Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av csa - 10 augusti 2017 18:56

Igår så fick jag ju ett mindre utbrott (i Stina-mått mätt nivå 4 av 5... 1 är skogsavverknings-jordskreds-nivå ) över att kameran fortfarande inte ville samarbeta. Fick liksom ett infall om att man kan fotografera. Eller försöka fotografera iaf. 

Den "dog"...om jag inte missminner mig i Malingsbo. 2015.   Och har sen dess liksom bara varit nåt man plockat fram, försökt ta nån bild och snabbt blivit påmind om att den är värdelös och så har den åkt tillbaka in i garderoben.

Men så igår kom den fram.

Och ja...fortfarande lika jäklig. Vill inte zooma!!!! Tar bilder som en kanin på speed..men samtliga blir suddiga vilken inställning man än provat.

Trasig. Typ.


Meen...ja...har redan skrivit om det förnedrande förloppet på FB...så fixade dottern den. Tog mindre än 1 minut. Och hon svarar inte på vad hon gjorde heller utan delade bara ut ett finurligt leende... Skitonge!!!  (Har förvisso inte provat den idag..men...) 


 

Ida. Mammas favvo liksom.  


Idag har varit igång ett par timmar redan.

Började med skallebank och en tryckande konstig värme ute. Orsaken var nog därav. Blev upplockad av sambon och vidare till Kolbäck för Big Business.

Och det gick lysande. Där regnade det också. Tack sa huvvet!! 


Sen dess har sambon jobbat klart för idag, inte en droppe regn har landat här, kidsen har bakat, jag smakat och mår så sjukt illa... När ska jag lära mig att jag inte fixar sånt?? Inte med åldern iaf.

Doris har motionerat lite extra, killarna har hängt med matte. Just nu är brudarna på fotbollsträning sen återstår det väl bara middag av denna kvällen. 

Om det kanske inte är läge för att spåra lite med Luddskallarna? Hm...lät skitlockande. Aldrig provat något direkt spår med den lille. Men att han har nosen med sig. Det finns det inget tvivel på. Han kan snosa reda på en smula i ett rum. På bilden sitter just en smula under nosen. Fika...smaka...jojo. Kan hända att matte bjussade. 


 

Mattes lilla Nalle...  


Imorgon. Då ni. Då kan de hända spännande grejjer på eftermiddagen. Ni lär få veta vad. Sen.


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards