Alla inlägg under februari 2016

Av csa - 29 februari 2016 20:54

Våran dag i bilder.

Blir ännu en tidsbokning imorgon.
Och tyvärr arbete...
Behöver fler dagar med lugn o sån här ro.

Så vi får väl se vad morgondagen ger.

Av csa - 27 februari 2016 23:45

Let´s talk about the weather.

Det är nämligen det enda som inte är så irriterande just nu att jag blir svartsynt.

Solig dag. Ingen långpromenad. Men soligt. 


Folk däremot är idioter. 

De jag gillar håller jag mig undan ifrån av den enkla anledningen att jag INTE är på humör.


Folk. T ex sånna här:


 

Anser sig inte vara ivägen alls?

Kön va ca 10 bilar. Bakom mig. Inte alls irriterande...knappt nå...


Sambon har varit i storstan på styrelsemöte. Det var säkert lika uppiggande som ett magsår kan jag tro.


Ida va i Köping och hennes lag vann med 0-3. Forward hade hon spelat för omväxlingens skull. Det hade visst smällt i stolpar, motspelare, sarkkanter och allt - utom i mål. Nåja. Nästa gång så!!


Hannah hade poolspel i Nibble. Det var mer nära för att växla mellan hundhållning och fritid.


 

Överallt och bäst på plan. De är mammas tjej det! 


Alla 3 ovanstånde händelser var samtidigt.


Trist men sant så blir det nog inget kval för Hallsta H2. De förlorade rejält i Vås. Nästan nöjd med att man inte hann åka och se det. Då hade man väl blivit på dåligt humör också.   

Som om det kunde bli värre?!


Men. Jag är jag. Alltid något nytt på gång. Det kommer nog bli som en liten chock. Det kommer innebära att någon kommer få börja jobba! Ojsansa!!!

Det kommer också medföra att jag kommer få höra precis lika mycket som innan. Och det ger mig bara mer bensin på elden jag redan startat.


Lite trist att mina glasögon inte är klara ännu. Jag tror jag behöver dem. Jag ser nämligen föga bra just nu. 


Kan kanske bero på att det är dags att sova förvisso.

Så. Gonatt. 



Av csa - 26 februari 2016 23:12

Efter att ha haft huvudvärk i 5 dagar o sovit 50 timmar typ med ändå jobbat och stått ut med mer än vad lagen anser som mänskligt...

Folk är totalt dumma i huvudet.

Helgen är kommen nu.
Det bästa med den är väl att man inte behöver umgås med idioter.

Av csa - 22 februari 2016 21:35

När man legat i 20 minuter (kl 4.30) o funderat på att slå sig själv i huvudet med en hammare för att slippa gå upp.
Då vet man att dagen kommer bli... skapligt obra.

Gick upp ändå. För jag hittade ingen bra ursäkt till att inte...

Hade nog varit bäst för hela omgivningen om jag hade stannat hemma dock. För jag har lyckats vara Stinaelak mot minst 2, skällt ut en och undvikit 15.

Så, av idag tar jag med mig kvällen i minnet istället.
Mary Kay-sminkprovning. Nadja var så snäll och bjöd med mig och hade dukat upp en fin samling av smått och gott jag fick prova.
Hittade flera artiklar jag vill ha. Nångång.

Samt. Lunchen var trevlig. Elin, Madde och Lasse. Mina andrumsräddare <3
Frida har man iaf nära hela dagen. Tack gode gud för henne som orkar!!! <3
För inte tala om sambon.... Giftasmaterial. Tur för hon som får han på kroken :-P

Känns dock lite dumt att gå o sova nu. När man äntligen fick ett utseende ;-)

Nästan representabel kärring.
Så länge hon är tyst... ;-)
Lika bra hon går o drar täcket över huvudet nu. När man ligger i normal andningsfrekvens.

Av csa - 21 februari 2016 23:14

Tråkig...trött...snuvig dag.

Hata söndagar. Om det inte är vår eller sommar då förstås. Då är det sista dagen i husvagnen. Som bäst.

Kidsen städa och möblerade om hos sig. Och då skulle såklart även de små få nytt.

Det var uppskattat. Nya vägar och roliga prylar.
Man skulle va hamster.

Eller trött Berner.
De är inga problem att hitta bra vilor då inte.

Man lägger sig där man inte får plats bara.

Men ut o gå är ju behövligt .
Fick bli old hoods. Och lite tbt.

Nästan så att jag saknar stammaskin, Paska-Matti, certen, borrarna, Grisen, "-Är'e leverans?????" och olja upp till armbågarna.

Det var iaf nära till jobbet då. Fast man jobbade bakom lås och bom. Även då. Är väl konstigt att jag alltid hamnar så till? Världen är ju så otrygg. Hur kan den vara det?

Men.
BLT, Baksmällan, nymålade naglar och dags att sova nu.

Av csa - 21 februari 2016 00:33

Kändes rätt bra att skriva sån överskrift. Även om det känns mer som att det finns 14 tisdagar/vecka och typ en lördag på 2 veckor...

I den bästa av världar så är det 5 lördagar i mina veckor.

Den där dagen jag blir miljonär...


Gårdagens flopp blev att Hannah inte mådde så bra på eftermiddagen. Ila hem vid 14...kvällen blev bättre och tidig. 

Hon ville åka och spela!

Borde avstått? Kanske... Men hon ogillar skarpt att "vara annorlunda".


Klockan strax runt 3 imorse. Vaken första gången.

Klockan strax runt 6 gick familjen upp. 3 av 4 åkte till Västerås på Poolspel. Hon har nog aldrig varit så pigg en så tidig lördag någongång...

Japp. Jag blev hemma. Ett litet prov...som sen visade sig vara nej x2ggr om!

Som den elaka matten jag är...bäst lämpad till att hålla ställningarna mellan 1 hanhund, hans dotter i jättemycket höglöp och en viss Doris som förvisso är i slutet på sitt trånande (har väl gett upp stackarn...ingen matte som tillåtit hennes kärlek att bli sann...) har blandrasavel som en definitivt tänkbar händelse i sitt liv. 


 

Jätteolyckligt kär...


Strax efter lunch så kom familjen hem.

Hannah hade förvisso blött näsblod där borta...men fullgjort sina matcher (tack Gud för att de är så korta!!!!) och inte nog med att hon fick göra MÅL idag!!! Hon gjorde lagets SAMTLIGA mål...i alla matcherna!!!   OCH hennes storesyster var med och såg allt!!! (Det är jätteviktigt!!!!)


 

Underbara lilla tjej!!! Så stolt över dej!!!   Maskoten, näsblodspapper, bössan och den ogiftiga flaskan i högsta hugg. 


Glad men trött kom hon hem. Jag nlacerade henne i time-out-läge för resten av dagen. Inte nåt som ville...men för hennes eget bästa. Vila är enda, bästa medicinen. 


Jag och sambon tog hundarna på en förskräckligt snöig promenad. Vräkte...ett ynkligt ord för vad som kom ner just där och då. Usch!!! Jätteusch!!   


Snabbdusch. Sen mot Hallen och lite skrivjobb.

Lite blev mycket. 33-7 blir några rader...inkl några utvisningar...straff...timeout...osv.

Att Råby ens spelar är nå sjukt!!! De kom med 5 utespelare, en var coach också...+ en målis. That´s all! 

Nu ska man inte döma hunden efter håren...men jag hade INTE tippat dem som Div2 spelare i Västmanlands innebandy"familj" om jag sett dem i annat sammanhang!!


Well...hem efter matchen...far och dotter 1 åkte tillbaka för nästa match... Som tyvärr slutade med förlust. Dags för sambon att bli hel igen tror jag.   


Melodifestivalen.

LÄGG NER! Musiken läcks ut. För att vinnarna är redan utsedda, sorry to be the one to tell the truth!!! (Programmet körs bara för att vi ska rösta...lika med pengar...som inte hamnar där vi tror...) Det är nu bara ett jippo av PR för hbtq, antirasism och spotta grodor enligt mig. Varför har de annars plötsligt dykt upp kandidater som sjunger nå "hipphoppande" till en sång som jag inte har en aaaaaning om vad det var för språk ens!? Och varför är det typ uppdelat lika mellan deltagarna med blondiner, mörkhyade, straighta, bi, homo och transor helt i tiden?????? Så var det aldrig förr vettni! (Bakåtsträvare tänker ni?) Tala om det för mig utan att köra nå Rasistkort eller "Det är 2016 nu!!! Häng med i utvecklingen av mångkultur!!!"

That´s so much bullshit!!!! Tugga i er gärna för min del. Men försök inte tvinga mig till det. För det är äckligt!!! Det är ju ingen låt som är bra. Schlager. Nej. Melodi. Inte det heller. 


Alla som inte höjer massinvandringen (pga att vi INTE är det rika, fina landet som det görs reklam för!!! För jag har då fan inga miljarder jag kan kasta runt mig TROTS att jag jobbat heltid i hela mitt arbetsföra liv!!!!!), eller köper de där politikernas nonsens (ingen av dem har ensamkommande inneboende TROTS att de tycker vi ska öppna våra plånböcker, hem och sälja överflödet för kollektbössor -  när i själva verket det är DE och inga andra som har möjlighet/pengar/tid för att utföra dylikt) eller känner oss tvingade att säga att ALLT SD säger är enbart rasism!! Exakt...av nyfikenhet...hur länge är man en "Nyankommen"???? Och stackare???? Och går det bra...att blanda in fienden i trånga tillfälliga hem de vantrivs i? Det kan väl inte ens en ickerasist tycka? För det tycker inte jag. 


Folk får kalla mig vad de vill. Inget har nån uns av sanning i. Förutom den som vågar fråga rakt ut.

Men om jag sen svarar ärligt... Varför skulle jag?

Anything will be held against you...!! 


Nä.

Jag har blivit för klok för att tro att någon än jag är det bästa för mig själv. Mitt liv. Mina val.


 

Ja...det är roligt Bosse.

Roligt att folk både tror och påstår sig veta så mycket om andra va?

Nästan så de skulle kunna tro...att jag inte visste att jag inte kan para dig med din egen dotter va?   Ojsan. 

Lite som att det är konstigt att man kan använda en hane som inte var bra för ett år sedan...men valpar ger pengar! Pengar är väldigt kul i vissas liv. Det får vem som att le...och tystas. 


Nytt ordspråk kom upp.

"Allt du säger om Mig, Mitt, Mina...vet jag innan du vet Varför...Hur...och När!"

 


2 avsnitt av The Blacklist har jag just plöjt igenom. Så bra!!! Skippade de Svarta Änkorna i veckan och gav Gåsmamman en chans istället. Den va väl..ok?! Svenskt. Lagomt. 

Homeland får skynda på. Det är mer min melodi. Amerikanerna slår oss alla dagar i veckan. 


Gonatt. Skall allvarligt sova på saken om det är dags att ringa ett samtal på måndag. Eller kanske rent av 2 samtal? Den som spar han har...för många ogjorda saker kvar.

  



Av csa - 18 februari 2016 18:13

Dagarna bara springer förbi utan att jag hinner skriva en enda rad.
Eftersom minnet är som bäst #ironi så sammanfattar jag med att det händer mycket här!!!

Igår blev jag t ex inlurad till optikern av sambon. Hm....
Ok. Det har ju varit behövligt i flera år om sanningen ska fram men... Det är ju satans så DYRT! :-/
Tycker, och har alltid tyckt, att det borde finnas något bidrag att få för detta handikapp. Iaf för sånna som jag som HATAR att bära glasögon men måste. Vill man skaffa brillor av nån annan anledning (över mitt förstånd) så är det väl som vilken "skönhetspryl" som helst - betala för att bli fin. Men jag bara måste ju om jag ens ska hitta till fötterna liksom.
Bågar valdes trots allt ut.

Och nu har jag precis varit och beställt nya då. Hade sån "tur" att det blev en ledig tid redan idag för inställning...
Tusenlapparna flög. Men jag ska väl ha dem i några år så... (motvilligt erkännande)...man får väl slå ut skiten så sett.

Gladeligen får jag väl iaf vara att det inte blivit sååå mycket värre på båda ögonen. T o m bättre på det ena!? Och nå "gamla" ögon hade jag iaf inte!! Ha! Ålder ÄR bara en siffra som jag sa till optikern :-P Innan påstod han att det brukade alla "äldre" säga men fick ju i mitt fall ta tillbaka de orden då.
Att han levt så omedveten hittills om att jag alltid har rätt???
Tur han fick lära sig idag då! En efter en...hehe...

1 löptik blev ju snabbt 2. Och dagarna har flutit på...så nu är båda i höglöp.
Det är synd om Bosse.
Inte en lugn stund hemma...och på jobbet är det väl mest fika, rast, frukost o luncher hela tiden att hålla reda på. Och han ska bjudas på allt! Så har det varit sedan länge!! Tycker han. Och tydligen alla "arbetskamraterna" också...
Tur vi går mot varmare/ljusare tider så vi får gå av honom trivselkilona snabbare med fler vändor ;-)
Husses trivselkilon...säger vi inget om... ;-)

Vädret blev bajs igen.
Såklart. Det har ju varit bra för att vara den här äckliga årstiden.
Imorse har jag ingen aning om hur jag lyckades ta mig till jobbet faktiskt. Men vi pendlare hittar tydligen bäst fram iaf. Hm... #sägeringetmer

Nu har det gladeligen hunnit tina bort lite.
Såååå. Onödigt.

Igår tröck vi på knappen! Nu är det bara att räkna ner...
Eller så väntar jag med det tills alla andra har räknat ner...räknat upp...börjat deppa...börjat klaga... Då kör jag igång! Hahaha!!! Så får det bli!!!

Snart dags att åka med barn på träningar. Ut o gå samtidigt blir det nog.

Sen är TV:n min. Och Taco Loco Pizza.

Av csa - 15 februari 2016 23:15

Andra är så blåsta... Att vi får hoppas de blåses bort helt enkelt.
För fööör enkelt har den redan fått det. För länge. För mycket. För ofta.
Idiot.
Finns inget bättre ord för ohyran!
Ja. Jag njuter!!!

Hann också avnjuta en promenad efter jobbet. I ljus!!!!!
Livet håller på att återvända till min värld efter vinterdöden.
Höglöparen i koppel.
Vad gör man inte för att Bosse ska få vara ifred!? För hon är såååå kär i honom nu. Dottern är ännu inte riktigt lika långt gången...

Så för hans bästa har han fått jobba idag.
Barnvakt liksom... Schäferhane på strax under året. Lätt dryg. Men om man harklar sig så "dör han".

Sambon for på möte...

Jag tycker de är läskiga fortfarande. Men söta.

Skulle använda kvällen till att bestämma oss... Men jag är så trött nu att det inte finns.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards