Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av csa - 26 oktober 2016 21:40

2 dagar kvar!!!!

Kunde jag så skulle jag hjula runt, allra helst på jobbet, och jubla samtidigt. Skrika ut hur sköööööönt det ska bli med semester!!!!! Ja. Vara allmänt irriterande, typ.   

Det skulle nog inte vara lika provocerande som att man bara finns till...har rätt...har ännu mera rätt...och ytterst på tungspetsen ligger meningen som har mitt namn på: "-...va var det jag sa...?"  

Ja. Jag har en spännande framtid. Och så har jag rätt också.


Men.


Min lediga tid är ljuvlig. Idag har jag faktiskt sett solen också.

Och i taket börjar det bli färg.


 

När kulörerna inte är samma...haha...måla mera!!!


Sen är det ju alltid lite kul att...göra "fel" också. Det sägs att folk retar upp sig på sånt. Va de nu har med det att göra...vet ingen. Men det är ju kul att prata skit om andra liksom.


 

Så snygg i soffan.


 

Och så snygg som tiggare också.

  (...knappt arrangerade bilder...apropå provocera...  )


Så snygg som PT också. Inte att förglömma. För det är faktiskt sant!!!

Jag har börjat promenera igen. Det kallas nog inte promenad av nån som inte vet hur jag sliter. Men jag kallar det för promenad. Och det är sjukt vingligt. Stumt. JOBBIGT. Segt. Smärtsamt.

Men helt UNDERBART skönt för hjärnan!!!! Bara gå (röra sig framåt i samma hastighet som en snigel som är 200 år gammal) och prata vardag, planera framåt, ventilera tankar, skratta, klaga, svära, glädjas åt sånt som är bra med sambon medan hundarna springer åkrar fram och tillbaka i sin hastighet. LYCKA!!!   Andra dagen på raken nu.

Har sån sjuk träningsvärk sen igår att det är skrattretande. Men det kanske ska vara så...när man inte har en muskel kvar av sitt forna jag?! Sorgligt. Men sant. Armmuskler däremot har jag dragit på mig för mycket av...  Tänk va mycket som händer i en kropp på så "kort" tid va?


Har nyss skickat iväg sambon på träning ikväll. Tror han behöver lite sånt... Bara han inte går in i nån närkamp. Fick restriktioner om att låta bli innan han for iväg. Akuten har viktigare jobb för sig än nån "nästan 50-åring" som tränar liksom...  

Fick mail själv om att det var innebandy kl 15 idag med gamla fysgänget. Hjärtat blödde faktiskt lite när jag läste det. Något som jag verkligen hade en plan på att göra av med lite tid på. Är rädd för att det aldrig mer kan bli verklighet. Och det stör mig. Allt som jag inte kan göra stör mig. Jag kan göra allt, väl? Jag ska kunna göra allt jag har lust med. Omöjligt är ett ord jag har väldigt svårt för när det gäller mig själv. Allra helst när det beror på att ett "ooops" är grunden till det.


Bara för att jag kan skriva det här.

Kram till min trevliga vänner! Tack till de som bevisat hur falskhet ter sig. Ni behövs. Ni inspirerar.



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards