Alla inlägg under februari 2015

Av csa - 26 februari 2015 20:26

100 till 0 nu.


Och jag mår!!! Känns lite som jag går på nåt.   Hinner inte vara med överallt dock..men det går ju lika bra med kärleken för det.  


Nytt och mera nytt. Lika glad för varje liten detalj jag faktiskt känner igen. Även om de är väldigt få!! Jisses...hur ska det bli om en 20 veckor?? #nagelbitare 


Worry less.


Tog en tempofylld promenad medan solen sken med PT-ligan. Så sjukt skönt att det går igen!! Vill inte ha mera avbrott i levandet nu. Avskyr att vinterhalvåret är så långt så jag dör under tiden... 

Nöjda grusiga vovvar slumrade i hög vid hemkomsten.


Det blev en kläm-mäta-glo-skratta-kramas-visit i andra änden av city. Mmmm!! Gillar!! Måste blir bra detta!! Tack C och S!!

Att stå ute och prata efter solens nedgång är dock inte riktigt DÄR ännu. I bara långkallingarna. Haha! 

Affärn...och hamnade i stallet för lite snabbvärdering och barnhämtning.


Att det blev en skollhet dusch och nu braseldning vid hemkomsten!!

Middagen får helt klart Micheline-stjärna av mig. 


            

Av csa - 25 februari 2015 22:21

Dagarna går så fort!!

Såg just att jag sist "var här" i lördags. Ojsan!?


Men det är lite mycket nu. Inte ett dugg av ondo dock. Ja..om man bortser från att barnen varit sjuka sen förra måndagen då...  Men nu tror och hoppas jag att det äntligen vänt! VC kontaktad idag ang Hannah. Men svaren därifrån var väl väntade... Men Oxbacken finns ju alltid om det blir så där jättejobbigt ont igen. Kaj får fortsätta VAB tills H fått färgen tillbaka på orken. Ida friskskriver vi från feber/huvudvärken iaf. Skönt!!! 


Ida tog sig faktiskt till träningen idag. Hon har längtat ihjäl sig!!! Erkände att det var tufft men hon hade tagit det lugnt. Hon var nog mest sååå längtande efter sina kompisar. Och sken som solen när hon kom hem och sa att flera hade kramat om henne för att de saknat henne lika mycket tillbaka. Fina vänner!!


Annars...


Det är knökafullt i skallen av allt nytt nu. Vi tar liksom allt på en gång. Lika glad varje gång jag minns nåt av nåt. Haha!! Men det är kul att lära sig nytt!! Men uj sååå svårt!!! Måndag blir spännande... Copymetoden gissar jag på. Men hoppas verkligen jag har fel. 


8+ som bäst ute idag. JAG ÄLSKAR DET!! Visst är det minus på nätterna och svinhalt på morgonen...men...runt lunch idag värmde solen en stund. 


%´n fungerar. Snart är det dock dags att öka. Men jag tror det kommer gå bra. Känner mig så. 


Har lite mer inspikat innan veckan växlar om. Möten m.m Fotografering. Hehe... Bad av 1 1/2 hund. Idag fick de manikyr allihop. T o m Doris smyger nu. Fast hon dör en sväng mitt under klippningen. Jävla knäppis. Ska va glad hon inte ser ut sådär ju.   Då blev det sax med!! 


 




Sitter och funderar på lite annat skoj också. Allt med ett leende.



Hundar har fått cykelträning på fina, isfria asfalten.  Andra citywalks. Grand Canaria har +25 dagligen sen en vecka tillbaka. Skulle vart där... Varför tacka ja nej till sol och värme?

Äsch. Ska ju snart ha minisemester ju!!!  


Sportlovet går.


Skid-VM ger guldregn. Såg båda målgångarna faktiskt. Roligt på hemmaplan!! Skulle kunna tänkt mig varit där faktiskt. Trots snön.   


Nu då? Säng? Revenge? Mera hemsidebygge? Eller bara komma på vilken dag vi ska ge oss av mot Gävletrakten? Får se om Playern lever när han kommer ur duschen...haha...



Av csa - 21 februari 2015 18:48

Alltså fyyyy fan. Jag har ont i hela mej. Fortfarande. Och det bara av att se en spelare i Hallsta ligga med en fot ur vinkel, som inte sitter ihop med benet.
Den smärtan!!! Nu har jag inte brytit nåt ben...men slitit sönder och haft av alla möjliga ledband o muskler i mina dar. Det KÄNNS!!!
Stackare! Vilken jävla skitkväll han fick... Och vilket avslut inför kvalet. Usch!!!

Tur att Hallsta vann. Mot alla odds. Domarna sög stundtals. Inte fick vårat lag nåt gratis direkt. Kämpar!!

Tog mig alltså en paus från allt sjukt här hemma o for till Kungsör. Andas!!!! Utanför tomten för första gången sen i tisdags. Slitsamt!!!
Humöret har inte varit det bästa...och det fick en stackars stöddig karl på läktarn erfara/falla offer för.
Han gillar nog inte mig. Haha.
Men jag kaaaan inte låta bli...hornen...psykning...jag äger. Och när man redan är trött och full av svordomar i hela systemet, uppladdat i nästan en vecka. Mästare.

Så nu fick jag ladda ur lite. Skönt.

Måtte nu friskheten komma till huset!!!!
Jag behöver få lägga ner energi på annat och fatta beslut. Men nu är jag helt slut av den senaste veckan. Behöver sömn. Behöver få avlastning. Orkar knappt tänka... Mestadels själv med en fot i varje rum och försökt vara 2 sjuka barn och 4 hundar till lags samtidigt som jag försökt sköta hemmet från förfall. Det är en omöjlighet faktiskt. Och jag envis.

Jag är bäst!!! Men även jag får bli trött och borde få creds för mer än mycket.
Undra bara vart de skulle komma från..?...

Av csa - 19 februari 2015 17:42

Host, huvudvärk, feber, kräkor...

Tror inte jag behöver skriva mer för idag. För det hinner jag nog inte innan det är dags att clean something up igen...

Återuppstår när jag hinner vara annat än just bara en mamma som försöker vårda, trösta, krama och hoppas bacillerna drar åt helvete och gärna längre bort än det.

Av csa - 16 februari 2015 22:20

Jaha. Då kom VABruari även hit då. Trodde faktiskt i mitt enfald att vi skulle klara oss. Och OM nån skulle dyka under så var det den täppta, hostiga minsta.

Men hon hänger kvar på benen. Envis? Neee...de kan jag inte tro... 


Den stora kom dock tidigare hem från skolan. Huvudvärk!!!

Måste erkänna att jag inte riktigt köpte det...det lurar en del i kulisserna i 4B som stör...men när jag kom hem så sov hon faktiskt. Och hade ätit och druckit. För det var dealen. Det var ju liksom en väldigt lockande match nu på kvällen som drog...


Alla kan få huvudvärk. Men det brukar ju ge sig om man vilar, dricker, äter, sover...ja. Lite så.

Och när jag kom hem så såg hon faktiskt pigg ut. Så jag sa Ja till att hon skulle få spela OM hon även var införstådd med att det var skola imorgon. Orkar man ha roligt så orkar man gå till skolan. Faktiskt. 

Hon log och sa att hon kände sig okej. Peppad som sjutton för match!!!


Och så åkte de på matchen.


Själv roade jag mig med att göra rent kaminen, dammsuga "hundvalpar", dammsuga en av orsaken till "tillökningen", tvätta en maskin och bråka med hemsidan. 


Sen kom en dotter, med ansiktsfärg som ett lik, hem med sin far.

Hon hade kämpat sig igenom 2 perioder men sen tog det bara stopp. Och med den ansiktsfärgen så förstår jag väl det!! Och om jag får påstå...så dalade även matchen ner med henne. När hon klev av stod det 1-2. Matchen slutade 2-8... 

Efter duschen och lite vätska var de 39 graderna fastnaglade, och med tårarna rullandes fick hon inse att hon är sjuk. Megabesviken för att hon hade "bangat ur" mer än den brinnande huvudvärken/febern tror jag. 

Stackars tjej. Vilja och envishet. Jag tror jag hört talas om att det går i släkten?! Har även hört att de kan få rätt otrevliga konsekvenser att vara sån. 


Nu rullar Revenge på. Och jag ska se´t.

Den här dagen räckte inte till riktigt... Och imorgon hålles tummarna. Hårt. 


Av csa - 15 februari 2015 21:58

Nyligen hemkommen från Nibblehallen.

Pga ditt å datt så kunde lite andrum av innebandy behövas. Underhållning om inget annat. Motståndet vann rättvist. Tyvärr. Sura ihop har sällan gett vinster. 


Söndag, söndag, söndag. På alla sätt och vis. Svinkall dessutom. 


Igår fick holländskan bada av sig lite. Idag var det norrmannens tur. På pappret blev inte det kattskit.  


 

 


I ämnet bada har jag en skitig svensk också. Den får vänta till tisdag...nånting... Doddan kan eventuellt få slippa helt. Vi får se vilket humör som ligger på vid hemkomsten helt enkelt.   


Själv...vet jag mer än jag berättar. As always knows best. Och mår som fint just där. Att jag hade en sån talang för pussel hade jag ingen aning om!!! Men...berätta det inte för nån.  


   

My secrets are kept in a safe place. 


Nåt kul. Det har kommit i ord redan två gånger idag, men lika kul var det att få läsa det också. Talanger nedärvs. MVP #3. 


Tycker det är skitkul att läsa igenom tränarens ord efter varje match.

Bättre tränare kan nog inte många kids få. Engagemanget verkar vara oändligt.


Veckan bjuder nog på en hel del. Behov av sömn så mycket det bara går, så fort man får chansen. 

Lika bra att börja nu så man ligger på pluskanten. Någonstans.   




Av csa - 14 februari 2015 23:41

Lördag, ledig, för oss som inte lägger ner nån energi på just denna dagen något speciellt.

Låt mig säga som alltid...


"-Är jag inte älskad alla andra dagar om året så kan man faktiskt skippa gilla mig denna också! Det är heelt okej för mig."   


(Idag kanske man t o m låg illa till för resten av året  ...vem vet...) 


   


Har faktiskt haft en dag utan att få något vettigt gjort alls! En tvättmaskin tror jag att jag presterat. En promenad. Några kapitel bok. För lite kaffedrickande. Nåt kort taget. 

Fryser bara!!! Ge mig värme! Sol! Värme!! Och mera sol!!! Mår SKIT av kylan. Men...det får man ju inte tycka. Alla älskar ju vintern.

  


Men så är det ju inte nej. Inte jag. Inte som alla andra och det är jag väldigt glad över!! Ligger under fleecefilten, med raggsockor utanpå sockor, fleecetröja utanpå tröjor. Och huttrar med tuppskinn. Jag   lite annat kan man säga. 


Melodifestivalen.

Det är nog dags att lägga ner kalaset, tyvärr. Låt bara en jury skicka nåt. Det låter så mycket illa. T o m för en tondöv. Ta Samir som exempel. Eller hur han nu stavar/heter. Han är såpa, och inte ens bra det. De som är bättre är inte liksom OWAAAAO de heller. Tråkigt. 

Ger upp. Spelar Candy Crush under tiden istället.   

När döttrarna lägger sig på golvet och leker med hundarna hellre än lyssnar...då är det liksom inte intressant. När man var i deras ålder var detta nåt STORT. Typ enda gången man fick chips och dricka dessutom. Eller är det så att det var DET som egentligen gjorde programmet bra, redan då?   


Nu är det nog strax nattning av kärringen dessutom. Vi saknar Doris. Hon har det ju toppenbra där hon är på sportlov. Men man får sakna iaf. 


 

GOA!!!


Av csa - 13 februari 2015 23:30

Dagen alla funderar på om inte sängen är bästa stället att stanna kvar i. Hela dagen...


 


Men jag kom upp.

Fick med mig packning och Doris ut till bilen. Och åkte faktiskt smärtfritt hela vägen fram till jobbet också.


Arbetsdagen bjöd väl inte på en helt normal variant kan man väl säga. Men har jag tur så var jag osynlig.   Annars hoppas jag på superklipp!   


Och en hel del gjort!!


Sen åkte jag hem helskinnat också.


Och sen blev det träning, ute-natta, skjutsningar...och säkert något mer. Jag somnade innan jag märkte det själv.


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards