Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Ilska, Uggla och VC

Av csa - 28 januari 2019 19:32

Det händer mycket nu.

Och jag ska avsluta dagens inlägg med en smärre chock.


Sen sist så har vintern bokstavligt ätit upp mitt land.

Det enda trevliga med kylan är väl att man kan få till fina bilder när tempen dalar i sån hast att det blir skumma dimmor. Att våran lilla rosahåriga gullunge sen ger den extra touchen gör ju inget.


 


Så. Den dagen blev bättre än den började. 


Sen har jag även varit på rehab som vanligt. Det blev en liten annorlunda vända då C började med att gå igenom mig med hammaren. Att hon inte hittade en endaste reflex på vissa ställen i vänsterarmen var ju mindre trevligt. Men inte oväntat. Besöket slutade med att hon skickade mig att ringa VC för att få läkarhjälp. Det ska liksom inte skilja 19 kg i styrka på händerna. Vi gjorde slut på tejputbudet innan jag jag åkte.


 

Änden på tejpen. Starten sitter under skulderbladet, över axeln...  


Fredagen var ett evigt jäkt! Matcher och träning samtidigt. Killarna förlorade, Idas gäng spikade igen Lillån och Hannah gjorde en strålande träning. Som Center. Med spelande kedjor. Vinnande koncept till helgens jättetuffa match!?

Trodde vi ja...


I lördags gjorde vi något vi aldrig gjort.

Åkte till Stockholm och skaffade oss underhållning.


Man måste ju fördriva tiden med något. Att sätta sig och ta en drink är ju chickt och helt korrekt.

Tur man bara är helt korrekt typ 1 gång om året. Mer har man ju inte råd med.

   

350kr i två glas. Ingen prisklass för en halvtidssjukskriven. 

Men. Sjukt goda var de!!


 

 

Jäkla trevlig show!! Att herrn är 65 bast är imponerande. Visst är han rynkig och lite grå, samt det syns att hans ögonsjukdum inte helt okej...men han kan underhålla! Showen blev inte sämre av att Plopphuvudet framför mig fick sin beskärda del av showen. Inte på det viset han säkerligen hade önskat dock   #utskämd

Hur stor är chansen att få den mest självälskande, jättevälgödde, fyllefulle Gävlebo på hela Göta Lejon framför sig när man sitter på rad 2?

Om nån kan lyckas så är det ju jag.


 

Visitkort från Kaj.  


Lättsomnad kväll.


Och tidig morgon därpå.

Jag kan bara konstatera att barn är inte ett dugg dumma. De ser och märker saker vuxna inte tror. Har bara väntat på den insikten. Synd att de är så pass gamla att man inte kan skoja bort allt med en påse geléhallon...

Fredagsträningen som satt som ett smäck! Var som totalt bortglömd. Av de vuxna.  

Jag kan iaf bara berömma min dotter och vissa andras döttrar för att de spelar väldigt bra innebandy. De har de in sig. En och annan har dessutom talang! Rysligt duktig är hon lilla N.

Synd är ju att berömmen uteblir från de sk ledarna.. Jag satt nämligen och noterade beteenden. Det var ingen vacker syn.   

 

Hon kan allt hon vill. <3 

Det kanske sticker??


Ny vecka idag.

Snökaoset är inte ens roligt genom fönstret.

MEN.

Jag kom från på tråden till VC.   Jag blev uppringd på minuten som blev tilldelad!!   Jag fick en tid - IDAG! Hos en läkare som jag kan uttala namnet på!!!!  

Jag kom dit...jag kom in...vi hade en GENOMGÅNG av journalanteckningar i grova drag. Han undersökte. Och konstaterade att det var varken någon vits eller oklarhet i att jag behövde få en remiss till ortopeden!  !!!!   .....

Ja! Jag letade efter Dolda Kamerangänget som skulle hoppa fram från nån gömma och skrika SURPRICE!!! Vi bara skojja med dig, Stina!


Men. Det hände inte. Jag ska alltså få...hjälp nu? Eller jag ska alltså iaf få komma till någon nu??? Jag som har tappat räkningen på hur länge jag försökt få det...


Vi firar med korvstroganoff och glass till efterrätt idag.

Och..jag är ff i chock.


 - Plötsligt händer det som aldrig händer! -

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards