Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Tillbakablick... 2015.

Av csa - 31 december 2015 23:45

Dags för det jag en gång slutade göra.

Sen återupptog jag det nåt år. Om jag minns rätt?

Det där med minnet har de senaste åren varit lite si och så med. Men nu är det nästan som okej. Nästan alla dagar. Och man får tänka lite så. Det jag inte minns kanske kommer tillbaka en annan gång eller så är det borta. Var de då värt att minnas? #tänkvärt


Krönikan. År 2015.

Vilket, till största delen, fantastiskt år!!


Det började iofs i tumultartad chock. Det jag aldrig nämnts för fler än berörda. Det hör till det förgångna och det blev som det blev när det blev som det inte skulle. För hur hade det blivit om det blivit som det inte blev? Men jag har inga planer på att uppleva det igen! 


 


Det var snö. Det fanns ett väldigt långt hår!! Spännande utflyktsmål. Innebandy – Såklart!!! Januari och februari. VABruari.  Och inte att förglömma så föddes det helt underbart söta norgevalpar x2 kullar, på samma kennel. Wenche hade en smart plan på att inte bli valplös!! Så vi fixade 9 (10) st istället!!

           


Mars fylldes av födelsedagar även i år. Och IBK Hallsta blev Serievinnare! Passaten flyttade och in kom Svarta Drömmen!


   


 


Den 11 mars var dagen då jag började jobba 100% igen. Starkt gjort av mig!!! 


Våren. Bästa årstiden!!

I april gick det dock lite fel. På Påskafton av alla dagar. Hela året har mer eller mindre präglats i mina val av göror därefter faktiskt. Det är t ex inte så lätt att springa när man knappt kan gå. I dags dato är fotjäveln fortfarande kattskit. Att jag har gjort allt och mera för att få ordning på den behöver väl inte ens nämnas. Ok. En sak gjorde jag inte. Sjukskrev mig…i de där 3 veckorna han i vitt sa åt mig… Ångra det liiiite nu. (Men berätta det inte för de som hade rätt då, har rätt nu och fortsätter påtala hur rätt DE har och hur fel jag gör...   För jag vet det!!!)


   


Sköna maj och vidare mot semestern. Fotbollen tog tag i äldsta dottern med järnhand. Och vi supporta. Som goda föräldrar gör. Hoffa fann också glädjen i sporten och självutnämnde sig till lagets maskot.   Innebandyn behöver väl inte nämnas som fortsatt STOR del i våran vardag va!? 
Tessi blev friröntgad. Jublena slutade aldrig upphöra. Hehe…
Den omtalade GV'n byggdes. Det plöjdes mängder av böcker och filmer. Njöts av sol och livets godheter i allmänhet. Kämpades på med gången. När väl den bortopererade tanden med tillhörande komplikationer väl var under kontroll, inte att förglömma. Eller JO, helst glömma!!!  


 


                 



 

I början av juli kom Semesterdel 1. Vi kick-startade den med Grönan och strax därpå fick husvagnen rulla mot Värmland. Här hemma blev det skitväder. Men vi badade, brände oss i solen och hade strandtomt.


   

   

                   


 

Lyckliga, solbrända och lite trötta brudar på väg hemåt...


Jobbade en vecka i slutet av juli. Det spöregnade hela veckan. Men som skrivet. Jag jobbade ju. Och då kan väl vädret va som det vill utan klagan. 

 

Sen drog vi iväg med vagnen och Semesterdel 2!
Första anhalt Malingsbo med fiske, bad och perfekt väder för ändamålen. Efter nån dag, vidare till Leksand Strand. Där var det som himmelriket och vi funderade på att byta adress och stanna för gott. Nämnde jag sol, bad och att allt var perfekt? Hemma passade det på att upplevas det värsta regnvädret i västmanlannaminne…


         


 


 


       

 

Rätt "okej" plats fick vi! På kartan såg det ut som ett nerköp Men så fel vi hade!!!


Och när vi inte hade det gott i vagnen så roade vi oss ett stenkast därifrån - Leksand Sommarland.


           


Och inte att förglömma. Alla fina kvällar!! GD jag älskar min Pärla som tar oss dit vi kan njuta! 


   


Sen när semestern tog slut så fortsatte sommaren. Så det var bara att fortsätta njuta av livet! Ett bakutslag men det övermanövrerades relativt lätt.  Vi tog helt enkelt tag i renovering av tjejernas rum, plockade svamp som tokar, innebandyn bara åt fritid (av godo!!!), fotboll och långa promenader. Jag bodde i husvagnen. Utan att förhållandet knakade ;) #skrönaimannamun


     


 

..trött kan alla bli...


                 

 

Hösten 2015 kommer nog ingen kunna klaga på iaf?! 


 


   


Jag fick göra en sak från Bucketlisten – Köra Folkrace! Asaballt!!!! Därtill bo på hotell, frossa och umgås. Allt för den "ringa" kostnaden av ett medlemskap...   ...lite migrän...nymyntat ord: "Trerätters-frulle" kom till och man kunde skratta åt allt. 

 

         

   

 

 

Slitsamma delar i året har såklart funnits. Den som inte har det ljuger. Det är inte lätt alla gånger att vara varken barn eller vuxna. Ibland är det liksom bara jobbigt att andas. Då tar man och drar i handbromsen och tar tag i det – med kärlek, hästar, hundar, motion, roligheter som passar individen bäst, eller gör precis ingenting och inte går på andras bollar #fakta Det blev en del läkarbesök och utredningar av olika varianter. Vid benbrott t ex. I hela 1 dag lyckades jag ha henne stilla och hemma. Fick höra det va nå mors-arv att inte kunna sjukskriva sig ordentligt. Hrmft!   


 


Men nu är det som bra!!!! Och då får man njuta.


November får vi inte glömma.
Höstlov tillsammans - för första gången i mina barns liv. Det kom 300 snöflingor också. Som låg kvar. Tänder och pälsar rasade. Och Ida snor mer och mer tid i köket från kocken. Den bruden gillar och KAN baka hon. Somliga saker hoppar verkligen över nån generation. Allt illa nedärvs inte, somliga saker i stamtavlorna kan komma från tidigare förmågor :P 


                   

Så Året 2015 kan jag fasen inte klaga på!!!

Jag har helt återgått till heltidsarbetande igen. För att jag behövde sluta leta kaffe...tvätt...barn...vart...varför...hur... 

Orkar med övertid utan att dö.

Orkar med allt vad barnen vill hitta på. Orkar tvätta, städa, aktivera hundar och mig själv. Orkar!!!

Sen att det inte funnits tid över för precis ALLT. Det är mer livet som bestämmer. 


Vädret har främst varit den stora orsaken till mitt välmående. Tror jag. Att jag är en av jordens mest behövande av VÄRME och SOL, det är nog allmänt kännt bland vänner. Våren vacker, sommaren och semestern varm och solig, massor av LOV har tagits och i sittande position även ett JULLOV som hetat duga har avverkats. I bra väder!

Och när orken verkligen tryter...då gör jag vad jag behöver - Precis ingenting! Mycket och länge!!! Det är så enkelt att det kunde varit jag själv som kommit på det!   


 


Tack familjen, bästa vännerna, (o)djuren och även övriga ”vänner”  för att ni gjort ännu ett år minnesvärt. Love you very, very much!!!


 


Nu är det 2016.

Kämpa!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards