Alla inlägg under oktober 2014

Av csa - 31 oktober 2014 12:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 31 oktober 2014 11:29

Ja.
Låt folket fortsätta klaga på sina jobbigheter. Jag kommer dö av skratt när de verkligen får några.
Lite ont i huvudet.
Parkeringsböter.
Brände maten.
Hann inte.

Gulligt. Idioter.

Har jag tur upplever jag helgen.

Ledig idag. Eldar. Tvättar. Ska städa nu.
Va tomt det är hemma med bara 2 1/2 hund. Kanske ska...säga Ja..?!...

Av csa - 29 oktober 2014 23:48

...har bestämt mig.

Av csa - 28 oktober 2014 23:24

Finns inget bättre än att få 300 olika frisyrer på 1 timme.
Hannah kan dona hon.
Och jag jäspar...

Av csa - 28 oktober 2014 15:21

Är på det humöret idag... ^^ Tur de finns timmar kvar. Heeee?!
Välkommen!

Det måste va fler bokstäver än alfabetet involverade.
Jag blir lite owaaao faktiskt. Inte Bra-varianten. Det vore ju...sjukt. Utan mest skrattande över hur mycket man måste gilla att INTE må bra. Inte ha en identitet. Bli försedd med en rätt ful stämpel. Rätt ofta. And it keeps coming.
Hur länge ska man va tyst egentligen?

Men vilken makt man bara ger bort?? Hjälp!!
Vill man inte vara den man är? Vill man bli bespottad på alla vis (dessutom till alla som orkar lyssna)?
Jag förstår inte hur man kan jobba så hårt...för att få...zip/zero/nada. Mer än skratt bakom ryggen förstås. För det vet man om att det händer va?? ALLA andra vet det. Och några till.

Fast...alla kan ju inte va som jag. Att måsta bry sig?? Jääääsp. Inte min kakbit.
Ja...jag har iaf valet att inte lyssna lr svara mer. Har nog faaaaar to much more important to do - 35 år framåt. Lägga tid på snyft å snor...som faktiskt är helt självframkallat. Näe. Ge upp.
Totalt oimponerad.

Ett litet samtal. Sen i fredags. När-som-helst.

Borta.
Great!! X(

Idag ska jag smida planer.
De som inte redan är gjorda förstås. ;-)
Det lät iaf bra de jag fick servade.
Kom nu!!! Sommarn 2015!!!

Vår först såklart.
Då hinner man mera...hehe...och flera. ;-)

Jävla fin utsikt.
Och sambon skrattar lika gott varje gång åt dess poppisness. Ja...va säger man?
Stäng locket. Tryck på Start. Mjaaaou.

Av csa - 26 oktober 2014 22:36

Levande men inte helt 100. Attackerna kommer och går. 

Kanske ska tro på visas ord om att det kan vara njurarna som krånglar...? Det känns!!! VC...usch...måste väl...


Klockorna ställdes visst om idag. Mera mörker...  

Fast maten då hamnade i skålarna "en timme för tidigt" ändrade inte somligas efter-frukost-vanor. Dessa två...ja...va säger man?   


 


Därefter åkte jag iaf av gården för att kika på Bossebarnen som skulle på inoff i Köping.  

De var ju bara några minuter bort så det ansåg jag palla. 


 

Sockersöta Ronja blev BIR-valp.


Brorsan 2 bästa hanvalp.

 

Myspropp även han. Tycker han påminner massor om sin pappa på denna bilden. 


 

Ronja vann sedan Grupp 4-platsen.   


Så stolt så!!!

Men va de växt sen vi sågs sist. Det känns som "igår" man kunde goa ner dem i knät.  


 


Allt gott har ju tyvärr ett slut. Så jag åkte hemåt och så blev det dags att lägga full fokus på Pärlan.


Och ja...jösses vet vart vi nu gjort av henne. Kan inte påstå att jag skulle kunna hitta tillbaka dit där hon nu är för vinterförvaring. Det gick ju vägar åt precis alla håll och hus ploppade upp som svampar ur backen.

Jösses. 

Men nu är hon där hon ska iaf. Hämtar gärna hem henne strax igen. Kan vi säga att Maj-månad kommer imorgon??? Tack!!


Inga större utsvävningar mer än att dagen har avslutats med städ, promenad, Filmkväll och Popcorn. Tjejerna ville fira in höstlovet. Så då fick det bli så. Hannah hade hyrt en Lego-film. Den va ju kul!!  Batman har inte alla knivar i lådan efter detta. 


Nu ska jag gå och sova innan ångesten tar över...

Man skulle vara katt. Då slapp man svara i telefon imorgon.


 




Av csa - 25 oktober 2014 20:47

Lördag kväll.


 

Nästan hela huset är fullt av levande ljus. 

Det kan aldrig bli för mycket ljus.


Min dag började kl 3.

Då gick jag och la mig på övervåningen. Synd att jag vaknade från soffhörnet och gick upp, för nå sömn kom aldrig åter.

Kvidande, snurrande...försöka andas utan att det smärtade. Kröp ihop, försökte sträcka ut. Inget funkade. 

Det är hysteriskt länge sedan jag haft ont i magen. Det som en gång i tiden var min vardag (tyvärr) har nu varit spårlöst försvunnet LÄNGE. Rätt lite saknat fenomen. Såklart.

Men nu. Nu är det inte bra. Inte alls. Vänster sida, rätt högt uppe och bak mot ryggen. Vad sitter där som inte är som det ska?

Jag kan inte kroppens inre speciellt bra. Men denna smärtan har jag inget minne av att jag haft tidigare. Och jag tar smärta rätt bra. Levt med det i 250 år ungefär. Klagar inte för lite om man säger så... De gör man inte om man legat på gränsen till landet bortom detta. Men nu klagar jag. Eller klagar å klagar...talar om att detta gör ONT. Skillnad. 


Ligger i soffan och försöker bita ihop...


På förmiddagen så kom den envisa Jag fram. Tyckte helt enkelt synd om hundarna.

Så vi klädde på oss för skitvädret, trotsade det, hoppade in i Passaten (som btw rymmer 3 berners och en staffe i skuffen faktiskt) och åkte upp till Motionscentrum.

Och därifrån så gick vi bara...


 

En "nätt" liten slinga.


Hade vi haft mer tid så hade det nog blivit längre. Men den som det blev innehöll diverse "problem" för en hund att klura på.   Spiralgallertrappor, industriområden, järnbro, tunnlar, vagnar, gå-fint-i-koppel, samhället med folk/bilar/cyklar/folk&fä/ljud m.m är inte vanligheter här ute på landet. Vi"...blir hellre jagad av Vargar..." vi.   Om man ska relatera till Så mycket bättre i bakgrunden just nu. 

Tessi är väl den mest ovana. Men hon hänger på hon. Som alltid. Duktig tjej!! 


Tog lite bilder vid Skantzen. Pga vädret så blev det ju lite mörka tyvärr...så jag fixade lite uppljusning och olika ramar kring verken i efterhand.


 

 

Kolla in kåken i bakgrunden (ovanför Doris huvud). Jag kan ta den "villan".


Kom hem helblöt. Säkert både pga svett, regn och smärta...  

Vovvarna blev blåsta och jag inlagd i duschen.

Sen dess har jag legat så gott som hela tiden. Lyckas inte sova bara... Fan. Jättetrött men kan inte slappna av.


Ida har varit på Prison Island med kompisar.

Säkert jätteskoj!!!!

Men nu syns det att det är dags att vara långledig för båda döttrarna. De är trötta de med. Unnar dem verkligen alla sovmornar de ska ha i en vecka nu. Skulle vilja ha dem jag med...


Men nu vill jag bara bli av med denna plågan.

Imorgon vill jag åka på den inplanerade inoffen!!!!!! 


Håll tummarna för mig. Tack!


 

Inte min. 

Skulle aldrig kunna vara min heller. Rö´tjut ä int min grej.  



Av csa - 24 oktober 2014 19:52

Ännu en Fredagen den 13....!!! Why me??????
Orkar snart inte mer...

Men för barnens skull ska jag nu försöka njuta helg. Dock har jag nog blödande magsår natten till måndag...
Men det är långt dit!! Visst??!!

Hm... Post är ju "upplyftande".

Barnen är just nu på Disco. HalloweenStyle.
Måttligt läskiga. Iaf den ena!!

Hoppas de kommer hem nöjda och trötta. Mitt Black Ghost och Monster High Clowdeen Wolf. Älskade ungar!!!!!

Själv håller jag mig nära värmen. I gott sällskap.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards