Direktlänk till inlägg 10 februari 2018

Ännu en vecka.

Av csa - 10 februari 2018 23:09

Ajdå. Det hann gå en hela veckan innan jag hittade hit igen.

Det var inte meningen.


Men det har varit lite mycket. 43 timmars jobb med lite hjälp. Mycket välbehövd sömn har tagits igen. Träningar. Livet liksom. Det som händer när nätet kommer 2a. På riktigt och inte vad man vill att andra ska se.   


Men igår så var det mesta som normalt igen. 


 

Fredagskvällspyssla. Sek. Tyvärr förlust och en ilsken dotter med både smärtor och förlust.

Dålig kombo. 


Nattningen var inga problem.


Idag så vaknade jag som vilken vanlig onsdag som helst. Bara "försovning" på 1 timme. Släppte ut nån kissnödig vovve och bestämde mig för att faktiskt sova lite till. 


Sen hanns det med att se OS. Ett guld av Kalla. Riktigt bra!!!


Sen Vardagsrummet och match för F04. Ida gjorde ännu en riktigt bra match. Och som senaste hemmamatchen så spräcker hon nollan ganska omgående in i 1a perioden.   Sen drog hon även på sig en billig utvisning men... Däremellan så jobba hon hårt och det har hon minnen kvar från. En lårkaka och...

 

...en klubbslagen hand. Det är nog lite jobbigt att möta henne så, såklart ger de sig på henne om de kan. 


Hann hem. Sen var det frontning. Och uppmötning i Vardagsrummet efter några timmar och en skogspromenad senare. Det var en tung promis. Svinen har bökat sönder mera fin skog...och jägarna satt och grillade och sköt lerduvor. Suck... Kan de inte göra nån nytta istället??? Blir fan irriterad. Undrar fortfarande hur det kan vara lagligt...om det är lagligt ens...


Herrarna. De stackarna. Lider med dem.


 

Bästa backen bär sjukvårdsväskan...det säger väl det mesta i deras motgångar...

Förlust mot äckliga Vås. 


Hem och bökade loss Elins bil som satt som ett smäck utanför i snön. "Hade aaaaldrig hänt om det bara varit sommar..."  Det är mycket som aldrig har behövt hända om det vore så. Mycket bra som går förlorat för att det är kallt, halt, kallt, tungtrampat...och kallt. Välkommen våren. Du gör inte ont någonstans. 


Det är match imorgon igen. Hannahs lag igen. Kan de inte går glänsa till och få en förtjänt vinst??


Ihoplackade naglar, trötta ögon, Mellofierad, full tvättkorg...


Godnatt. Orkar inte med mer idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards