Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

Lakrits <3

Av csa - 11 augusti 2018 20:10

Idag kom hon äntligen hit!  


 

Välkommen till Lundbacken, Lakrits! Hoppas du kommer trivas   Söt som socker är hon!!! Med öron som inte riktigt bestämt sig för att stå upp.   


Det är väl snart ett sekel sedan jag hade min kanin Snutte så det är lite som nytt husdjur detta. Fast nu är hon ju en väldigt snäll, rumsren, kastrerad och 3 år gammal Lady detta. Så det är ju lite lättare. Och när hon dessutom kommer från någon som vi känner väldigt nära gör ju inget. Fungerar det inte så får hon flytta tillbaka igen.


MEN. Det är klart det ska funka. Idag får hon dock vara i buren och vänja sig vid hundar som skäller och alla andra nya ljud. Men gosat lite har vi. Hur mjuk får man bli??!  


Annars har det varit en fin höst/sommardag idag. Lite sol och stekhett, sen lagomt varmt (småkallt alltså   ), blåsigt, molnigt och nu spöregn. 


Vi var på förmiddagen och kikade på Ekliden och Idas match. De fick storstryk av ett Köpingslag, men jag tyckte min lilla skitonge gjorde det jättebra ifrån sig. Lite seg i löpningen, men så sent som igår kväll hade hon så ont i sina knän att hon inte kunde gå ordentligt...så. Betyg Godkänt!!


 


Sen har sambon varit på plockvändor, jag har såklart sovit ett bra tag, tvättat lite, letat på nätet efter nåt jag ska ha...men inte hittar, Bosse har fått nå skit i ett öga så varet sprutade men ser bättre ut nu när knölen liksom "exploderade"  . Ida har återgått in i Erikssonfamiljen och Hannah och Lakrits kollar på kaninfilm på Netflix. Doris väntar ut regnet så hon slipper bli blöt på promenaden och den där Nallen...han är lite överallt och ibland i hängmattan om hussen bestämmer sig för att pausa. (Bra uppfostrad av matten, va!?) Karlar ska väl jobba? Och vi kvinnor käka godis framför nån bra film på TV:n?? Jomen så måste det ju vara...  


 

Måste säga att det blev en väldigt bra semesterinfluerad bild det där!  


En lugn dag. Rätt bra dag. Det börjar bli höst hörrni...


-...hävv ö najs ivning allehopa!! - 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards