Alla inlägg den 15 mars 2017

Av csa - 15 mars 2017 21:56

En kort och intensiv arbetsdag idag. Tror det blev rätt...hoppas någon lärde sig.

Började tidigare men klockan 13 checkade jag ut i snålblåsten men härliga grader och sol!!!! Dock var den tiden ämnad för att åka hemåt, till TM, hämta valp och åka till Vås för vaccinationen.

Om vi ska prata restider...så fick min dotter lite läxa i matte idag. Räkna ut hur många timmar i veckan jag lägger ner på bara åka tOr till jobbet. Skrämmande 6 1/2 timme i veckan. Fyyy..!!! Va värdefull tid man lägger ner...på...ingenting...

#pensionssugen


Det var ett trevligt ställe det där Re-dog, hälsar Glufsen.

Massor med personal och veterinärer som skulle gosa och tjivas om vem som skulle få betjäna lilla luddskallen.   Sprutan märkte han inte ens av. Hade ju fullt upp med att pussas med den snälla veterinären. Fin i hullet, chippet satt på rätt plats och vågen stannade på 15,5kg.
Vi planerar att åka tillbaka när han fyllt 1 för att röntga och vaccinera. Gillar det där stället. Men tänker inte ha andra besök än bara sånna där trevliga såklart.


Glad som alltid for vi sen vidare för att hämta ut fodersäcken som snälla Birgitta sponstrat oss med. Glufsen trodde han hamnat i himmelriket!! Hela stället var ju fullt med godluktande saker och folk och leksaker!!!!   Han fick handla nån leksak. Det fick han. Han var ju trots allt duktig hos "doktorn".   


 


Kom hem. Fick farmorbesök och fikastund.

Tog sen en liten skogstur och drog över åkern på hemvägen. Inte så farligt kladdigt som jag trodde det skulle vara. Plusgrader är härligt!! Och blåsten är jobbig men förhoppningsvis så torkar den upp också. Jag vill ha min vår nuuuu!!!


 

Fin gruppbild i skogen.

Eller...inte nej...  


   


Kvällen har spenderats med lugn och ro.


Hoppas fullmånen gett sig av så man kan sova tungt i natt. Planerar att börja tidigare imorgon också. Får väl se hur det blir med den saken.


Nattinatti.


 


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards