Alla inlägg under december 2014

Av csa - 29 december 2014 23:47

Tänkte...ladda ur bilder ur kameran..å lite mer nutid i bloggformat. 


Men så hittade jag gamla bilder och minns hellre.


 

Cypern <3 Vi kanske ses snart igen?


 

Bosse och Dante.

Goda vänner. Finaste grabbarna.


 

Båten till Finland...


...som gav lite utdelning.

 


 

Den dagen vi hade för mycket valppäls.

4 månader gammal, nästan på dagen och gick såklart i Babyklass...  


 

Med goda vänner.


 

När man njuter husvagnsliv. Med tigrar som grannar.


 

Åker karusell.


 

Kvällsbadar.


 

...och ägds av den Bästa.


Det är då minnen tar över.



Av csa - 27 december 2014 15:30

När man inte vet vad man ska skriva.

Då går man en promenad.
Eller sover.

Återskrivs.

Av csa - 24 december 2014 01:14

Alkohol och framför allt barnens högtid hör inte ihop.
Vet få som kan handskas med %:n.
Men vill man så gärna ha flaskan som vän framför andra, tycker jag man kan sätta sig på en stubbe i skogen, skylla sig själv om man fryser ihjäl och låta bli att förpesta livet för andra med sitt dåliga omdöme.

Verkar väldigt....oroväckande.

Av csa - 23 december 2014 11:08

Nu äre nära!
Strax gömma bilnycklar å bara vaaaaara.

All mat #check
Gick riktigt smidigt på Biggis. Spurtade om PRO på både in-och utsidorna. Fyllde vagnen med allt gott vi bara kunde hitta. Ja har ju liksom fått lööööön idag!!!!!
Somliga saker lämnade vi definitivt kvar.
Vem stoppar sånt här i munnen????

Bara lukten fick mig att svälja frullen omgång 2.
Smaken är absolut som baken!!!

Nu har far o dotter mini åkt för att fixa Idas sista julklapp. Tror INTE hon förväntar sig det från lillesyrran. Hihi!!!

Annars....
Idag ska vi nog baka lite godis. Gå promenad.
Och bada lite vovvar.

Av csa - 22 december 2014 23:55

NU har hela familjen julledigt!! Samtidigt!!! Hela en dag innan julafton. Amazing!!!! 


Dagen har skuttat på.

Sambon jobbat, tjejerna for till mormor/morfar tidigt, iskall promenad med vovvarna och så avslut hos päronen för en "liten" julafton.

Proppmätt.

Så sjukt gott dock.


Snön ligger kvar hörrni.

Imorgon pluss...måtte det inte ställa till såå mycket.

Ja, Ni läste rätt. Jag föredrar snö.  


Svimma nån???


Jomen det är inte alls konstigt. Jag vill ha snö. Mellan julafton och nyårsafton. Sen kan de flytta liksom. Då är jag klar med den. 

Så...badda pannan med is nu och kvickna till. Jag är inte full.


Imorgon blir det uppstigning tidigt. Klockan 8 har jag tänkt vara några mil bort.

Spännande om det går som tänkt...  




Av csa - 22 december 2014 08:32

Somnade till snöande.
Vaknade till vitt.
Nu blaskar det...

Ska inta frukost. Men filten är ganska mysig att ligga kvar under här i soffan... Och vem har bråttom?

Av csa - 21 december 2014 22:39

Det har varit en dag med mycket innehåll detta.
Just nu snöar det dessutom.
Men det ska visst gå över. Säger säkra snö-källor ;-)

Började med att gå upp vid 7.
Några (far o dotter) såg det som ett ypperligt tillfälle att vara olydiga!?

Hmmmm???
Hmmm!!!
Vad mer kan man säga? Förutom att Hoffa går ur detta ofog med guldstjärnan. Han låg fint o prydligt på golvet han <3

Frukost med gos kom sen.

Tycker faktiskt själv denna bilden säger Allt.
Och denna... ;-)

Sen drog vi iväg på outforskad mark.

Idag var det tyvärr väldigt mycket Bambi på hal is. Men akta er va jag kommer lufsa den sen!!!
Massor med koppellösa områden med massor av skog. Fast matten kan hålla sig på en väg samtidigt. Me like!!!

Sen liten paus.
Västerås....

Och sen dess både handbollsfinal o annat.
Imorgon blir rätt full den.
Och god!

Nu börjar ögonen bli trötta...

Av csa - 20 december 2014 23:48

Tick tack tick tack!

Tiden är för snabb för mig!!!!

Nedräkningen till ledigheten kom av sig när förkylningen blev värre. Somnat "hur-som-helst" varenda kväll. Klarvaken vid 3 på mornarna, blev facit.

Men i torsdags så...?...Ja...minns inte. Inte mer än att nysningsrekord blev satt. Störde möten som var halva lokalen bort hörde jag.   De ska väl va glada att de slapp snyta mig iaf.


Men i fredags. Då var det iaf dags att göra sista jobbpasset för i år.

Det gick, hest, till. Och allt hanns med. Smidigt? Njäee... Men vi kämpade. 

Slutade med besök hos Y. Vi har stora planer för nästa år. Bra planer! 2015. Har stort hopp för "dig"! 


 

Fredagsmys blev det.

Somnade förvisso strax därpå...och mådde inte om bäst...men.


Idag låter jag.

Och solen kikade fram. Så vi drog oss ut i finvädret vid 11. Alla hundar med humöret på topp! Då mår man lite bättre. 


 

Snön är ett minne blott.

Men mestadels frusen backe får man vara glad åt.


 

Våra glädjespridare.

Alla på sitt sätt. Alla ger sin del. Alla bäst. 


Sambon och Hannah åkte iväg på deras avslutning med innebandygänget.

Om man får tolka Hannahs bubblande när hon kom hem så var det mycket lyckat!! Bio liksom!!


Själv eldade jag och fick igång tvättmaskinen till sist. Ida fick snabbt shortsen på. Igen.  Jag är rätt bra på att elda. 

Och jag måste erkänna att inte ens jag frusit på hela kvällen. 23 grader (i rummet bredvid) är alltså rätt skönt. Speciellt denna årstiden. Ute har det skjunkit till -3 sist jag kollade. Helt ok. 


Nu ska jag ta och varva ner och hoppas elefanten som verkar bo på mitt bröst kliver bort. 

Kan man konstatera att jag nog gick på ledighet i Grevens Tid? Annars hade nog den årliga bronkiten varit i hamn.   Fattar inte varför detta kommer åter? Jag har inte beställt det! 


Nåt jag faktiskt har beställt...är några jättefina julklappar till tjejerna här på kvällen. Zandra kan hon!! Ska helt klart komma på min egen text och beställa den där ringen inom kort. Men det är ju såå svårt när man ska välja själv liksom. 


Nattinatti!

Imorgon hoppas jag på finväder och klaffande. 


 

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards