Direktlänk till inlägg 31 december 2016

...strax... ADJÖÖÖÖ 2016!!!

Av csa - 31 december 2016 18:35

Nu ni. Nu går tiden fort!! Om några fjuttiga timmar ska detta året begravas med råge. Och allt ont, jobbigt, vidrigt och allmänt skit - med ner i hålet! Sen cement på!!!! TM kanske har nån pumpbil i närheten att bistå med?


Att skriva en krönika om i år... OJ. Oj. Oj...

Vart börja man? Jag har väl inte speciellt mycket Tjoohoo att minnas. Allt är mest som i en grå klegga. Kan bero på ganska mycket pillermissbrukande också. Lär inte bli smärtbelastad på flera år med tanke på hur mycket jag konsumerat på ett halvår. En sak är då säker. Morfin - det är inte min grej!


Januari inleddes med att jag hade stora förhoppningar om att året skulle bli bättre än 2015.

Hur fel kan man få?

11 dagar in på året gick det ju åt helvete.


 


Sen kom käftsmällen februari...

Sambon bröt revben. Vi fick "råttinsvasion".


   


Cellprov...väntan...inringd(!!!) Vaddå jättefula cellförändringar...? Inte jag inte. Provasvar...elakartat...operabelt...hoppas vi på...


Sen dess har tiden gått. Det har sprungits på provtagningar, magnetröntgen, skiktröntgen, undersökningar, operationer...äckliga mediciner...värk...tårar av smärta... Alltså jag har inte hängt med. Men får väl förlita mig på att något blev bra i det hela??? Jag har ännu inte gråtit över att vara "en sån där" canserdrabbad.

Kommer jag någonsin fatta och hinna ikapp det?


Mitt första återbesök och biopsiprov har jag ännu inte sett röken av svaret på. Det hände 1 november det...

"-Inget svar - Då är det nog lugnt!", säger min positiva ängel.

"-Minns du din inkallning till operation? Den som aldrig kom förrän du var 3 timmar försenad till operation!", säger min ärliga ängel.


       


               


             


MEN.

MEN!!

Även detta hände under samma tidsepok.


                 


                                


Och jodå. En heeeeeel del fotboll och innebandy har det blivit. Och ännu mer ska det bli! Cup redan nästa vecka. Vet inte vem som är mest pepp, jag eller hon som ska delta. Haha!!!


Jag har ännu inte fått svar från min anmälan om det "lilla" oooops:et som gjort mig till en haltande...otålig...handikappad.


Jag har varit utomlands!!!! Det har jag i år. Mallorca. Sand mellan tårna, solbränna, god mat och vila under palmer!!!


Jag har varit arbetsför (pga envishet från egen sida och pga snällhet från arbetsgivaren) sen i september.


Jag har blivit stolt pälsfarmor igen! 15 december kom de, 7 st!!! Gissa om jag längtar till att få åka och hälsa på dem. Jag är sjukt sugen på att sno en... Jag har något att se fram emot.


Jag har nästan slängt kryckorna nu. Tyvärr kan jag inte slänga bort alla minnen... (varning för naket!!!!!)




 

Gillar tishan. Skarpt. Den vinner.


Idag har vi gått en smutsig promenad. Man hade kunnat önska snö, eller sol, eller ja...nåt. Men jag är nöjd bara att!!


 

Och jag har gått en promenad idag! Med inslag av lite väl mycket "njutning" från Doris sida.

Vilket resulterade i ett bad för bajs-rullnings-donnan.

   

Som synes. Inte helt nöjd med straffet - bad!!!! HAHA!


Och Nu...kväll och middag att intaga just nu med min underbara familj! Mina idoler!!! Mina räddare i nöden!!! Mina ALLT <3

Livet är inte så jävla illa. Det kunde varit värre. Det kunde det verkligen varit. Förvisso bättre också. Men det tar vi nästa år!


 

Ta väldigt väl hand om er vänner under det kommande året.

Det tänker iaf jag göra.


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards