Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av csa - 17 augusti 2016 16:59

Ja ni. Idag är det höst i mellansverige.


 

Utsikt. Snålblåst. Kastregn. Tur man är inne...

Stackars sambon klippte gräset.   


Alltså jag har ett stort problem. Haft länge. Eller ja...jag har nog några fler fel om man ska vara petig...men just idag vaknade jag med nästan nackspärr, huvudvärk och knutar både i skuldran och upp mot halsen. Ont!!!   Försökt strecha, då domnar hela vänsterarmen bort. Skit.   Inte första gången det händer heller. Men jag har hittat orsaken för ett bra tag sedan.

Min säng.

Förra madrassen var för mjuk. Samma åkommor dök upp. Bytte madrass (ofrivilligt pga kattjäveln iofs...men...) till en hårdare. Åkomman ger inte upp iaf. Bytt igen (pga kattfan även denna gång!!!) men min kropp är inte nöjd i alla fall. Har provat sova i tjejernas sängar. Inga problem. Sovit i soffan. Inga problem. Den jävla sängen alltså!! Vi går inte ihop och nu börjar den här tanten bli så gammal att jag inte orkar mer med detta.

Måste åtgärda detta.

Det är ju trots allt några timmar per dygn man spenderar där. Men man skiter liksom i det på nåt dumt vis. Människan är inte smart alltid.


Så. Huvudvärken och jag har spenderat dagen tillsammans med...


     


Hästarna pågår fortfarande men Sverige är borta... Synd!!! Men kul att de för en gångs skulle visar lite annat än golf, tennis eller pingis. Smått partisk är man väl som inte har just de 3 som favvisar. Men hästsport i allmänhet är för sällan visad i alla sammanhang kan jag tycka. Det är ju lite mer action i detta!!! Lysande att de fått hårdare regler också. Djur har ju liksom bara valet att göra det de blir ombedda att göra. Trycks ett par sporrar för hårt...då kan de bara öka farten.


Annars for de sista stripes:en bort idag. Å det KLIIIIIAR. Skorpor. Gaaaah!! Har typt täckt allt med salvor i hopp om att det ska bli mjukare och gärna inte fastna i alla kläder man har. Fjantproblem. Men nog så irriterande.


Familjen har varit både borta och på språng hela dagen. Sista sommarlovsdagen!! Ida är med Isa och Hannah har varit och shoppat jacka med sin pappa. Just nu åkte de två sistnämnda och hämtade upp Ida, Isa och Isabelle för de 3 I:na med lag ska ha match i Vås. Jag valde att stanna hemma idag.


Ska leta reda på det där massagemonstret till apparat, ta piller och hoppas jag får ordning på knutar och värk. Inte en toppendag. Men imorgon är det nog glömt.   


Ciao så länge.


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards