Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

Funderar på svar på tal.

Av csa - 12 oktober 2016 21:55

Så.

Någonstans så bör man säkert bara vara tyst och "nöjd" med att fått hjälp via ett väldigt bra lasarett med en operation. Jag ÄR nöjd med det som skulle göras. Det fanns ohyggligt trevlig personal där. Lägg in mig igen om så behövs, där.

Grattis Mej! Serpentiner och mungipor i taket.

Men...

Jag fick faktiskt en "gåva med spetsad räkning" istället. Något som inte hör ihop med varken cancer eller mitt åt.

Något som bokstavligen hindrar mig i nästan allt dagligt normalt. Något som stör, gör och pinar livslust ur mig.

Och hur glad man än "borde" vara...så är jag inte det. Arg. Förbannad. Urless. Ja..lite sånna ord kan jag allt om. För jag VET. Har provat. Utvärderat. Lösningsberättigad.

Vem tackar mig för att jag försöker le med daglig värk? Domningarna? Orkeslösheten? MEN Jobbar, trots detta, minst om inte mycket mer, som vem som helst. Har det förbannat tungt rent ut sagt. Men jag klagar inte. Jag skriver möjligen svordomar här...men det är främst för mitt eget dåliga, sönderbrända minnes skull. I andra hand för nån som bryr sig. I tredje hand för sanningens skull. Det finns ju de som har egna historier att förtälja om en...spännande som fan btw.   Jag vet. Jag hör. Jag kommer ihåg.


Allt tar jävligt mycket LÅÅÅÅÅÅNG tid för mig. Eller så går det inte alls att genomföra. Normalt? Nej. Och nån återkoppling för min utvärdering har då inte inkommit...

Så.

Nu får vi se vad som händer framöver. Budskapet kanske går fram nu.


Provade gå en promenad. Var så trött så ögonen gick i kors redan vid 17tiden. Luftbehov!!!

Det gick väl inte. Inte fort heller. Och blev inte skönt. Är inte skönt just nu.

Är det mitt fel. Jag som ska vara glad över att fått en operation.


Allt psykiskt lidande...vart opererar man bort det????

All tålamod...kan man hämta ut mer på recept????


Kan hända att typ en miljard andra hjälper mig att lacka ur. Men jag står inte längre ut med att...lyssna på nån stackare som opererat en broskknöl på ett finger för 11 år sen och ojojojo att sövas var ju hemskt (no shit??? aldrig varit med om...)...eller varför inte den som har lite stel nacke för att den dyraste kudden har gått sönder (gud hjälpe!!!!ring 112!!!)...eller att det stramar så konstigt i ett ben (hett tips, gå ner 15kg och benen bär nog)...fötterna är trötta efter att ha stått och gått mycket under arbetsdagen (det gör rätt många andra levande varelser dagligen också)...eller inte kunnat träna pga barnen är sjuka och barnvakt finns inte (snyt dej å tig!!!)...

Alltså jag står inte ut. Och är inte trevlig heller. Går så gott det går...iväg...faktiskt. Borde få nån typ av lön för alla ord jag INTE säger rakt ut som huvudet skriker om på insidan. Kommer antagligen få en kavel istället. Been there, done that.


En dag för flera år sedan hade jag nog just nu varit ute på promenad eller tränat med nån hund. Jävlar va jag saknar den gamla goda tiden i livet.

Saknar mycket.


Sova nu och hoppas på...en trissvinst imorgon.

Gonatt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards