Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Jobb, Storvreta och så vidare...

Av csa - 6 januari 2017 20:15

Måndag och tisdag = arbete.

Det var INTE lugnt. Men jag hoppas de märks också. Ja, vilka som gör och vilka som inte gör...något för andra. Glasklart i mina ögon. Och jag som inte ens ser bra. Ut.   

Åkte dock hem i grevens tid då det vart nåt slags vargavinter huxflux. Misstänker att jag hade blivit setandes på E18 bra många timmar om jag hade stannat den sista kvarten. Fi fan. Det var liksom blåsljus och dårar överallt.

Kom hem, på nåt vis, fast då var det enbart på känsla!!! För vägen liksom drev igen och det snöade nog från backen och uppåt?!

Andades ut...hjälpte dottern att packa klart...


 

En liten surprise piggar väl upp?!   


Kvällen blev sen ganska lugn då Hannah blev sjuk och vi andra skulle upp i ottan. Försökte oss på en promenad med hundarna. Det var en mindre extremsport!! 2 dm nysnö och blåst rakt igenom kläderna....


Onsdag.

Klockan ringde. Och vi höll tummarna för att de stora vägarna skulle vara okej.

Här dök lyckligtvis plogbilen upp. Till sist.


     

Hallå våren?? Du får kämpa nu!


Rätt fint var det runt 10 när vi for mot samlingen.

   


Den stora vägen mot Enköping var under pågående underhåll. Så vi la oss helt enkelt i spåret för att ta oss fram någongång istället för ingen gång.


 

Dubbla plogbilar.


Fram kom vi. Hela bilkaravanen. Och sen var det nog den snabbaste incheckningen och lunchätandet någonsin skådat. Vi fick ju liverapport om att P03 inkl min Tuva stod för B-Final!!!!!


 

Sovsalen var Aulan. Så gott om plats för vildarna!


Finalen i IFU Arenan var häftig. Det är liksom rätt stort där inne.


   

Och silver blev det. De förlorade ett guld. Men hade då rakt inget att skämmas för. Så duktiga!!

Och det roliga var att se minerna på både laget och tränarna när vi dundrade in som en enda hög av hejjarklack.

DET kallas klubbanda!!


Det blev rätt snart dags att ladda om för match.

En snabb sväng tillbaka till Aulan, taktiksnack, ombyte och uttagningar till matchen. Bra upplägg att låta alla spelare stå över en match var. Inga orättvisor!


   

0-0 slutade matchen. 08:orna tog detta HÅRT som en förlust. Det märktes.


Tillbaka till middagen, snabbis till aulan...och så var det nästa match. Dagens sista.


 

Passerade detta x antal gånger.

Men ingen enhet kom och tog mig. Tur???


 

Storspel av tjejerna.

Vinst!!!! Och vi hurrade allt vad vi kunde.


 

Efter matchen, duschandet och massor av babbel...


 

39 graders sötnos.


Vi tackade för underhållningen och styrde oss hemåt. Väglaget var väl inget spännande direkt. Men liten sjukling och glada vovvar väntade hemma och vi hade rätt mycket på schemat för nästkommande dag.

Gonatt.


Torsdag.

Efter 3 timmars sömn så for sambon på jobb. Jag vaknade med huvudet i bitar så jag petade i mig piller för både huvud och kropp och somnade om till 11.

Tjejerna i Storvreta förlorade sin morgonmatch. Kaaan ha varit något med att somliga satt vid sidan av planen. Kan vara så. Men, men...


Vi gnolade runt hemma och drog på derbyt. Hallsta-Sura. Usch. Det var ett mycket rysligt bra bortalag som spelade hem en vinst. Själv satt jag i utvisningsbåset 3x 20 minuter. Det behövdes visst nån elak en där för att hålla ordning på busarna.   En klack som verkligen slet hårt för sitt lag hjälptes alltså inte. Det var väl själva f-n att de inte kan få ha lite tur ibland vårat kära hemmalag?


 


Tidig kväll? Nja... Men sista matchen i gruppen slog våra 04:or till med storvinst och våran Stjärna gjorde ett mål också!! Så lite bra blev dagen, trots allt.


Fredag.

Jättearla morgon så ville inte ens bilen vakna... -25 hela natten. Svinkallt!!!! Men med lite starthjälp så hoppade Mazdan igång och vi lämnade gården vid 6.


 


Rasade in i Fyrishovhallen en kvart innan matchstart.

Ett lite morgontrött lag peppade vi igång direkt från start. Det var inte lätt.


 


 

Men ganska snart så vaknade de till.

Och spelade på som kämpar. Vi skrek och peppade!!!

När klockan skrek ut sista perioden så var det "omöjliga" verklighet - 3-0=Vinst =DE VAR I FINAL!!!


     


Snabbt till aulan och packade ihop boendet och checkade ut.

Laget togs ut, peppandet drog igång och så var vi i IFU Arena, igen. Platsen de första dagen satt och beskådade sina kompisar spela sin final i. Jag misstänker att de där och just då ALDRIG trodde de skulle få uppleva det samma. Skithäftigt!!!


 

Stor hall som sagt.


Matchen började bra. De tog ledningen. Men sen i sista millikunden så tyckte domarna att de skulle tilldela motståndarna ett mål (som faktiskt borde dömts bort!!! Signalen löd innan bollen slogs!!!! Rätt skulle varit rätt!!!  )

Men...sen var det tack och godnatt. Motståndarna trollade in massor av mål och tjejerna fick se sig besegrade av både motståndare och FAKTISKT domarna. Jag ger dem betyg Dåliga.


 

Klart det var svårt att glädjas åt den fina bucklan när man just förlorat... Men jag tror att de ganska snabbt insåg att de faktiskt VANN en plats i finalen.


Hemåt gick färden. Vi fikade och somnade i flera timmar efter hemkomsten.


Härliga dagar var till enda. Hes dotter med träningsvärk. Lillasyster med nedåtgående feber men nackstelhet...

Det blev tidig kväll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards