Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av csa - 26 augusti 2016 10:44

Statistics.

Nu hörrni. Nu har forskningen kommit fram till att man inte blir fet av socker längre. I förrgår läste jag raka motsatsen. Önskar alla jag känner såg på TV4´s morgonprogram i veckan. Det var en gubbe där som gett ut nån bok... Just när han tog upp att "Det finns statistik på att statistik inte stämmer!" Klart det gör. Ta vilket hett samhällsämne som helst just nu. Det finns alltid ja-sägare och nej-sägare. Vem som har rätt...?...antagligen båda sidor. På sitt vis. Man talar från erfarenhet. Har du blivit misshandlad hela sin uppväxt kommer du nog inte lita på karlar så lätt. Ska då någon komma och tycka åt mig att karlar är pålitliga?? Läste den sjukaste av trådar (på FB såklart) från människor jag ytligt känner. De diskuterade att det inte alls är farligt att vistas ute i vårt samhälle kvällstid. Det fanns våldtäktsmän för 10 år sedan också - innan alla refugees kom!!!! (Folk verkligen älskar att föra talan för refugees. Måste fundera...är de stumma allihopa????) Man behöver inte beväpna sig. Man ska kunna motionera utan att vara rädd. Bla bla bla...

Det sjuka?

Det var 2 MÄN som förde denna öppna diskussion.

Mmm....snacka om att tala för andra...i ett problem man aldrig någonsin kan föreställa sig...!! Och föra talan för folk som inte ens ber om det...!!! Hur många killar har blivit tafsade på den här sommaren? Fått höra glåpord? Blivit våldtagna?

Nä. Just det.

Folk.

JAG TYCKER. JAG VET. JAG KAN.

Jodå...så många proffs...i så många ämnen... Konstigt att de inte är ett överflöd av godhet i landet då? Säger bara ju fler som tror de är bäst...ju sämre blir klimatet runt om den. #trumvirvel


Scary stuff.

I min lilla, lilla håla till bostadsort har det den senaste veckan varit 2 butiksrån. Det första var en bil som bokstavligen körde genom entrén till ICA. Den andra var igår. Knivrån. Det geniet flydde på cykel. Måtte de ha tagit rätt människa och att STRAFF utdelas. Sluta ta hänsyn till massa fjanterier. Ett brott är ett brott. Går jag ner och rånar en affär ska inte jag har det värre belastat än "en sämre". Ursäkta min ärlighet. Men har jag fel??? Isåfall vill jag veta varför!!

Flera bilbränder har vi förärats med också. En mopedbrand kom till och med upp på Nyhetsmorgons nyheter ihop med bilbränder i Sthlm och Malmö liksom...

En misshandlad 19-åring. Det var 7-8 ensamkommande flyktingbarn som hade sparkat, slagit och hoppat honom i huvudet, enligt hans mamma, som väl borde ha rätt information, hur mycket media än mörkar.

Alltså jag vill inte ens tänka tanken...men nu är det helg...det fattas väl bara en våldtäkt och mord för att ha fått med hela äckligheten för den här veckan???


Enough.

Vill inte ens säga det. Igen...igen...och igen..men räcker det inte? Räcker det inte med hur illa detta landet blivit? Är det så svårt att erkänna att de som bestämmer inte klarade en uppgift de åtog sig för att de trodde de kunde något? Ställ sig upp och tala om att de är kassa. Jag lovar att de skulle få bättre PR för det än vad de håller på med nu. Nån som kan erkänna att de inte är en gudagåva liksom. Common sence - so rare these days!!!

Jag kan inte laga mat.

Ska jag ställa mig på Operkällaren i Sthlm och röra ihop något så lär det blir kollektiv magsjuka i vinvärlden. Bara för att jag skulle kunna ljuga att jag är kock?

Lärare. Jag har sjukt svårt för somliga av dem. Jag har extra svårt för dem som fan inte ens kan ta ansvar. Gårdagens händelse är Stupidity 2.0 Det har ju hänt en gång förut. Då gav en lärare straffet att hela klassen fick stanna kvar för att EN UNGE svor och levde fan på en lektion. Den drabbade blev då endast min dotter. Vem fan såg till så hon kom hem? Vem såg till att hon kom hem igår? De går i skolan för att de måste. För fan ge dem lärare som tar ansvar för vad de skapar!!!


Näe vet ni vad.

Jag tycker det ser mörkt ut.  


~ Jag är Jag ~ Starkare för varje dag ~


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards