Alla inlägg under oktober 2015

Av csa - 28 oktober 2015 23:57

Jag vet inte hur.

Men. Blanka papper!(??)


 

Dolda kameran finns väl bara på jobbet? Eh??


Well, well.. Man kan förena lek med päls.

Det blev rätt mycket av båda modellerna idag! Hostan har förvärrats. Hårboll?


 

  

Så söt så!!


Bara ett snabbt instick... Anti-stress-målande. Finns det verkligen någon som allvarligt blir nerstressad av sånt här??? Har bekanta som påstår att det är toppen!! Har även förärats med en sådan gåva. Fast det gåååår inte. 

Jag pendlar mellan flyktstart och panik bara av att se på detta!!!   


 

(Bild lånad)


Nej. Back to reality. (Tills någon har nummermärkt mina områden...eller nåt...  )


 


Alla har vi våra bra saker.

Jag är just ett Mästarämne på TV-serier. Modus!!-onsdag. Och till det nybakat och kaffe. Alla vann på den. För hade jag bakat och Hannah kollat Modus hade verkligen ingen mått bra här och nu. 


Nä. Nu får jag allt ta och gräva i varenda vrå av kåken om jag ska kunna sova i natt. Eller lyckas somna överhuvudtaget. Den här hostan gör mig galen!!! Halstablett - HIT!!! Om det inte vore för att jag inte pallar hostmediciner så vore det väl ganska lätt...men så är ju inte fallet då. 


Jag är nog ett Mästarämne på en punkt till.

Att klaffa in ohälsa under ledigheter.

Det måste väl vara en bra anställd...på nåt skruvat vis...? 


Imorgon lovar vi vidare. Västerås får besök. Bland annat.


Av csa - 27 oktober 2015 23:45

Ok. 

Hittade inga "botemedel".


 

Iaf så fanns inget längst denna sträckan.

Hittade ingen röst och lyckades inte gå ifrån hostan eller snoret.

  


 

Men start och mål var iaf trevligt!


Men. Hundarna var nöjda i det kalla vädret. Ett par hann med nåt halvdopp också. 

Andra frös. 


Imorgon är nog en bättre dag!?


Kidsen njuter iaf ledigheten. Varit på kalas, hängt med alla gammelpäron m.m Det är det viktiga. 

Och nu är även sambon free for fun. Uppskattat!!!


Av csa - 26 oktober 2015 23:45

Vilken dag!!

Hur bra är inte jag på att vara ledig då???   (Ok. En viss Frida har den största delen i det just nu, men... Jag ångrar inte en sekund!!!!)


 

Nu är vi där!! Höstlov FTW!!! 


Sovmorgon. Långfrukost. Mys. Fint väder. Städning. Tvätt (vet inte vad familjen gjort medans jag var borta ett dygn men korgen hade de överfyllt iaf!?). Iordningsställande och planerande av deras "nya" rum. 

Och så dagsljus!!


 

Vi gillar också att matte är hemma vi! Ute hela dagen!!!   


 

Synd att det inte gick att delge den enorma månen.


Sen blev det promenad i månskenet med sambon också. Gud hjälpe mig för den stanken bonden har skapat efter denna vägen.   

Och därpå hamnade vi tjejer i stallet och hästarna fick skavsår i öronen (barn kan prata!!!), pälsarna borstade och rosetter i maner.   

Perfekt på alla vis!!!


Tjejerna fixade Kids Day till middag och sambon var både på väg ut och stoppad från A-lagsträning. Skrattade gott åt barnens kommentar när han försvann ut genom dörren: "-Jaha...det där var nog det sista vi såg av honom, mamma..." (De tänkte på att de i A-laget skjuter lite hårt och är liiiite för snabba för pappsens tempo)   


En perfekt dag avslutades på bästa vis. Eld i kaminen som höjning. 


 

Stora, lilla tjejen såååå nöjd att ha sin mamma närmast. Somnade gott. Hur mysigt som helst. Vi behövde det. Hon behöver det.   


 

(Bild lånad)

Den föregående säsongerna har varit bra. Den ÄR bra nu. Och verkar bara bli bättre!!!! Homeland. 


Av csa - 25 oktober 2015 20:42

Så.

Nu kan jag sätta mig ner, och i min tysthet (hes som bara den...) och summera helgen som gått.

Ursäkta men...fy faaan va den varit minnesvärd!!

Så mycket huvudvärk, illamående, skratt och tokigheter man bara kan tänka sig. Sjuka arbeteskamrater man har. Och de som kom från trumpetfamiljen hade sina goda stunder de med. 


Lördagen började runt 6, packande och kl 8 utanför Skinngubben. 

Buss kom och alla som skulle med i den kom också...till sist...  (Även de som högt påtalade hur viktigt de va att va i tid...  )


 

Världens sötaste utsikt hela vägen. De va min de!!   


 

Undra hur många ggr man passerat här i år? 


Sen var det några kurvor (läs en miljon) och några hastiga inbromsningar (chauffören var fd rallyförare) så var vi på plats vid Bolänge Motorstadium. 

Time for Folkrace!!!!


 

En skönhet klär i allt. Elin heter hon.


Alltså...jag trodde de skulle vara kul att få köra "skrotbil". Det var MER än kul! (Om jag bortser från visst olämpligt mående  som tyvärr tog udden av närvaron stundtals...men de skiter vi i nu! De var då!)


 

Heeej vilken snygg bil! Nylackad tror jag...  Killen framför måste anses om modig iaf.


 

Tagga! Tagga! Tagga!!! 

Gillar inredningen skarpt. Nästan stiligare än klädseln.   

 

Ur spår. Här kommer jag!   


Och lunchen gillade somliga mer än andra...uuuh...han måste verkigen växa upp den där lillpojken.


 


Och här kommer de som var B-finalisterna. Guben som vann var det fart i kan man säga. 


 

Kommer allvarligt påminna 3:an och 4:an så ofta de går att de fick storstryk av en tjej!!! MIN E dessutom!!!


Sen blev det då tur att få åka mot hotellet.

Galaxen fick besök av ett helt gäng frysta förare.

Jag tog ett gäng piller och somnade direkt tvärs över sängen...


Men det tog "bara" 2 timmar och en dusch för att vara med på banan igen!


     


...tick, tack...tick...tack...för att sen avsluta med en dusch och gonatt. Typ halv 3. Eller halv 4. Vet faktiskt inte om klockan var fram- eller bakskruvad där och då... Men sängen sov man skönt i! 


   


---------------- söndag ------------------


 

God morgon Borlänge!

Frukostfrossa! 3-rätters frukost har vi nu skapat standarden för och den var mer än god och behövlig. Kan inte sluta skratta åt den där som åt en knäckemacka med groddar på. Med vatten till. Bakis de Lux. Vilket slöseri med goood hotellfrukost!    


Runt 10:30 gick bussen hemåt igen. 

Det var inte direkt någon "Hjulen på bussen snurrar runt, runt, runt-allsångs-stund" på hemvägen... Men soligt och fint och jag körde vargsafari (såg tyvärr inga, trots Färnapassagen) medans andra passade på att vila ut. 

Sovstilar kan variera. Snarkningar också. Och den som pratade i sömnen får stilpoäng.  


 


Ja. Och hem kom man.

Pigg och hyffsat hel. Rösten blev dock kvar där borta någonstans. Men familjen verkar inte klaga så värst...?! I wonder why???   


Fick spontanbesök av min storebror och sambo på eftermiddagen. De gick heltvättade härifrån. 


En dotter hann med en fotbollsavslutning och den andra har mer eller mindra bott innanför mina kläder sen jag kom hem. Mmm...mysigt dock!!! Har nog aldrig fått så många älskvärda ord någonsin efter bara ett dygn borta. Älskade lillskrutta. 


Och till min stora glädje lyckades jag ikväll inse att jag hade ett gäng med avsnitt MISSADE Blacklist!!!! som playen fick förära mig med.

Perfekt söndag. Hemma hos mina älsklingar igen. Livet är kraxigt men förbaskat fint. 


 


   


Av csa - 24 oktober 2015 01:20

Det är fel att avbryta ett invant mönster. Visst??
Fast jag måste säga att det hade varit bättre om jag INTE somnat i soffan under Idol. För då hade jag varit färdig med packningen inför avfärden imorgonbitti nu.
Suck...jag är hopplös!

Av csa - 22 oktober 2015 23:47

Fast jag har iaf onsdag idag.
Kan ju inte rå för att dagarna går för fort.

Av csa - 21 oktober 2015 23:12

Näää.
Det blev kväll för tidigt igen.
Vi får höras imorgon istället!?

Av csa - 20 oktober 2015 23:24

Ibland hinner man bara vakna, äta, jobba...och så blev det gonattläge!?
Men veckan går ju fort så här!!!

Allvarligt prat med yngsta. Det där med elaka "kompisar" kom upp... Det är det svåraste frågorna jag förväntas svara på. Har jag insett. Ungen är ju snäll!!!
Och jag är jag.
Och därav så skulle ju hon aldrig kunna svara som sin mor gör. #censur
Tror det blev bra tankar i slutet iaf.
(Fast enligt mig kunde hon ju gott klappa till ungen direkt när hon hoppar på skolbussen förstås. Hahaha!)

Supermamman.

Gonatt då!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards