Direktlänk till inlägg 20 september 2017

Canserfunderare...

Av csa - 20 september 2017 00:30

...såhär mitt i natten.

Man kan få sånt. När man liksom sover heldag. Och hostar upp lungorna för tillfället. 

Då kan man lika gärna blogga av sig alla tankar så man kan somna om. Hårddiskrensning. Hört att de ska vara bra grejjer... 


Blev intervjuad idag. Av min dotter för nåt skolarbete.Hon frågade i måndags, väldigt snällt, om jag tyckte det var okej att bli intervjuad. Angående helvetet förra året...


Alltså ibland må jag vara världens absolut trögaste människa. Eller trög och trög. Snarare...Anti helt enkelt. Förnekande skulle nog andra kalla det. Men NEJ. Jag vet mycket väl varför jag låg på operationsbordet förra juli. Jag vet nog fasen om hur dålig jag var innan (när inte en jävla läkare, eller knappt några sk vänner heller för den delen, ville ta mig på allvar!!!!), strax efter, och varför jag haltar som en gammal kärring än idag. Tro mej. Jag VET.

Men jag har faktiskt inget svar på varför det där Canser är så..."inte Jag"!!!(?)

Det är som alla som kör dessa "delningar" om canserdagar, delar och påtalar Cansergalor o.d

Alla är vi ju olika. Och jag är INTE den som inte bryr mig. Inte den som INTE tycker skiten är vidrig och jag tycker synd om de drabbade från innersta delen av mitt stenhjärta. MEN.

Jag ser inte på sånt. Jag vill inte. Jag orkar inte. 

Jag blir liksom störd av det... 

Jag tror att det beror på att detta är nåt jag fått (för säkerligen synd i nåt tidigare liv...) att prövas. Men se jag tänker inte ha skiten. Den ska inte få ta mig. Den har redan tagit en massa gott av mig. Den har tagit kroppsdelar av mig. Smutsat ner dem. Dödat dem. Den jävla sjukdomen ska inte få ta mer av mig. Av mitt.

Det finns inte nåt jobbigt hittills som jag inte förkastat. Både folk och annat. 


Ja. Som en av frågorna Hannah ställde: "Gjorde det dig arg?"

Så enda in i Helvete arg!!!!! Fast jag svarade bara kort Ja, på frågan. Svordomarna över skiten har hon redan hört så många gånger live. Stackars barn. 


9 frågor var det.

De var bra. De var... Och ändå känns det ibland ff som att jag berättar om nån annan än mig själv, när jag ska berätta.

Är inte det konstigt???


Kalla det förnekelse. Om det gör nån nöjd. Jag tycker bara att det är orättvist. Jag har inte förtjänat skiten. Jag har redan haft så mycket som förstört det enkla i livet och gjort det till outhärdligt. 

Men jag kan än idag tycka att min familj borde sluppit gå igenom detta med mig. De hade inte behövt höra, se och uppleva alla dåliga dagar. Jag tror jag var mer skrämmande än lärorik där och då. 

Jag tror det är värre att stå bredvid. 


Jag kallar det... Canser är fan inte min grej. Kommer aldrig acceptera det. Det är inte Jag. Kanske därför jag aldrig bröt ihop över alltet? Still havn´t. Don´t want to. 

Det var inte min grej. Inte-mina grejjer ska inte få ta min tid. Den är för dyrbar. 

Vi säger så. Det lät som en okej anledning.


Canser are not my thing - Canser can´t waste my time.    

 

#fu #canser 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards