Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

"Regnskog"

Av csa - 6 augusti 2014 19:21

Som om någon ville oss väl... Idag har det regnat!! Från kl 6 imorse till runt lunch.

Luften blev underbar, nästan kall för vad man är van vid, och inte ett spår av röken finns kvar här nu.


Vid 13 så bestämde jag mig för att idag kanske ääääääntligen var dagen när man kan ge sig ut och gå med hundarna under den ljusa tiden på dygnet??

Sagt å gjort.

På med joggingdojjorna å utgång framåt-marsch. 


Eftersom ca 15 låååååånga timmerbilar har passerat de senaste dagarna så var det ju också såklart spännande å se om det ens fanns någon skog kvar.

Det fanns det!! Som tur var!!! Och alldeles regnvåt och härlig var den också. 


 

Somliga tar det lite lugnare på promenaderna. Andra kör slut på sig själva genom att springa för långt bort.

Då måste man ju vända. För vem vet när den där matten är vilse och borta????   


 

Bosse tar sig en liten hurtrunda i riset.


Sen vilar man en stund.


  Och vila måste man göra snabbt. Plötsligt får man sällskap. Hamnar mitt i en liten hög av sin dotra å "lillebror".


 



 

Hela <3:e ligan.
Inkl. spindelväv, lera och en miljard andra skogspartiklar på den till vänster och den som envisades med att sitta 2 meter bakom de andra... #snorungar #tokar #älsklingar


Strax innan vi försökte göra lilla gruppbilden kom solen. Jösses va hett det blev - Direkt!!! Som en bastu mitt i skogen.   

Så vi beslutade oss för att gå hemåt. Skogsturen skulle vara svalkande inte en plåga. Som tur var hade de ju sprungit av sig allihopa innan.


På hemvägen så kommer man till en "stig" där man bara kan vandra där och inte vid sidan av, om man ska förklara på nåt vis.

Mitt därpå ligger grannens kritvita, långhåriga, suuuura kisse.

"Åh. Grattis oss!!!" (Har tidigare haft diskussioner med den...  ) Orden BÅNGSTYRIGT-TJURIGAST I STAN. Det är nog han det. 

Och såklart även idag.

Inte fan skulle han flytta sig för oss inte!!!! Nänä. Ligga där med öronen slickade bakåt och visa alla tänder å fräsa som en avlöning med en tass i luften utifall att någon behövde få på käften.

SUCK!!!! 


Så va gör man när man står där med 4 hundar (3st skulle gääääärna jaga den och den enda som vanligtvis inte bryr sig verkar fått för sig att den där saken ska jag leka med!!!) 

Jag tog helt enkelt till foten. NEJ jag sparka inte på kissen. Men typ försökte hytta mot den/putta igång den.

Det gick....INTE.

Katten låg som ett fastsatt morrande/fräsande monster.

  

Så de va ju bara å köra rakt på han och försöka hålla hundarna bakom mig för det var ju dem han hade fixerat in sig på.

Jag VANN till sist. Han masade sig saaaakta å jätte-ännu-surare bortåt.

TACK!! #kattjävelpårensvenska #nuhatarhanmigännumera 


När vi kom hem så dök alla vovvarna i vattenskålar och sen utslagna i skuggan. Rätt nöjda såg de ut.


Hoppas på att kunna ta ännu en skogsvända senare. Då vill jag kika på det nya hygget. Å bekanta oss med fåren kanske? Heheh...


Men nu är det dags för MAAAAAT!!! Första dagen på väldigt länge jag är hungrig. Måste bero på att graderna är 23 å inte 10-15 grader mera.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards