Alla inlägg under november 2015

Av csa - 30 november 2015 23:31

-3 ute nu.
Det skulle ju regna. Blev snö istället. Tydligen.

Kidsen fick nya vinterskor idag.

Jag fick klart 3 av 4 material.

Homeland knäcker sig självt för varje nytt avsnitt. Måtte serien aldrig ta slut.

Eftersom ingen har uppfunnit OnePiece i dunjacksmaterial så får det bli OnePiece med duntäcke i natt.

Av csa - 29 november 2015 21:42

Grus, vatten från ovan, traktorjävel...inkl gubbämnet.
Orka!!!!!

Vädret är som synes väldigt december't.

Men.
Vi har inte bara svurit över spillt kaffe. Aj...btw...
Vi har pyntat lite också, vi tjejer. 1a ljuset tänt. Sambon på match. Tacos.

Av csa - 28 november 2015 22:51

Som en rejäl svensk skulle kunna sagt: "-Ska man klaga på nåt...så hade allt varit perfekt om solen hade kikat fram också!"

Nu är jag ju inte svensk rakt igenom...så jag säger att jag är VÄLDIGT NÖJD, utan att klaga, med idag. Utan solens hjälp!!

Det har liksom bara varit måbra detaljer på schemat.


Före 8 imorse...


 

Bästa fuxarna är ju "mina" den här helgen!!!

Vilket de säkert uppskattar. Tanten går väl att lura på nåt vis. Tacksamma brukar va lite blinda av stundens välbehag liksom. Ha!!


Hem för lite frukost och uppstart av kidsen medans sambon for till jobbet. 

En dotter släpptes sen av i Nibble för lite extrainsatt träning.

Den andra ramlade in i mormor/morfars lugna vrå och skakade om hela alltet med saffran i högsta hugg! Baka, baka, baka!!!!!! (Och säkert prata en heeeel del. De har liksom svarta bälten i nonsensprat. Högst misstänkt farsarv!   )


Själv for jag hem och städade av lite. Grusligt väder nu... Och vem f-n kom på kortluggade mattor??? När 3 berners släpper päls...gissar vart!!!? 20 minuter med en matta liksom. Störande. 


Och efter den ansträningen så blev det en sväng till gymmet!! Stallet alltså. Finns inget gym som kan ge så bra totalträning som stallgöror. Prova bära höbalar, mocka, tömma några kärror dynga, sopa, bära vatten m.m Gissa varför Sveriges Starkaste Man är bonde?! Och Sveriges Starkaste Kvinna är hans maka!! Just saying.   


 

Finns heller inget bättre ur avkopplingssyfte än detta! För mig alltså. 

Radioprat...mocka...sopa...plocka lite... Jag gillar't!!!


Fick besök också.

 

Håll hårt i kopplet, Kaj. Du har över 100 kilo som vill till sin matte och gärna i drag-och-krum-språng!!! HAHAHA!!!! (Tur att våran "bitiga vinter" inte är så värst halkig. Det hade kunnat ge upplevelser utöver det normala för gubben det..  )


 

Här vaktar vi! Mocka på du matte...vi har koll på går'n!!   


 


När allt var fixat och lunchen serverad så var det dags att duscha och ge sig av till Nibble igen. Protokollhäx...Protokollproffset inkallad till jobb! (Den där ordföranden i klubben är inte ett dugg mild i inkallningen han inte!!!   Det är liksom bara att greppa med sig sin penna och hånka. Och jobba för kaffet fick jag!!!! 

Hade så mycket jobb att protokollet hade EN ynka rad kvar att kladda på när slutsignalen äntligen ljöd!!!!    Det hade då stått 4-4, 3-3 och 2-2 i perioderna (9-9 efter 3:e alltså).

8 sekunder in i förlängningen dammade tack och lov Hallsta in avgörande 10-9!! 

Tränarn skulle hem och ta valium efter att han skyllt på sambon som utsätter honom för sånt här! Vice Ordf såg om möjligt lika slutkörd ut som båda lagens spelare tillsammans och domarna satt ner en lång stund efteråt  Det var en match sannerligen!!


Vi hämtade upp tjejerna på hemvägen från 2 rätt slitna pensionärer. Och mängder av bakverk!!


 

Julen räddad. Vi kommer inte svälta ihjäl!


I skrivandets stund så har all ork passerat.

Hästarna har nattats. Hundarna lika så. Och någonstans där emellan så tror jag kidsen också nattat sig.

Vi vuxna ligger inte länge efter... "Ska bara...." Sen är det släckning. 


Imorgon är det 1a Advent.


 

Mattes Gossar. Riktiga    - Gossar!!


!!!

Av csa - 27 november 2015 23:29

Har idag upplevt en hel del goda saker. Bl a adventsfika för första året. Missat de tidigare åren faktiskt.

Jobbade en hel del och fick massor av jobb bortklarat!!! Tur det. Högarna inför nästa vecka är redan på plats. Började kl halv 7 och slog av kl 15. Nästan 2!!! ;-)

Men. Det är v49 det. Nu är nu.

Och såhär har dagens lediga timmar spenderats.

Dags att vila ögonen.
Imorgon blir det andra bullar.

Sov gott!!!!

Av csa - 26 november 2015 23:34

Varför blir det så sent. Varenda kväll?
För få timmar på dygnet!!!!
Vet bara inte vilken hemsida man ska köpa fler på..?

Tok.
Det kan beskriva denna dagen.

BK till lunch m Mu, Eilert, Gubben å Gabbe.
Gott. Så mätt.... Vilket gäng. Haha!!!!

Finbesök jag lyckades hålla mig borta från. Och 64 plock som vart 62....+5...Eller hur jag nu fick INTE till det. Suckar djupt!!!! Får nog börja 6.30 imorgon också. Och räkna om...och om...
Och våra Twist. Vilken grej. Förstår inte hur lagd en människa får bli!!? Skam vilar inte där.

Och ledsamt besked... 2,5 år...mer än så ska man ha sin hjärteberner. Vila i frid och många tankar till familjen och uppfödarna <3

Mina hjärtegull mår tack och lov. Men man vet liksom aldrig hur länge.
Man får njuta så mycket det bara går och så länge man kan!!!

Trött gubbe efter promenaden.

Och glad pojk när lillmatte äääääntligen kom hem från kompishäng och träning.

De andra två mår de också.
En liggandes i Hannahs säng och den andra naken. Förutom de stiliga jättelockarna 8 mitt uppepå. ASG!!! Ugly as *piiip* som uppfödarn beskrev det jättebra.

Duntäcket värmer... Imorgon startar en mysrolig helg. Mycket av allt jag älskar!!!

Av csa - 25 november 2015 23:13

...kan ta oss alla till konstiga val.

Detta t ex.
Knappast humant att ens TÄNKA goda tankar ihop med en sörja av päls, grus och snöblandat vatten... Än mindre uttala dem.

Men vila är inte så jättebra.
Ryggen (??!?) har t o m tagit ut flex, eller nåt, pga de senaste dagarnas...vilande...
Så utgång är den bästa gången.

Men störst av all kärlek just nu på minuten är mitt duntäcke.
Värme!!!! Himmelskt skönt!

Jadå. Även Jag har märkt att det är en "kass" vinter.
Men jag rättar in mig efter almanackan.
Ni vet...sånt folk brukar skrika om när det är "för varmt". Sommartid. I augusti. Hahahaha!
Fot.not

Gonatt.

Av csa - 24 november 2015 22:37

Dagen gick.
Hunnit mycket. Lärt mig. Lärt ut mera. Trött.

Ännu en tand mindre.
Bus med Doris.
Men...inga sura miner här.

Veterinärerna från Biabäddsnivå. Mysigt!! Den skyldige och "drabbade" lika goa vänner som alltid.

Inget nyttigt (förutom mycket och klippt katten) utfört idag.
Jag har varken lust eller ork.
Och då skiter jag i allt som inte ligger akut.

Nu gonatt!

"Before" är typ direkt efter knocken. Så tanden sitter lite halvt dåligt redan... Men ni förstår.

Av csa - 23 november 2015 21:21

Inte på g.
Det finns sånna dagar också.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards