Alla inlägg den 6 april 2018

Av csa - 6 april 2018 23:06

Det är fredagkväll i lilla Landet. Snart lördag faktiskt.


Var helt själv på min avdelning idag. Oj...vi är visst flera, på pappret, men...det är då inget jag märker av. Näe. I min värld så är vi 4 1/2. Och idag var en ledig, två "sjuka", en halva på plats och så jag.

Det är väl konstigt att det inte slogs på den stora trumman och koms förbi med "behöver du hjälp"? kan man tycka.

Men tycka ska man inte. Eller iaf inte Jag då.


Dagen flöt iaf fram med några besökare. Konstigt nog så hade de i stort samma sak att påstå. Hur fan ska jag behöva ha det som jag har det???

Har tyvärr inget svar på det själv. Kanske Clownen eller Glaspojken kan? De som hoppar högt och skiter ner sig varje gång jag öppnar munnen. Ooojösses. 


Dagens roligaste. Trisslotterna trodde de hade en vinst i hamn. En liten förnedring kanske?? Det sket sig ganske markant. Och det enda jag behöver använda är sanningen. Plättlätt. 


Gick hem vid 14. Hoppas något gick åt helvete därefter.


Läser i nyhetsflöden.

Det är barngiftemål. Barnvåldtäkter. Rån. Gängkrig. Migreringsproblem. Bränder. 

Och då är jag bara i svenska "tidningar" och ögnar igenom. På riktigt. Varför förstör politikerna mitt land?? Har jag inte betalat tillräckligt mycket skatt här? Jobbat tillräckligt hårt? Deltagit i att betala räkningar och på alla vis varit en plikttrogen medborgare i mitt land?

Det verkar iaf som att allt man ska vara varit fel val. Drömturisterna. Läste det ordet idag. Det är för sant för att vara skrivet för sällan. Jag är trött på att de vägrar ta till sig hur ett fungerande samhälle/land är. Att vi som bott här hela våra liv faktiskt gillar det vi hade. Vi saknade faktiskt inte något här.

Nu. Saknas trygghet, respekt, omtankar, fred...

Sverige är ett land i krig. De som inte tror på de raderna kan ta en liten semester i Malmö och försök njut av lugnet. 


En vecka av plågor har jag haft. Igen. Väntar på svaren...

Ska tydligen också skriva in mig på MH. Ingen som varit knappt i närheten av mitt har varit med om att det är så det ska gå till.

Jag tror dem.


Nu ska jag gå och sova. Och ingen klocka ska ringa imorgonbitti. Även om jag numera vet att en helg är för lite för mig. Så är det lilla endå något.


Gonatt. 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards