Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

VAB-fredag...för roligare kan man ju inte ha det!?

Av csa - 29 maj 2015 23:00

Detta blev ju en dag utan rätt. Eller jo. Det är ju rätt att stanna hemma med sjukt barn förstås.

Men...ja... Hon vaknade runt 10. 

Dagen hade lite andra förbestämda mål kan man väl säga. Typ jobb. 


Men sambon försvann redan 5 på morgonen... Japp. Somliga har det travelt. 


 

Sötast när hon varit vaken. 


Förmiddagen gick inte i hastighet. Vi låg nerbäddade och mös. Så ville hon ha det.


Vid 2 hade jag kikat ut 102 ggr och bestämde mig för att låta henne sova ifred och gå ut och göra lite nytta. Det analkande regnvädret...lång gräsmatta...dålig matchning. 

Fram åkte gräsklipparen enda tills soppatorsket. Hittade inge mer bensin (men 3 tommar dunkar behöver tydligen sambon ha kvar?)...så jag fick nöja mig med det jag hade åstadkommit, lagom tills Ida kom hem med bussen. 


Fick besök av mormor...fika...och sen var det dags för hundarna att få ett uns av sitt. Svettigt, soligt men skönt. Bara skyddet är på så går det iaf framåt. Knastret hörs knappt då. 

Hannah sov återigen djupt...


 

Tänk att jag skulle få användning av de där...en dag...


Regnet kom aldrig. 

Syrénerna doftar ljuvligt nu. Snart är mina blå utslagna också. Maj är sent ute i år. 

Sanerat lite. Tvättat lite. Fixat avlopp och strömavbrott. Lagat middag ihop med Ida. Haft cola över halva tvrummet. Sånt missar folk som inte stannar upp. Allt roligt liksom. 

Molandet tog fart idag... 


  

Varning för starka bilder. 


      

Ingen behöver förstora bilden till höger. Om man inte "måste"...må dåligt. 


Jag hade dock tänk göra ett tappert försök att ta mig til tandläkaren idag. Det får nog vänta med 2 månaders väntan på att denna sak ska gå bort av sig självt... Men. Som sagt. VAB idag. Nu får den värka några dagar till...

(Gud vet vad det är för nåt. Men nåt är hårt. Och resten av innehållet behöver jag inte förklara här.) Men det är nog inte nåt som ska vara så. 


 

Sleepy Doris.

Vilken sovstil. Men en baktasstå i munnen!!(?) och en vägran att gå ut när det blåser storm och/eller regnet ter sig.

Undra om man får med henne alls imorgon då?   


 

Min utsikt i detta nuet..

Rätt fint. Tänk va onödigt att det ska bytas ut. Bästa tiden är ju nu. 


Andra andningen. Krogliv nästan. 

Tjänstgöringen börjar väl tidigt för oss som makes the world go around. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards