Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Magnetröntgen

Av csa - 7 maj 2016 00:53

Så var man då i sömnlöst läge....igen...
Alltså jag ÄR trött! Som en död!!! Men...

En upplevelse rikare idag.
Dagen som The Tunnel svalde mig med hull och hår.

Många erfarenheter har delats med denna tingest.
Jag kan inte säga att någon varit som min blev.
- Man får hålla andan...det är gjort på en kvart...det låter...det känns inte...du får ha kläder....osv osv.

Erfarenhet nu.
Jag ombads inte att hålla andan. De fotade i sekvenser om allt från 3 min till 5 min i många omgångar. Totalt låg jag däri i 45 min. Om jag räknade rätt så var det minst 35 min som var action. De lungorna har jag inte! ;)
Det låter JA! Smäller, tjuter, piper och bankar. Radion i öronen fick konkurrens.
Kläder av det sexiga valet Landstingsgrön-klänning med matchande mössa. Mkt ovackert.
Det känns visst! Om jag ska likna det vid nåt så ligger bara ett ord nära...svävande!(?) Hur mkt jag än slappnade av så kändes det som vågor som lyfte mig. Väldigt udda känsla!!!
Fick en kanyl i armen med kontrastvätska och en spruta i benet med gud vet vad... Men kramp gav den. Och ännu nu har jag ett tjockislår. Kan det varit Botox månne? :-P

Vinglade ut vid 12 med Dextrosol. Gott!!

Hade en annan udda upplevelse också på plats.
När jag blev hämtad och invisad på avd. 1 möttes jag av två poliser direkt innanför dörren. "-Alltså...jag är oskyldig till alla brott!!!" Men de va visst inte ute efter mig utan hälsade lugnt och satt kvar när jag passerade mot mitt omklädningsbås. Phu!! ;)
När jag fått på mig balklänningen så såg jag polisernas orsak.
De passerade med ännu en polis sant en "tuffing" i bojjor. Denne man var nog allt redo för Dramaten eller en riktig vekling, för det var bara ojoj...stackars mej...ont i huvudet...mår illa...svimmar snart...
Svaren han fick från sina 3 väktare var allt annat än förstående. Så han fick nog beklaga sig för nån annan när han nu "...kom dit han skulle sen...", som poliskvinnan påtalade.
Bojjorna skvallrade väl om att han nog INTE skulle till Ibiza iaf ;)

Så.
Dagen har varit lite...seg... Inge Ibiza för mig heller. Men väl snälla barn, tvättade utemöbler, tassvårdad Bo, 1km promenad, god middag, renbäddad säng och....

Nu hoppas jag på snabb återkoppling från läkaren om svaren från idag.
Håller tummarna...och hoppas...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards