Direktlänk till inlägg 29 januari 2017

Bästa helgen på länge!

Av csa - 29 januari 2017 17:44

Och så är den strax slut!!??? Fi fan...


Så. Va har min 3dagars bestått av då? Det bästa jag kan tänka mig.

Valpar och Innebandy. Toppa den!!!!


I fredags så styrde vi ut från gården vid 6 på morgonen och var åter hemma klockan 23.

Stora Brogårdens Kennel och Bosses 6veckors besökte vi. Hur gulliga på en skala...


 

Typ sjukt gulligast! Och doften...  

Känns som det var 30 år sen man sist fick snosa på sånna.


                 

Ett ax-kik...  


Det var en lättsam hemresa. Hela må-bra-sinnet påfyllt till bredden!!!


Hann sen knappt i säng innan klockan skrek.

Sambon jobba. Hann knappt somna om innan han var hemma igen och hämtade upp Hannah för hennes match i Vås. De förlorade igen...men lika glada för det. Det är en konst att ta en förlust bra måste jag säga. Hon hade ju gjort 2 mål...så varför deppa???  Tänk om vuxna kunde bete sig lite som så?! Trevlig världen skulle bli.


En svinkall promenad blev det därefter.


 

Kika till bästa fuxarna mår man inte dåligt av.


 

Jaga tupp...

...har jag ingen statistik på hur bra man mår av sånt? Men tuppen ska nog vara glad. Höll på att bli roadkill innan vi kom till undsättning.

Hundarna tyckte den kunde få bli dogkill däremot.  


Hasta mot Nibble och Alagsmatch mot Lockerud. Numera Fjanterud i min mun.

DE borde gå i barnskor ett tag och inse att de inte hade mer beteende än barn. Ångrar mig ff att jag inte spillde ner en pissgubbe med kaffe.


 

Förlust.

Men Fjanterud önskas lycka till när de möter Vås som vi såklart håller på då.   

Man värnar väl om Västmanland i främre ledet?

Och idag då.

Klockan 9 tillbaka i Nibblehallen.

Idas lag mot Köping. Vinst med 3-0.

Därpå Blaget mot PEO. Förlust med 8-11 har jag för mig. (det var ju bara jag som skrev så det borde jag veta...haha...)

En attans förlust faktiskt. Men PEO spelade jobbigt. Så vinsten satt nog rätt.


Kom hem.

Hade tusen viljor och ingen ork. Dessutom fortfarande ont i magen sen igårkväll.

Idas har gett sig (mådde likadant). Så hoppet lever vidare med mig också. Nå jäkla sjukdagar har jag ingen plan för att skaffa!!!!    Jag har inte tid. Har så mycket annat jag längtar till nu.

Elegant...Aqua lackfärgsgrund...skrubbande...och...ja...med mera.


Dagens Skratt. Undra varför BS liksom kan gå hand i hand med BS...   


Nu får det bli middag och sen...kanske man mår som toppen!?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards