Alla inlägg den 16 augusti 2016

Av csa - 16 augusti 2016 19:11

Man kan nog ibland anses om både ett och annat. Blicken av "-Den där har inte alla hästar i hagen..." fick jag idag. Av en kund i en affär.

REA. Älskar ordet. REA på vandrarkängor. Älskar det ännu mera.

Nu har jag ju varit utan ett par riktigt bra ganska länge. De är ju inte direkt det billigaste man kan skaffa sig... Hutlöst dyrt enligt mig. Men som sagt. REA. Mums!!

Så vi tog en tripp till Sura och ITAB. Expediten skakar nog på huvudet ännu.

Dra på trissor. Jag hittade ett par som satt som perfekt. Chevalierkängorna jag älskade (som även en valp älskade...att äta...) har aldrig hittats igen. Inte idag heller. Men ett par av dessa. Och inte heller dessa klämmer bak i hälsenan. Som är mitt problem vid just kängköp.


Nu är det bara att längta efter att bagateller ordnar upp sig så jag kan få använda dessa.  

Alltså skogstursabstinensen är ENORM just nu. Bara att leta svamp som inte finns. LÄNGTAR.

Jag tror dessa små dojjor kommer reta mig snabbare bra.

Somliga tror på Gud. Jag tror mer på Meindl.  


Sen har jag nåt jag inte vet vad jag ska tro på.

Fattar inte ens hur den ska användas... Nån läsare som vet?


 

Den kom med ett mobilköp. Det är ett slags batteri. Mer förstår jag inte.


Annars har jag idag fått lyssna på utdraget ylande. På riktigt nära håll. Snacka om att jag såg varg och hoppade ut som en vind.   

Besvikelsen blev blixtsnabb när det enda jag hittade ute på tomten var en Bosse. Sambon tog med sig tikarna ut och gick. De ligger på dag 12 och 9 i löpen. Do the math.   


Nu är det bara 1 sommarlovsdag kvar för våra småstjärnor. Vart tog det här sommarlovet vägen? Vart tog sommaren vägen? Jag som inte ens haft semester...

Men. Nu får vi hoppas att hösten får bli riktigt trevlig och fin. Och gärna jättelåååååååång och varm. Si sådär +25 grader i september/oktober...ja dra ut det enda in i november vettja, är väl som en trisslott. Vi kör på att den kommer.   



Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards