Alla inlägg under oktober 2018

Av csa - 21 oktober 2018 14:14

Typ sån helg passerar i detta nu. Nu är det höst. Och jag HATAR DEN HÄR ÅRSHALVAN. Jag behöver inte hjälp där.


Är skitless på (i stort) allt och alla. Och förbannad. Energitagande svin är rätt benämning på folk just nu. 


 

Vet någon vart man kan köpa en sån där?? Behöver den på jobbet. Framförallt.


Det är bara ett evigt klagande. Jag hatar höst, mörker, kyla. Sen kommer vintern som jag hatar ännu mera. Och inte fan blir något trevligare av att det är sååååååå synd om alla runt omkring att de borde få hemtjänst, gravplats eller all psykologhjälp världen kan ge dem.


Är det fysiskt omöjligt att hålla käften för folk?? De har så ont...de sover så illa...de är trötta...de har ju sååå mycket på jobbet...och inget är roligt...och allt är dyrt...de har inte klarat av att träna på 3 dagar...känner sig dålig...har nog feber...och bla och bla och bla.

Vem fan har inte allt det där då och då??? Och jag kan skriva under på att Jag inte bara har allt det där då och då. 


Är det konstigt att man ger upp hoppet om att överleva varenda jävla årsslut????

Är det konstigt att man skulle vilja dela ut talonger från Fonus till dem alla???

De ÄTER all bra energi man försöker samla ihop för att inte höstdeppa mer än man redan gör. 


Jag kan inte sluta undra vart fan den där lappen om att jag är intresserad av att vara nån jävla sjuk-boll-plank sitter??? Jag skiter i hur illa de mår. Låter hemskt men...jag har fullt upp med mig själv. Men inte fan börjar jag varenda jävla dag och gnälla!!!!!!!!!!! Jag har bara ingen lust att prata sjukdomar. Det är ingen merit. Och det är inte något jag söker efter på något vis. 


Inte konstigt att man hatar mer än man älskar.


Men något som är förbannat konstigt är när ens "sk närmaste" lägger bördor över en som jag inte behöver. Kallar min vardag att "...jag gör som jag vill..." (och morrar över att jag inte gör som de vill). Ja. Jag gör alltid som jag vill. MEN jag gör mer SOM JAG ORKAR än vill. Hur jävla svårt ska det vara att fatta?????? 


Och när man inte ens har sitt hem som en fristad...vart hittar man den då?

Tror att den dagen man ligger i träfracken så kommer antagligen någon gräva upp en bara för att gnälla på nåt... 


Fan. Hösten har inte ens börjat på riktigt och jag är redan less på livet. 

Tur jag har den här platsen att gnälla på. Det är ingen som behöver läsa skiten ens. Eller ska man börja bli som alla andra och klaga till varenda stackare man möter kanske? Det kunde bli kul. Om man är dum i huvudet alltså. 


"..shaaaaas..."

 

Av csa - 16 oktober 2018 13:58

Hejsan...

Det var inte igår. Och det var heller inte igår jag var i värmen och njöt av att det faktiskt kan kännas riktigt trevligt att leva.

Men. En gråkall dag som idag kan behöva få lite värmande inlägg.


Lite minnen vill jag allt spara här. Så ganska många bilder och lite text från mitt "InteHemmaMen"-bästa ställe kommer här.

När jag blir pensionär, och jorden fortfarande är rund, ska jag ha ett boende där. Växelvis med ett rullande boende hemma i Sverige på de fina årstiderna. Jag har en framtidsplan, ser ni det!!??  


Avresan...


 

Det var ganska okej att lämna det regniga, småkyliga Sverige en stund.


 


       

Avresa. Kvällsvy från luften. Snart nere och "On ground let the heat hit me"

         

Älskade hotellet direkt. Inte bara pga alla "gratis"detaljer. Utan allt! 


Vi hann gå en liten Medelhavspromenad mitt i natten innan det var dags att sluta sina gröngula och sova gott. Vilket jag faktiskt gjorde första natten. DET hände inte igår.


 

(Nåt lite udda, tror jag, som jag kom på sista kvällen. Vi hade fullmåne varenda natt. Kan det vara så??)


  Dag 1


Nu är det ju inte första gången vi besöket ön, men nytt ställe, hotell och dessutom gör de ju om överallt hela tiden. Ett grymt mycket finare hotell än vad vi hade trott. Och det utklassade på alla punkter det lyxhotellet vi bodde på förra året.


   


Men att man ska till stranden - det ska man ju. Det är ju därför man åker bort till där det går att bada. Även fryslortar som jag. 


Nissi Beach. Det ganska överuppklassade stranden på Cypern. Den är ständigt smockfull. Och...inte min favvo. Men en dag kan man ju hänga där. Iaf när man har typ 100 meter dit.


   


 

En liten eftermiddags-mojito och poolen fick det också bli. Helt okej de med.


Lite småtrötta tog vi den enkla lilla vägen till Pizza Hut och det var ganska tidig gonatt för oss pensionärer.

   

En liten vän, som vi naturligtvis matade, fast man inte får inne på ett matställe, och hon hängde med oss hela veckan. Hade kunnat ta hem henne. Även om jag inte är en kattmänniska. 


  Dag 2


Ny dag. Ny sol. Tack!!!


 

     

Sandy Bay Beach på menyn.

Även den granne med hotellet, som Nissi, fast åt andra hållet. Mindre packade-sillar-känsla. Mer sten men trevligare enligt mitt tycke. En obligatorisk flytstund fångad på bild. 

Hade som hemläxa från fysioterapeuten att simma, flyta och gå i sand varje dag.

Jag kan säga att jag gjorde den läxan med bravur. Förutom lite plumpar i protokollet ang simmandet. Har lite svårt att göra den benövningen med dumbenet OCH så flyter jag som sagt - som en jävla kork!!!!  


När det var dags att återgå till hotellet så var det hett. Måste dopp i poolen, paus i värmen, innan siestan på balkongen med diverse förfriskningar. Sämäster.
       

Gonattkaffe är inget man slutar med bara för att man inte ä hemma.

Dumt att bryta fina traditioner liksom...


 


  Dag 3


                                     

Stadsvandringsdag kan man kalla den.


  Dag 4

Den blev väldigt fin, hemskt tuff mot kroppen men...ett måste. Dock var det väl inte såå smart att bestämma sig för att gå ToR, över milen, men...

Golden Beach. Finaste av alla stränder på Ayia Napa enligt mig.


     

Passerade min favoritrestaurang, hotellet vi bodde på förra gången och konstiga skyltar...  


     

Ääälskar´t!!!!


 

Simträning pågår...  Kolla botten. Bara mjuk fin sand...


Hempromenaden var såklart lång men...

           


Gick inge mer den dagen kan jag tala om.


  Dag 5

Fräsch frukostmatsal va? Och uppiggande väggtext mot poolområdet. 


   

Eftersom jag hade mer än ont på diverse ställen så blev det en hel pooldag (inte ett dugg obekvämt) och närmaste matstället på kvällen. 


         


  Dag 6


 

Väntar på taxin, I skuggan. Hot, hot, hot!!!


     

Favorit i repris på Golden B.

Sambon erfarade att "StåBräda" är inte nån enkel surfingmetod.  

Det blev massor av timmar innan vi fick ta adjö för i år. Alltid lika trist. Men otrist att få komma hem till sina bästa såklart. 


Kvällen blev stadsmässig. Då min favorithandsväska liksom rasat ihop(!!??) bokstavligen så tyckte jag ju att det var dags för en ny. Men eftersom det handlar om shopping till Mig Själv så var det ju såklart inte nån enkel historia att avhandla. Jag är ju något kräsen. Och egensnålast i Norden, minst. Men när jag hittade en kraftigt nedsatt så slog jag faktiskt till och har INTE ångrat mig ännu. #korsitaket

Tog adjö av fina kissekompisen också. 


             


  Sista dagen.

Spenderades i hettan på hotellområdet.

Klev ur poolen vid 5, fast vi var utcheckade redan vid lunch, så ordnade de väskförvaring (för oss som inte var så dumma att vi checkade in väskorna till flyget redan på morgonen via hotellet...ni förstår sen varför det inte var smart...fast det låter bra på förhand )

 


...och vi fick rum att duscha i och ordande kvällen på alla vis utan extra charge.


     

Duschat, väntar och gick ut och åt med läskiga bordsgäster.  Med klor. Från vattenriket.    


Vid 21 var vi tillbaka på hotellet för att vänta på bussen som skulle komma och köra oss till flygplatsen, 22.

Då kom beskedet att vårat plan liksom hängde i Oslo.

Hm...lite dumt. Vi var ju inte i Oslo.


Så. Hastigt bestämt skulle vi åka med bussen iaf, till flygplatsen och vidare till något hotell eller tillbaka till OBC för natten OM det inte kom något annat plan.

Hur nu det skulle vara möjligt att det bara damp ner ett plan för att Stina ville hem, liksom..   Men. Vi förväntade oss väl ett minst 5stjärnigt ersättningshotell?!


När vi satt oss på bussen kom nästa sms. Och mot nattens hotell. Mot huvudstaden Nicosia. Och...inget skithotell direkt.

Hej Hilton Hotell.   


     

Utsikten från balkongen. Helt okej... Synd att vi bara var där nattetid bara. Haha!!!


Mat serverades upp i restaurangen för oss som ville det. Vi valde att gå och lägga oss. Vem vill äta middag kl 12 på natten, bara för att gratis är gott? Tack. Men nejtack.  


Roligaste minnet från det hotellet måste ju vara när vi skulle därifrån. Småtimmen slagen när bussarna kom för att hämta oss till flygplatsen. Det står, uppskattningsvis, hundratals av svenskar utanför entrén och så kommer det en taxi. Ur hoppar en proper "svenskliknande" herre. Möts av alla oss. Då öppnas andra bakdörren på taxin och ur kliver en mycket vacker cypriotisk kvinna...med en touch av - "pay and I´ll stay...".   


Jag tror inte de var ett par till vardags om vi säger så...


Men. Slutet gott allting gott. Planet från Oslo dök upp morgonen därpå. (Det hade visst behövt reparation och därför blivit kvar i Oslo...vill inte veta varför eller hur tacksam man ska vara över att det blev försenat...) 


 

Tack Cypern för i år. Värmen gjorde mig mer än gott. Tack!


"...I will always love you..."

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards