Alla inlägg den 8 januari 2017

Av csa - 8 januari 2017 21:53

Välkommen söndag.

Massor av matcher på schemat. Inte alltför jobbigt väder. Dock något som känns knäppt i systemet.

Magen ledsen och jag trodde jag skulle få köra bussen för att få det att lätta.

MEN.

Lillasyster skulle ut och provköras (om febern verkligen var lagd åt historien) och Ida hade match.


I Nibble i tid med Ejlert som sällskap.


 

Per-Ols. Ett inte alltför snällt lag. Och senast var det förlust mot dem...


Tjejerna hamnar i underläge med 0-2. Hämtar upp sig till 2-2. Och sen verkade det som att de kom på att NU var vi ju det där laget som kan vinna ihop!?

Sen bara small det på. Vinsten blev 6-2!!! Riktigt roligt att se dem idag!! Sista perioden var det knappt så motståndarna fick lämna sin egen halva av planen. BRAVO!!!!


Hem med svettig Ida och småtrött Hannah...

Vända i dörren och återbesök och sek.jobb på B-lagets match. De skulle visst få stryk också...

MEN.

Protokollhäxan hade endast 2 rader kvar på pappret när slutsignalen ljöd. 8-8 var inte bara en grym upphämtning efter underläge med 3-7...det var nästan som en vinst tror jag?!


Mormor kom och släppte av tjejerna i hallen för direktstart på A-lagets "förtidstippade förlust" mot Arvika. De som inte tog tillfället i akt att komma och se matchen...dumt!!!

Det blev ÄNTLIGEN en 3 poängare!!!


Nu ska jag väl inte vara sån men... Det satt rätt långt inne att komma underfund med hur laget ska komponeras. Hade de frågat mig för många veckor sedan hade jag gett dem deras 1:a 5a. Just saying...  

Vinst med tvåsiffrigt hade nog varken de själva eller motståndarna räknat med. Gissar att det var en lååå..åååå...ååång hemresa till Arvika idag.

Våra grabbar har nog på något vis firat. Och det borde de göra. De var riktigt underhållande ikväll.


 


Nu ska jag ta mig en varm dusch och hålla alla tummar för att jag INTE ska däcka under mer under natten. Gissar att den lilla söta dottern har delat med sig av bacillerna... och jag vill INTE bli sjuk nu. Även om vardag är skittråkigt efter såhär många roliga dagar så uppskattar jag iaf att vara frisk när jag ska ha det "tråkigt".

Har dessutom ett viktigt läkarbesök till veckan som MÅSTE bli av. För Hannah alltså.


Well. Vi vet inget om morgondagen. Mer än att den kommer.

Sov gott.


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards