Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av csa - 1 augusti 2018 15:34

 


Det går upp... Fast här är det bara solen som kan skryta med den egenskapen.

Jag fattar inte vart allt ska sluta... Utbrott kom idag. Så nå liv finns det kvar i mig. Mellan toalettbesöken...  


Det föll mig idag...att det är snart bara två saker kvar som inte hänt den här sommaren. Huset har inte brunnit ner och jag har inte dött. För övrigt är det bara nattsvart.

Eller igår var det faktiskt rätt nära att iaf bli en liten lasarettsväng.

Skulle köra bil. En liten sväng. Första på hela semestern. Bilen dör... Precis när jag svänger ut på en 80sträcka. Från mitt högra håll kommer en buss, från det vänstra en bil..turligen långt bort.

Så där rullar jag alltså ut för att köra vidare och allt slocknar. På nåt vis så handlar jag på en sekund med att helt enkelt utnyttja "farten" och svänger helt om och hamnar krypandes tillbaka där jag kom ifrån. 2 sek senare kommer bussen som "turligen" skulle in på samma väg. Hade den behållt sin fart...då hade det hänt nåt.


Kan inte ens säga att jag blev rädd. Satt faktiskt bara å väntade på smällen. Hann tänka att nacken kommer inte gilla detta. Så nån slags livstanke har jag tydligen kvar?! Eller så var det bara pga att det gjorde så förbannat ont att vrida på ratten?


Jag blir sååååå trött. På allt. Och alla. Skulle nu bara vilja bli utkörd mitt i skogen och bli avlastad i ensamhet. Men se för att kunna göra sånt så behöver man en bil...som lever.


 

Ska ta en där skylten och hänga den runt halsen.


Hade jag möjligheten så skulle jag skita i resten av ledigheten och åka och jobba. Bara 2 problem i det. 1) jag orkar inte. 2) ...bil...


Men annars så är väl allt jättebra. Ena hunden höll på att bryta sönder hela fronten i ett felbedömt dikeshopp, 2 dagar på raken, nästan exakt samma dike (undra vad som gick sönder. för något måste gått åt skogen...3benshoppning...), en hund lider av värmen och den andra är uttråkad.

Ungarna är gratis just nu och försvann på varsin cykel strax efter att jag deklarerade att sommarlov är fan inte en inomhussport/Netflix/Youtube/spel och de ska vara tacksamma för att de ens kan cykla. Och lite till matnyttigt fakta som den här förslöade generationen knappt kan stava till. 

Och så tror folk att politikernas alla påhitt ska göra landet till nåt bättre? Börja med att få folk att bli smartare än deras mobiler så löser sig nog det mesta. 

Precis. Jag är inte ens om tycker mina ungar är speciellt mycket bättre än random snorisar. Men när mina är duktiga så är de! Det händer. Lika ofta som andra ungar.


Nåja Tack bloggen för att jag fått spy lite. Har liksom ingen lust att skälla ut flera idag. Och för den delen är det dags för toabesök igen.


-...I wish my problems was as good as others...-

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards