Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Latdag och Fotboll

Av csa - 28 juni 2016 23:19

Den där boken är inte så dum den! Emelie Schepp - Märkta för livet.

Blivit flera kapitel idag. Somnade under lika många kapitel. Men det gör inte så mycket. Finns ju en dag imorgon också.


Annars har det varit lathet maximus. Barnen har varit hos en kompis och då blev det både tyst och "lagligt" att ha egentid. Den behövs. Känns som de vaktar på mig dygnet runt. Förstår dem så innerligt. Fast jag förklarar så vet jag inte om de förstår... Men...ja...jag behöver min tid jag med. Som jag skrev på FB idag:


 

Jag har faktiskt inget problem med att vara själv. Det händer så sällan att jag längtar till sånna stunder. Andra kan tycka det verkar långtråkigt. De kanske har dålig fantasi?? Eller så är de bara sociala. Helt okej för mig. Men jag är som jag är. Inte som alla andra...  


Sen kl 17 tog jag en svalkande dusch (hett och härligt idag dessutom) och åkte till Ekliden med Hannah för att hämta upp Ida och se lite träning. Om de inte hade blåst så förbaskat...så var det riktigt kul och skönt.


 


 

Får inte fota henne på nära håll mera. Tonåring snart.   Skitunge.   


 

En härligt gäng tjejer som nu ska ha fotbollsledigt. En träning kvar innan dess, men den missar Ida.

Btw. Vilken jäklar snygg gräsmatta.   Jag har börjar misstänka att jag har nån slags fettisch på gräsmattor. Nyklippta känns som frid och fröjd, för normal andning. Får panik av en trädgård nere i byn. Djungelvarning. Det kryper i hela mig när jag passerar där. Vad tar man för piller för sånt???  


Tagit mig i kragen och klippt lite klor på de fyrbenta. Doris missnöjdast som vanligt. Haha...knäppa hund. Hon överlever ju varje gång. What´s the problem??? Staffe-flick-fason.   


Skojade med Ida om att om min bagare nu ska åka ifrån mig i några dagar...hur ska jag överleva utan fika???? När det gäller Ida och bakning finns det inget utrymme för skämt. Resultatet blev att hon ställde sig och gjorde en sockerkaka som nu avsmakats. Söta lilla-stora damen. Vilken tur jag har som fått henne och den just nu smått nerviga lillasystern. De ska åka bort. Utan oss till och med. Bastulandet...watch out!


Så nu har jag och sambon alltså strax lite drygt 3 dagar för oss själva. Så glad över att barnen ska få lite ledigt på annat håll än hemma ett tag. Det behöver de!!!! Önskar man kunde följt med... Men vi ska ju ha våra resor sen. Det SKA vi!!! Kan blir 3 dagar med planering för vart husvagnen kan tänkas vilja rulla?? Det är väl nu jag ska passa på? Kanske.


Annars rullar livet på. Jag tyder Tessis dagliga frispel till ett nära löp. Flamsig som få. Svinborst över hela ryggen, bortsett från skyhöga lockar på baken och svinto i häcken. Herrejösses...inte vackert. Tur det är insidan som räknas. Den numera flamsiga insidan... Well. Tur det går över.   Hon är ju så seriöst lagd annars. "host, host"

Bosse är som han är. Som vanligt. Det är varmt. Det lossar päls. Har tagit på sig en jourvakt av matten, som vanligt när matten är inte helt 100. Uppskattar att han får sova ute varje natt nu. Inte så krävande. Som vanligt.

Doris överlevde kloklippningen som sagt. Hade en dålig dag i helgen. Det är liksom inte nödvändigt att äta allt skit man hittar ute. Så att hon hade magtrubbel får hon absolut skylla sig själv för. Vi andades med öppna munnar bara. Det osade huggorm mest hela dagen runt henne...    


Sambon jobbar och sliter. Löser problem och chefen är nöjd. Det gör han bra. Hinner t o m ta kort mitt i vilostunder och lägger ut bild på FB på sig själv. Han är unik han.   Annars hade man ju kunnat ana ett facerape... Men sånt skulle ju jag aaaaldrig hålla på med. #vitlögn


Nej. Nu har jag ljugit klart för idag. Några kapitel innan John Blund kommer kanske?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards