m Ida. Fick mkt beröm för att hon både då o nu tar sina godisuppehåll (på helt eget bevåg!!). Skitduktig tycker jag!!!
Tack mamma för utryckningen!

Kom mig hem tack vare päronen. Tack 2!!

Ett par totalt bortglömda tennisdojjor kom på tapeten. Stadium Outlet har ju gett bra utdelning förr på den punkten...så vi drog dit. Hade man tur ksk de kunde finnas lite foppisar till plugget också.
De fanns det!!!
Och även andra akutbehov. Lyckad tjejshopping!!

Nööööjd brud. Och om möjligt gosigare än vanligt <3

Och som vilken dag som helst så suckas det framför TV:n.
Spöregn o blåst.
Det blir nog inte mkt mer än slutet för tallriken nu. Vi är för tuff uppgift för Viasat. True. Sadly.

Även om jag har lång sovmorgon imorgon innan jobb/utbildning så tror jag en dusch och gonatt inte sitter ivägen nu.
Det blir mkt imorgon!!!

Av csa - 24 augusti 2014 21:52

Äntligen över!!

Äldstas läger hade varit great. Badat. Ute. Nu. Brrrr!!!

Den andras kalas. Lyckat. Men... Bada. Ute. Nu. Brrrr!!!!!

Hämtat hem tvätten. Tack!!!!
Ingen ny maskin idag... Men troligen hittad. Hur den ska komma hem blir nästa problem. Pga...

Nu kommer skithelg övergå i krångelvecka istället.
Får vi kommande vecka att ordna sig med bilandet så kommer inget kunna gå fel mer någonsin. Tycker dock ff att vi borde ha rätt till hyrbil. Hennes försäkringsbolag får nog ta o hosta upp en om vi inte får tillbaka P:n snabbare än fort. Vilket jag knappast tror. De lär få skruva o roa sig kungligt imorgon. Lackandet lär de aldrig hinna. Spännande med rampen tycker jag. Ojoj...oj.

Imorgon iaf ordnad. Men på tisdag när jag måste byta skift kan bli en nöt att knäcka... Kul med pendling.

Gonatt. Till mej.




Av csa - 24 augusti 2014 10:46

En "sån där"...

Tack för en härlig bild som säger mer än den visar, Åsa!! 


 

Tänk om alla bara visste...    

Tänk att man kan gå "tillbaka" i tiden fortfarande. Men man måste ju veta hur...och vart...och varför.  Mest varför är nåt som uppenbarligen glömts... 


Underbart!!!

Ännu en gång är det bara att peta upp brillorna med fulfingret. 


Good things comes to... 

Thank you!!  


Av csa - 23 augusti 2014 22:37

Tror jag skiter i o klippa av håret.
Detta verkar mycket roligare!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards