Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Soffläge

Av csa - 4 oktober 2015 21:59

Har det rätt bra här under filten i soffan just nu.

Trött och nöjd!! Och en hel del stela leder efter dagens bedrifter...


Började med en promenad "ner på stan". 

Bara jag och mattegrisarna. Målet var Nibblehallen där Ida skulle hämtas upp med bil av sambon vid 12.


Hett att gå även idag. 

Så ett litet avhopp från sträckan för ett stopp vid kanalen för törstiga killar blev det.


 


Så vi hann inte hela vägen fram. Tyvärr!! Har länge varit så nyfiken på hur långt det egentligen är dit. Nåja. Det kommer antagligen gå fler turer till Vårat Andra Hem. Misstänker jag...  

Men rätt bra sträcka hann vi.

Foten är allt annat än nöjd med mig nu. Men sinnet mår bra!! Det får ta ut varann och så får jag bara bita ihop och halta mig fram imorgon... 


 

Så här blev rutten. Lite som "Från ödemarken till civilisationen" va??   


När jag hoppade in i bilen för hemresa med dottern och grabbarna så ramlade sambon och damerna ur. 

De gick en liten annan vända de. Med facit borde de nog spårat oss. Men han gick "inte" vilse. Nej, nej. Han bara gick lite...annorlunda. Säger vi.   Börjar man träffa på karanium så har man gått fel säger jag.   


Ingen ide att sätta sig ner när farten är uppe.


Gräsmattan klipptes, krattande av löv, röjning av saker som åkte ner i säckar så tippen ska få lite mat, utemöblerna fick komma in efter att det rummet röjts, mera plockande och så sopade jag GV så skaftet gick av.

FASEN så fint de blev!! Tomt...men renplockat behagligt. 

Nu är det bara lite nerklippning av div buskar kvar till nån annan dag. 


 

Under krattningen. Typ. (Gospaus med han som sitter på mattes fötter så fort han kan...)


 

Även dessa galningarna hjälpte till med att röja.

Röja.

Inte riktigt samma ord och betydelse för hund och människa nej...


Så. Nu är det dags att ladda batterierna så man överlever en jobbarvecka igen. 5 dagars uppstigning i ottan. Kämpa Stina!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards