Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Krist(ligt varmt) och ledigt!

Av csa - 5 maj 2016 16:15

Det går ju inte snabbt att återkomma hit inte...  

Det blir liksom kväll om dagarna. Och då är jag trött.


Men idag är man ledig.

Och våren jag utsåg mig vara "fullmaktshavare" över har nu kommit med besked. Det blev liksom sommar på en gång. Nåja...det är bättre än vintertakter så jag klagar inte! Just nu +25. 


Så.

Det roliga jag skulle återkomma till. Det vi gjorde i söndags. 


 

Tessi!! (sry för lite mörk bild...)


Hon var förra söndagen på sin allra första utställning. En inoff i Strängnäs. Alldeles själv ute i "vida världen". Ingen pappa, Doris eller småmattar fick vi med oss ens. Bara husse, matte å Prinsessan själv.   

Och det gick ju alldeles strååålande!!!


     

 


Hon tuffade på i ringen. Stod som ett ljus. Tjena på domaren. Lät sig hanteras med svansviftning och snabbpuss på domaren. Såg ganska oberörd ut, nästan som "-Är det detta ni kallar Showtime?? När börjar showen då??"  


Tyvärr hade hon inga fler berners mot sig, bortsett från en valp som hon inte brydde sig i. Men hon fick ju iaf springa i gruppen mot massa underliga raser med både långa ben och nakna rumpor.   Fast hon brydde sig inte om dem heller... 

Glad och cool från svans till nos. Som alltid. Som den Tessi vi har här hemma. Domaren var mycket trevlig och noggrann så hantering fick hon med råge prova på. 

Och när hon inte var i ringen...


        

Så slappar man. Den enda skillnaden på husse å hunn var väl att de fick ligga i gräset och inte soffan...host, host...


I måndags tog jag ledigt och sov. Solen sken och Bosse solade magen.


 


Hannah var hos doktorn...och fick återbesökstid...


Tisdag var en rätt kämpig dag. Men en sån här gav mersmak.


 

Barnen anser dock att deras mamma fortfarande inte är som vanliga mammor.

"-Mamma!! Man åker inte och köper mjukglass vid 20.30 en tisdag! Man går och lägger sig!"

Nåja...vanliga mammor skulle inte dö av att vara lite mer som den här roliga mamman är!!   


Jordens längsta och tröttaste onsdag igår. Men den tog mirakulöst slut vid 16!!

Hannah var på sin återbesökstid hos doktorn...och fick ännu en återbesökstid... (Jag säger inget. Men tänker och tycker desto mer!!!!!!!)

Och långledigheten inleddes med Seriepremiär av fotbollen. Det var något brrrrigt då det var en plan som snabbt intog skuggläge (jag stal karlns jacka och ungens tröja - så jag överlevde!!!)...och att se en gul liten tjej värmde. #1


 

Fy fan hon är tuff! Målvakt liksom. Vem fasen går emot någon som kommer springades MOT en??

Hon gör.

Jag hade vänt och sprungit åt andra hållet jag...  


 

Så kom idag då!


Jag har försökt vara lite i solen, men vill inte bränna mig, men i skuggan så fryser jag... Så nu har jag långärmat och sitter inne istället.

Karln har dragit hästlasset med att rensa bort omgång 302 av skräp från altanen, försök att sätta hål på ekstubben, sopat däck, kasta-intekasta-våndats, kidsen påbörjade vedstapling men när telefon ringde försvann de som skott iväg med polare nere i byn. Hundarna har festat på ben och haft matsök.


Jag?!

Jag är som bomull i huvudet idag. Irrar mest omkring och vet inte vad jag ska starta med...eller avsluta... Men det är uttröttande det med. Så nu ska jag nog ta en kvart på sofflocket så jag orkar vara vaken kvällen ut.


Kram Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards