Alla inlägg under december 2018

Av csa - 30 december 2018 14:11

Inte så mycket att orda om de senaste dagarna efter julafton.

Sambon har varit på Storvretacupen med sina pojkar och vi som varit hemma har njutit av ledigheten och varit ute och gått massor.

Sen har vi såklart nö´glott på massor av matcher via livesändningar. Vilket fått äldsta att infinna sig i ett övertaggat tillstånd inför den 2:a januari då hennes cup drar igång. Den yngstas drar igång den 4:e. Så vi vet liksom vad 2019 ska börjas med. Uppsala...Uppsala...Uppsala...och så blir det nog några varv till Uppsala däremellan. 

Ska bli skitroligt!!!


Så...för att spara på orden och komma sig ut med vovvarna även idag. Varsegod. Lite bilder får sammanfatta de senaste dagarna.

Även om det är lite, så får vi väl vara tacksamma över att det varit lite snö på backen och fruset framförallt. Rena golv...som vi hundägare ser tacksamhet i. Några mil har avverkats åt alla håll vi kunnat gå åt. På ont för mig men på gott för hundarna. 


       


                     


Idag är det faktiskt helt tomt i almanackan. Alla hemma, lediga och sambon är förpassad till garderobsrensning.

Det är underhållning på hög nivå.  


-...rensa bort, rensa ut...och året tar strax slut...-

 

Av csa - 24 december 2018 23:00

Efter några hysteriska julklappshandlardagar...så kom då lugnet även i år.


 

 

Jag och Ida fixade årets "julkort" på ca 3 minuter. -8 grader gör mirakel med lättklädda fotografer kan jag säga.. #fryserännu


Som det ska vara så började julaftonen med promenad. Den bästa traditionen. Om jag får säga mitt så är den det bästa med hela dagen. Hundarna instämmer nog.

Den var lite chockartad i sig så vädret både innehöll sol och -13 grader!!!


     

...mystiskt...


Eftermiddagen bestod av mat, prat, julklappar och avslutades i kyrkan för alla utom mig.

Jag håller mig bäst därifrån.


-...jul, jul, stålande jul...-


Av csa - 21 december 2018 13:00

2 avsked och 1 Vi ses.


Det första avskedet känns...

Vi har tagit adjö av en kär familjemedlem efter 16 år tillsammans. 

Gamla tanten fick till sist slippa från sina inkontinensbesvär/njurproblem och den fasansfulla pälsen som vi inte lyckades hjälpa henne med, trots daglig "misshandelsborstning", pälsklippningar och försök på alla vis att hålla knutarna väck. Hon själv slutade för länge sedan att vårda den det minsta. Senil definitivt. Och bara smalnade av och blev mer och mer förvirrad...

Det är verkligen tyst här hemma numera. Sista året har hon ju varit mer förvirrad och tjatig än någonsin. Det är nästan så man hör henne fortfarande. 


 

Måste trots allt säga att jag känner en stor lättnad för hennes skull.

Sista veckan torkade jag kiss varenda dag på olika ställen i huset.  

Sista dagen i livet så sov hon och kissade ner ner sig i sömnen...

Då kände jag att nu räcker det.

  Vila i frid, Diva.  

 


Det där "kontraktet" man skriver på när man skaffar djur. Det är vidrigt när sista sidan dyker upp. 


Adjö nr 2 känns inte alls.

Julfesten den 8/12 var en...stor jävla onödighet. Att inte få till nåt bättre från den strax fd arbetsgivaren är...asdåligt. Jag måste säga att det är tveklöst det smaklöst äckligaste jag ätit på länge. Och sällan har en 3-rätters varat i så många timmar... 

Last look lasts kan man säga. Adjö, adjö FMV. Vi lär väl ha med varann å göra framöver iaf. Men nu är jag på rätt sida ;) FYSS-sidan. 


   

Spriten var god iaf. Och hutlöst dyr. 


Sen...kom den efterlängtade julledigheten iaf. I grevens tid även mitt rehabsamtal. Läkaren var nog sugen på att gå hem så det var snabbt avklarat och fortsättning följer med in i 2019...


Rehaben fortsätter också in i nästa år. Så...vi ses den 8/1 "kompis".


 


Av csa - 16 december 2018 18:07

Tar mig tiden att hitta hit.

Det har gått en tid igen sen sist. Men jag har inte tänkt lägga ner här. Det är bara så att det vore ju dumt om man hade tiden med sig...liksom...


Det har passerat en hel månad (eller 2 kanske det är?) sen sist och den har innehållit rehabträningar som går åt helvete, Diva har lämnat oss, sjukdomar i huset och utanför och massa annat skit som man inte har lust eller ork med.

2018 ska väl inte vara värre än något annat år?! Paska in i kaklet. 


 
När han hade päls... 

Den lille i familjen fyllde 2 år igår och pälslösast i stan är han också. Om man ska se nåt positivt med att det vräker ner snö ute nu så kanske det kan vara att han borde klä på sig igen?! 

Doris är skendräktig och jag tycker det börjar bli dags att befria henne från detta.

Bosse har en uppåtsving igen. Man får vara glad åt det.


Annars är det mycket ont och lite kul. Jul är det visst också på intågande... Inte min favorittradition alls.


Byte av arbetsgivare på g. Det kan inte blir annat än spännande. 


I klubben börjar inbördes beundran pissa sig in och....det har man ju upplevt förr...och facit på sånt har jag också.

Men det är ju dumt att lyssna på den som vet bäst. Det är lite som oftast. Vi uppfinner hjulet några gånger till så nån "smart" får kommer på lösningen. Det är bra. Eller...


Har ombyggnationen snudd på klar. 


Nya bilen har iaf kommit hem nu. De 8 hyrbilarna vi hann med kan sammafattas med V90 va helt okej:ast. Utseende- och lullullmässigt. Men XC 60 -19 som står så svart och fin i trädgårn vinner. Nästan Mazdakvalité på den. 


Har man tid, ork och lust så kanske det kommer nåt inlägg till här innan årsskiftet. Annars...får väl blockerarna leta info via sina kanaler de inte tror man vet om. 


"...God Jul..." 


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards