Direktlänk till inlägg 27 augusti 2018

Nu är det...tejpat! Och ren vovve <3

Av csa - 27 augusti 2018 19:28

Idag. För första gången på över 2 år(!!!) är det en människa som tagit mina kroppsliga problem på allvar.

Remissen från "min bästa" läkare (brukar kalla honom min canser-läkare) har gått fram hela långa vägen #ironi till min VC alltså. Och, inte ett dugg förvånande med tanke på att en tidigare remiss till husläkaren VÄNDES(!!!!), så gick tydligen hissen fortare upp för Rehabavdelningen än läkaren.

Spännande...

Inte.Förfärligt är ordet!!!

Men skit samma. Jag har väntat på hjälp med allt ont i över 2 år som skrivet..och det är viktigast för mig att medans iaf ett finger fungerar (det i mitten har aldrig varit ett problem  ) så ska något göras för att hjälpa resten av kroppens förfall.


   


Vi hann mest med att prata och lägga upp en plan. Men vi bestämde oss för att börja med rygg och nedåt idag. Fick göra lite enkla övningar, blev dragen och böjd på och en heeeeel massa tejpad. Bara en fot är nästan mer tejp på än hud. Hahaha!!! Men jag ska inte ljuga. Det är skönt!!! Ett hus håller inte ihop utan en stadig grund. Och det gäller även mitt hus till kropp. Bra metafor.

Nästa gång blir det nog övriga delar som får lida. 


Nu, efteråt, kan jag säga att det pyttelilla vi gjorde känns. Både skönt och ont. Och hemläxan blev så avancerad som tåhävningar x3/dag. Mer än så tyckte hon inte att min kropp behövde just nu för att inte skada den.

Jag fick mig en liten tankeställare där.

Nog för att jag känner att det är illa. Men att det är såå illa...det är inte bra.

Men men... Det är väl bara att tacka för att man (inte) blivit tagen på allvar. Det är jävligt synd att ingen kan böta för detta. Only in America... Ibland skulle jag vilja bo där. 


Igår var det en rätt bra dag.

Började morgonen med fotbollsmatch för Hannah. Sambon blev inkallad som domare.


   

Inga fördelar som dotter här inte...  

Och inte ens vädret kunde han döma rätt! Hm...rött kort?! 


Sen blev det några timmar hemma. Och han som inte hann badas i lördags hamnade i baljan.

Blev lite fluffig i det lilla päls som finns kvar. Mest i tupén på rumpan!   Men såå kramgo!!


 

Stå still kunde han t o m en stund! Duktig!!!


Sen blev det en liten promenad för honom och mig och till Ekliden ännu en gång för att se på Idas match.


   


 

Ligga på tork vid en solig, blåsig fotbollsplan var visst mysigt. För inte tala om alla man kunde håra ner...och t o m charma till sig en korv av. #lyckligNalle


Ida spelade tyvärr bara ca 3 minuter för att en kamrat lyckades pajja hennes knä mer än innan...   

Jag blir så trött...


Sen var det bara kväll kvar. Och söndagsångesten kvar att ta itu med. Så rörelselampan kom på plats och huset släckt tidigt. Ida fixade lite plockande. Tacksam. Men också rätt nöjd med att jag deltagit i mina barns intresse.

Och lite nöjd över att en sån där präktig förälder kunde tystas på bänken.

Elakhet ÄR ett hälsotecken av godo kan jag tycka.   


Idag har ett kik skett. En stuvningsdebut. Jobbat/felat/rätt ut. Ett akutmöte i ett lag... Och nu ska regnkläderna på och en kort promenad ske. Mörkret börjar redan dala... 


"...i den bästa av världar...lever ingen. Men om 25 dagar så..."


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards