Alla inlägg under januari 2016

Av csa - 31 januari 2016 22:15

Trots all aktivering under gårdagen så vaknade jag kl 3.24

Låg vaken till 4.30

Jag gillar inte!!!! 


Hela dagen blev som ett blaha.

Snö, regn, blåst och alldeles äckligt väder. Januari liksom. Sa adjö med bitter eftersmak.


Totalt onödigt.

Lördagen som hade så fint, skönt väder...


Gick en svinkall promenad vid 5. Inte skönt på nåt vis.

En dag man kan glömma bort. 


Av csa - 30 januari 2016 22:00

En lång dag.

Men alldeles perfekt för en hjärna som behöver ha andra tankar än de som snurrar...


Började tidigare än nödvändigt dock. Närmare bestämt 5. Lyckades somna om nån timme...


Klockan halv 10 var vi på plats för Idas match.

Trots att vi hade hulligantutor och en tjusig line-up så blev det snöplig förlust... Tyckte innerligt synd om tjejerna som hade stolpskott och mer därtill emot sig. 2-3 blev resultatet.


När det blev dags för nästa match, damlagets, så passade vi på att åka hem och andas lite skogsluft.


     

Skitigt och härligt.

Och ljust!!!!


Snabbt hem och blåsa rent alla...sen kastade sambon sig iväg för sin samling. A-lagets match, han som andre målis. Som tur är har han bänktjänst på dessa matcher. Tror inte han skulle göra bort sig totalt...men möjligen illa sig. Och det behöver vi ju inte uppleva. 


Damernas match...som vi missade hade varit en målfest utan dess like. 63-4. Vinst med marginal och nytt rekord satt.  Sambon fick äran att rapportera in den sen. Kan säga att det tog tid.   


A-lagets match var också en nervhistoria. Och skit på en pinne...förlust!!!   Skitförlust. Men enligt mig...de domarparet är inte av godo för en bra match. Har sett dem många gånger nu och alltid när de jobbar så blir det djungelhockey av allt. Jag förstår att de som gillar sån sport gynnas och de som kan spela får problem. Ska man ha avblåsning när någon hugger halvt sönder ens klubba så blir man lite "ställd" av att inget sker... Detta är ju mina ord. Men de är inte osanna heller. Trist som fan.


Sen var det B-lagets tur att spela. Där var sambon 1e målis och jag antar han skötte sig.


 

In action. 1a perioden har börjat och ställningen var då 3-0.


Jag stannade inte hela den perioden utan valde att åka hem till vovvarna.

Ida och hennes lag var sargvakter och Hannah vaktade en sovande kompis (!!?) på läktaren.   Så jag fick åka hem själv.

I efterhand så borde jag åkt tillbaka. 10-2 blev resultatet och Matchens Lirare blev ingen mindre än målvakten.   Fint pris kom han hem med!!! Som jag såklart inte var sen att..."undersöka"... Mycket gott i den enorma korgen!!


 


En kul och lååååång dag blev det. Alla var trötta på alla möjliga vis.

Hjärnan hade varit sysselsatt.

Hundarna verkade nöjda.

Barnen hade haft kul. 


Vi ser fram emot fler sånna dagar. Och Carolas grilltalanger.   


Av csa - 28 januari 2016 20:07

Har inga ord som kan förklara.
Känns både så ont för att det blir...så definitivt. Det skulle aldrig bli såhär. För det är omöjligt.
Men det känns även skönt. Nu är han hemma. För alltid här. Ingen kan ta honom härifrån...igen...

Älskade vän.
Varför??????? Ordet bara går runt i huvudet dygnet runt. Jag kommer ALDRIG få ett svar på det.
Kommer aldrig kunna känna att detta var något som kunde hända.
Kommer för alltid känna avsky...

Det är inte bra känslor. Men jag är inte förlåtande. Kommer aldrig bli.

...

Av csa - 27 januari 2016 22:40

Så får de bli.

...för så mycket annat blev det inte idag.

En dag som var bra. 9 timmar.
En riktigt skitigt promenad.


En Semla från mitt <3.
Ingen lax.

Många tårar... Hatar kvällar när det blir tyst. Man får liksom tid till tanke då. Imorgon.

Snart morgon och jag får gå till mitt älskade jobb. Fick jag, så jobbade jag dygnet runt nu.
Där är det...swish...kärnkraftverk...underlivsklåda...hun
dralappar...spöken...röda kors...livlinor...kladdkaka.
Men även ledighetsplanering. På bortaplan.

Ser fram emot lördag. Kommer inte finnas en lugn minut!!!!

Av csa - 24 januari 2016 23:18

Så blev den. Så bra jobbat!!! Allra helst Ida. ....och då är min lycka.
Och ved.

Blå dag.

Av csa - 23 januari 2016 23:10

Frossat i gott och matcher idag.
Det känns bra!!!

I 5-8 matchen såg han lycklig ut. Bänkvärmaren.
Den sista, där han stod i mål, var jag hemma och kan bara tro på att det gjordes 5 mål i underläge...5minutare o.d Men även en räddning domarna t o m hade grattat åt.
Så vi får väl se dagen som lyckad!!

Speciellt då Hannah var den enda målgöraren i sitt lag under alla 3 matcherna.

Ida bakar gott.

Dags att sova. Klockan ringer innan solen gått upp imorgon med.

Av csa - 20 januari 2016 23:27

Tänkte...
...men...
Klarar inte detta med ord.

Låter bilden tala.

Av csa - 12 januari 2016 00:03

Ligger och mår skit.
Kan inte sova. Hela världen gungar. Sjuk är jag. Dessutom.
Men det är fan inte ens nämnvärt nu.

Det som varit så nära att hända....så många gånger har nu hänt.
Bara för att man har en hund som lyder.

Jag skakar som ett asplöv. Känns som hela bröstet ska gå sönder.
Så jävla arg!!!!! Så jävla ledsen så tårarna borde spola rent detta jävla snorhuvud för all framtid!!!!! Helt iskall över hela kroppen fast jag har dubbla lager kläder på mig.

Jag är inte religiös. Jag tror inte på nåt faktiskt.
Men låt bara detta gå bra!!!!!!
(Bilderna har jag bara tagit som bevis.)
Men även om jag inte hade tagit dem så är det det enda jag ser när jag blundar...
Och det enda jag vill just nu är att få hem honom. Så hel han bara kan vara...

Fy fan. Jag måste gå och kräkas...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards