Alla inlägg den 1 mars 2017

Av csa - 1 mars 2017 19:50

Det är dags för några rader tycker jag. Veckan går framåt. Lite sol skulle inte störa. Det är ju jämngrått dygnet runt känns det som... Snö, regn..snö, regn... Äckligt.

MEN. Idag är det mars. Vårmånad nummer 1 och snart blir vi alla lite äldre...i siffror.


Här jobbar vi. Lite mer än vi borde. Kan väl se det från den ljusa sidan...vara ledig sen när det är mer trivsel för utomhusaktiviteter!? När man kanske kan ut och röra på sig, eller bara sitta ute, utan att behöva frysa. Detta pågående gynnar mig inte på nåt vis. Kör lite varannan dag kryckor nu ungefär. Att det inte är mer än nog främst för att jag är LESS.

Apropå less..och ämnet... Jag har nu tänkt "bränna lite folk på bål". Folk som titulerar sig läkare och myndigheter. Folk som gjort mig till den handikappade människa jag nog snart måste inse mig vara... Kontaktade neurologen den här veckan och fått råd och tips. På måndag blir det remissjakt. Nån ska få jobba - hårt!!!!


Jag skiter i att samtliga hittills påtalat "...det tar tid sånt här...kan ta år...och det är bara att vänta på att nerverna hittar rätt...om de kommer göra det..?!"

Den tiden i mitt liv har jag inte! Jag har redan blivit bestulen på FÖR mycket tid.


Så, nu är det dags för Stina No:2. Lite elakare. Lite mera ork i hjärnan. Lite mera...nästan som jag är. Det kommer antagligen inte bli varken lätt eller enkelt. Men jag hinner ju dö innan jag får leva. Så känns mitt liv nu.


Och dö...det har jag inte lust med.


För att vara tjatig...jag längtar till varmare dagar, sol, mindre kläder och promenader!!!!! Större krav på välmående än så..det har jag inte. Tänk er promenad...sen eftermiddag...grusknaster under skorna. Hur nära himmelriket är det inte???   


Lite väl kaxigt men...vi är nog ganska unika i den här familjen. Inga febertoppar, förkylningar eller annat "bidragskrävande". Barnen har sportlov. Hittills har sporten uteblivit, förutom vanliga träningar då. Klandrar dem inte. De är inte direkt uppväxta/tvingade till att älska snögöror. De är för smarta för sånt.   

De var ju och storshoppade igår iaf. Det är nästan som en sport.   


Hundarna mår, peppar-peppar, bra. Typ imorgon går en in i höglöp. Den andra ligger ett par dagar senare. Valp och far jobbar med husse. Valpen är dock rätt självständig...så pappan är mest med nu för att han ska slippa löptanterna. Promenaderna blir av i husses-döttrarnas regi. Valpen och jag är iaf samspelta i längd och takt.

Hamstern har en knöl...    

Katten. Dryg som vanligt.

Dammråttornas avelsarbete går lysande. Agria tyckte ju att jag skulle skaffa kennel sist vi talades vid... Snart där!   


Sambon jobbar arslet av sig. Och nu på träning. Det unnar jag honom. Om A-laget däremot har sönder honom ska jag se till så deras lördagsmatch blir mer intressant än de önskar...  #protokollhäxan  Sörjer lite att den underbara innebandysäsongen lider mot sitt slut nu... Får väl glädjas åt att fotbollen tar över.

Jag lyckades inte lura nån nu va? Enda plusset med fotbollen är väl att man kan ha med hundarna på både träningar och matcher.


Hoppas på att kunna åka och kika till husvagnen i helgen. Liksom kika i godispåsen-känsla. Hoppas vädret tar sig i kragen och vänder fort mot mer vår...för jag har ju funderingar på att göra debut i den v14. Just nu...känns inte direkt genomförbart.   Utan termokläder alltså.


Hannah var idag hos regleraren och fick ett ultimatum om att försöka göra sig en tand mindre på 6 veckor. Annars blir det utdragning. Ungen tog dessa ord + pappas löfte om "fixar du ut den innan dess får du 50 spänn" på fullaste allvar. Kom ner med tanden i handen för nån timme sen och sken som solen.   


Jag ska till tandläkaren imorgon... Det ska INTE ut mera tänder här iaf. För då blir det dyrt!!! 15 000 är senaste budet. Alltså på riktigt...15 lax för en tand som varit död i 20+ år!!! Nej!! Och NEJ till att även fixa in de andra två tandproblemen...


Snart helg va?! Blacklistkväll. Om jag håller mig vaken...



Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards