Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

Galet

Av csa - 23 maj 2015 10:50

Jaaa. Ja!!?

  VILKEN VECKA!!!!

Började med övertid, genomströmmades av bilkrångel, spöregn, olycksfall, galenskap...enda in i kaklet. 


Inget hade väl kunnat kännas bättre än att bara (igår) fått hoppa in i en lastad husvagn och bara draaaa direkt efter jobbet!!!! Vi skulle ju till Norge!!!! 


 

Den stod ju så snällt och väntade där på parkeringen när jag kom hem. 

Nästan viskade: "Nu drar vi va???" OM jag ville skrika JAAAAA!!!! 


MEN.


Sambon var igår hemma med Hannah.

Hon gick och la sig vid 20:30 på torsdagskvällen. Hon hade inte vaken när vi pratades vid, 10:30.

Helt rätt att hon fick vila ut. Pratade massor i sömnen. Igår mådde hon inte bra i slutet. Avslutade kvällen med förhöjd temp och huvudvärk. Vad det beror på kan bara spekuleras i...   


 


När ja kom hem från jobbet var hon piggare. Så vi passade då på att få lite uträttat. (Småhoppar dock grodor i magen när jag tänker på vad som kommer på måndag...för jag tror det kan bli förbannat braaa!!!? Men där är vi inte ännu. Igår hade iaf ingen fyllt kyl, frys eller skött hemmet så man kunde ramla i soffhörnet till status KLART FÖR HELG.)


Det är lite sjukt egentligen... 

Vi jobbar. 12-13 timmar av min vardag kan räknas bort inför, under och hemgång från jobb. Försöker sova 6-7 timmar. Behöver 8 för att må så bra som möjligt. ALLT annat (hundar, barn, träningar=skjutsande, handlande, städande, andning, möten, läxor, gräsklippningar, planering av logistik och nagelvård) ska alltså hända på de timmarna som blir kvar av ett dygn.

Eftersom jag lurade bort matematik i gymnasiet så får ni do the math själva...  

Hur fan hinner man så pass bra som de flesta veckor faktiskt blir????????


 

Pollen, lera, damm - väck!!!!


Raka vägen från biltvätt till affärsjakt. Fixade lite till vagnen, fyllt på gasolen, handlade mat...

Eller ja. Vi försökte iaf handla mat i lugn och ro. Mitt bland bröd och bratz skrek mobilen hos sambon och ett tu så var det telefonintervju. En minut. 10 minuter. 15 minuter. "jääääsp...

Samtidigt, Ida (i min mobil): "-Ahaaa...ni ska handla klart så fort pappa pratat klart i mobilen??? Kul! Vi ses till Midsommar, mamma!!!" 

MiniMe har verkligen sin intelligens efter sin mor.   


Jo. Pladdret upphörde faktiskt till sist.

Mathandlandet övergick till att vi skulle till mobilaffären. Stack dock in näsan i bokhandeln på stegen dit... Sambons mobilskrik, del 2, hann före... Så mobilköp får blir en annan dag. 


 

Dessa journalister. Snacka om driv för sitt yrke.

Så fort han fick reda på vart vi höll hus (karln hade iofs planen på att åka hem till oss!!!!??) så kom han alltså gladeligen till Erikslund bara för lite mer frågor och fotografering.

Fredagsmys!!   


Apropå driv i yrket.

Det vore inte såååå dumt för vissa att lägga ner mer arbetstid på just ARBETE och mindre på...ja...va sjutton ska jag kalla det på ett snällt sätt? Eh...hmmmm... FÖRBANNADE IDIOTI!!!

Jag är "ledsen" men jag kan inte använda nåt annat ord.

När jag stod i en av affärerna igår kunde jag nästan inte lämna den här kvar. Har länge velat ha ett par. Tror det är bra träning? Risken är dock för stor. Jag kommer ha tillgänglighet...kunna klappa till...under andra omständigheter... 


 


Igår var jag så snurrig av allt som hänt. Fick ta ett andrum för att inte säga nåt jag skulle få ångra... Jädrans svårt!!!! Fatta om jag hade haft handskarna redan då.    Man skulle ju vilja vrida om öron och mer däritill. Men jag har en "roll" som gör att jag måste använda det där "tjänstgörande beteendet" som till vardags inte ens ens en smula av, för att jag är ju JAG. Spontan, ärlig och lätt besvärlig.  


Älskade ledighet!!!! 

Ingen bestämmer över den tiden, förutom jag själv!!!!! 


 


Nu ut i solen med hundarna. 

Även om jag gärna hellre hade varit i Norge nu. Med släkt och vänner   Hade sambon också velat. Men han sitter i Sthlm på SShK-möte nu. Och någonstans kanske det är tur att vi inte drog av gården igår.

Hannah måste bli piggare idag!!!!!   Annars får vi väl kolla ECS från Vås..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards