Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

IKEA. Vinst. och inför...

Av csa - 15 augusti 2017 23:39

Uppstigning vid 9. För samtliga. Några hade ju varit vakna tidigare. Och andra ännu tidigare.


Frukost i det lilla lugna...


Vi har nog de lydigaste av vovvar! De sitter sååå troget och väntar på att...

...attackera och ta det de vill ha.    Gillar stilen på hussen. Benet. Snacka om att spärra vägen så gott det går!   


Sen bar det av till...


 

...sambons favvoställe.

Ni ser ju hur glad han var när han fick strosa runt där som om "Gammelgikten" aldrig varit ett problem...  

Det var ju liksom han själv som igår slängde lite prylar som är ganska bra å ha. Som kuddar. Man sover bättre MED kuddar...

För övrigt var det en hiskelig röra i huset. Måste de göra om överallt...samtidigt?? 

Jag fick min gardinstång. Tack!! 


Det vi inte hittade där hittade vi på andra ställen på Erikslund. Bl a massor av pockets som kommer att behövas. Och tänka sig att jag hittade hörlurar till mobilen som kanske kan passa de små plutteöronen också. Alla har vi våra problem liksom. 


Kom hem. Hann fika lite och så var det dags för Idas hastigt påkomna match. En nåååågot nervig dotter för en gångs skull. Att få kallelse att spela med de lite äldre brudarna är ju visst lite "stort". Och inte bara spela med dem. Man skulle ju vakta deras mål. Tror hon endast har andats varannat andetag sen kallelsen kom. 

Men de gick ju nästan som strålande!!! En boll in bakom henne. En stilfull skruv från en frispark. Liksom rundade henne och åkte in vid bortre stolparna.... Men Ekeby nätade däremot 5 gånger. Så 5-1 och vinst!   Bra för självförtroendet där!!!


Vi var ju allihop och kollade såklart! 


Det var visst så spännande att valpen blev tvungen att hitta ett knä att sitta i.   

När man inte lekte i vattenskålen. Tror han hann dricka 2 lite vatten på en period. Lättroad kille... 


Hemma sent. Jaga kidsen till sängarna efter en snabb och sen middag.

Deras vardag börjar ju imorgon. Tänk va fort ett sommarlov kan gå?! Men jag tror de har minnen av godo från detta året också. Trots att det inte varit det bästa av väder.


Vi. Päronen. Vi har ju fortsatt en hel del semester kvar. Sköööönt!!!!

Men redan imorgon är det full fart igen. Det ska städas. Tvättas. Målandet är ju iaf klart!!! Lite kakel behövs. Nån ska klippa sig. Jag ska kapa mitt också. Men det får vänta... Samt. Det kommer visst besök med stora planer. Jeeeezes...när ska man få vila i det här huset???    


Tips på nå gott. Inte helt nyttigt. Men gott!


 

Ny favvo!!!!!!

Nu ska vi sova. Eller kolla lite Ozark innan förstås. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards